Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, BrunoVP zei:

Vu + of Vu+ als zoekterm is een verschil

En als dat dan toch zo een groot verschil zou maken. Geef me dan toch tenminste de juiste schrijfwijze. Nu was het een copy/paste, met het ongewenste resultaat als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, BrunoVP zei:

HO, HO,HO. Ik zeik niemand af. Verre van. Het zal eerder Google wezen, met hun resultaten. Ben nog steeds geen stap verder geraakt. Leuk nietwaar?

Ik krijg meer om meer de indruk dat men niet meer begrijpend kan lezen.

"Laat staan met de suggesties die jij (Google) voorstelt".
Ik heb het hier wel over Google. En niemand anders.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2023 om 12:51, BrunoVP zei:

Voor zover ik nog een beetje kan volgen ( anders neem ik de fiets er wel bij😄). Humor moet kunnen.

De tuner: USALS. Volgende waarden ingesteld: 4 en 51. Geen enkele mogelijkheid om toch wat nauwkeuriger te kunnen invullen.
Wat ik bedoel: 4.0° is niet hetzelfde als 4.9°. Idem voor de Latitude. Heb je toch al snel een afwijking van 1°.
Maar nu ga ik opeenvolgend overnieuw foto's plaatsen van de huidige toestand.
Er staan markeringen bij. L en R. Dit is het vooraanzicht.

Vooraanzicht.jpg

Verschuift die voet niet ?

Staat op paar M6 boutjes en met wat krachtige wind op die schotel.

Vindt het niet de meest stabiele voet.

Heb er zelf eentje die volledig vlak ligt met de tegels erin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2023 om 16:50, jptd zei:

Verschuift die voet niet ?

Staat op paar M6 boutjes en met wat krachtige wind op die schotel.

Vindt het niet de meest stabiele voet.

Heb er zelf eentje die volledig vlak ligt met de tegels erin. 

Heel ergens zou je kunnen gelijk hebben.  Maar er ligt voor meer dan 40 kg gewicht op. Ik wil de hele boel nakijken. Maar ik denk niet dat die voet van de ene op de andere dag centimeters zou kunnen verschoven zijn. En het zijn niet maar een paar bouten. In totaal zijn het er 5. Ik ben gestart als een driepoot. Eenvoudiger om uit te lijnen. De twee resterende zijn er dan voor de tabilteit. Dit is en was mijn denk wijze.
Maar om terug te komen op mijn probleem. Gisteren beeld en vandaag niet meer. Met een schotel van 1 meter gaat niemand mij wijs maken dat het hier fout zou gaan. 1° links of rechts verkeerd gericht. Ik heb beeld en geluid gehad.
De enige conclusie die ik nog kan maken is dat de ingebouwde SAT ontvanger in de TV niet naar behoren zou werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel jaren geleden heb ik ooit een abo gehad op TV- Vlaanderen.  Deze ontvanger is heel recentelijk terug in mijn bezit. Adimo Jive.
Ik ben eerlijk. Ken er niets van of toch een heel klein beetje. Probleem zal dus eerder zijn om de schotel in de de juiste positie te zetten om enig ontvangst te verkrijgen. Mijn schotel staat nu zo goed als richting zuid. Met de motor of rotor. Ik heb geen idee of die Adimo mijn schotel zou kunnen bedienen.
Ik sta echt open voor defitge en serieuse commentaren. Excuses als sommige woorden fout zouden zijn geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zet eerst eens die voet stevig op de bodem vast.

Op 5 schroefkopjes in plaats van 3 die ook nog los op de bodem staan gaat je schotel nooit stabiel staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2023 om 09:17, ceesv zei:

Zet eerst eens die voet stevig op de bodem vast.

Op 5 schroefkopjes in plaats van 3 die ook nog los op de bodem staan gaat je schotel nooit stabiel staan.

Wat op een eerdere foto niet duidelijk genoeg in beeld kwam. Mastvoet staat dus op 5 bouten. De 2 grijze tegels zijn samen goed voor 63 kg. De 2 rode heb ik nog niet gewogen. Maar ik hef mij er ook een lichte breuk aan. Gewoon dit ter info. 
Een ander hersenkronkel van mij. Wat als ik de mastvoet 180° zou draaien. Dan bestaat er de mogelijkheid om nog meer tegengewicht te leggen.Vooraanzichtbouten.thumb.jpg.f86f542f3aeae9f250f52b63d664ff89.jpg
Maar ik zal aan mijn huisbaas vragen of ik eventueel een muurbeugel mag plaatsen. De vraag is dan welke. Grootste vereiste zal zijn dat die 1 meter schotel volledig vrij kan bewegen. Ik zeg niet dat ik het volle bereik van de (m)(r)otor (75° links en rechts) ga gebruiken. Maar zeg nooit, nooit.
Bij de handleiding van die (m)(r)otor schrijven ze om eerst pal zuid te richten. Maar op YT kom ik andere ideeen tegen. In USALS een sateliet invoeren. Wachten tot de schotel in positie staat en dan fijn richten op beeld of biep-biep van de satfinder. Bruikbaar of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, BrunoVP zei:

Maar ik zal aan mijn huisbaas vragen of ik eventueel een muurbeugel mag plaatsen.

Waarom niet een goede tegelvoet? Bij voorkeur een van 120x80cm (4 tegels 60x40)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2023 om 00:00, BrunoVP zei:

HO, HO,HO. Ik zeik niemand af. Verre van. Het zal eerder Google wezen, met hun resultaten. Ben nog steeds geen stap verder geraakt. Leuk nietwaar?

 

Laat staan met de suggesties die jij (Google) voorstelt.

 

Dan is bovenstaande zin niet handig geschreven...

 

 

 

9 minuten geleden, BrunoVP zei:

Het overwegen waard. Waar te vinden? De tegelvoet.

Kun je googlen op tegelvoet 60x40 en hopen dat Google er nu geen zooitje van maakt 😁

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mojo zei:

 

Laat staan met de suggesties die jij (Google) voorstelt.

 

Dan is bovenstaande zin niet handig geschreven...

 

 

 

Kun je googlen op tegelvoet 60x40 en hopen dat Google er nu geen zooitje van maakt 😁

Google maakt er echt een zooitje van tegenwoordig. Kon je vroeger op een afbeelding klikken en het gewenste resultaat gelijkom zien. Nu blijkbaar niet meer.

Omwegen en omwegen. En zelfs zonder enig resultaat wat je voor ogen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BrunoVP zei:

Google maakt er echt een zooitje van tegenwoordig. Kon je vroeger op een afbeelding klikken en het gewenste resultaat gelijkom zien. Nu blijkbaar niet meer.

Omwegen en omwegen. En zelfs zonder enig resultaat wat je voor ogen hebt.

Ja, dan zit je vast in jouw algoritme spoor. Probeer eens duck duck eens en zorg er voor dat google jou niet meer volgt en kan volgen (cookie shit enzo)

 

Tegelvoet 60x40 als zoekterm geeft bij mij dit overzicht:

image.thumb.png.aca2e9d734e8a64c407efc3165200588.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv
Vu+ Duo 4K SE BT.

Voor zover ik de specs kan volgen en begrijpen. Lijkt het mij wel een mooie ontvanger. En ja het uiterlijke mag er ook wezen.
Voor mij is het voornaamste HDMI uitgang en CEC. Dus ontvanger aan zetten en gelijkom start de AV en TV.
Wat is jouw beoordeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben er heel tevreden over.

Prima ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mojo zei:

Ja, dan zit je vast in jouw algoritme spoor. Probeer eens duck duck eens en zorg er voor dat google jou niet meer volgt en kan volgen (cookie shit enzo)

 

Tegelvoet 60x40 als zoekterm geeft bij mij dit overzicht:

image.thumb.png.aca2e9d734e8a64c407efc3165200588.png

Firefox doet het dan toch een iets beter.
image.thumb.png.c9ab2593cf2303defe399c6b631a9780.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...