Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, minplus zei:

iig Open Pli (verreweg mijn favoriet) of VTI erop gooien. Dan kun je tig veel meer en gaan dingen soepel.

Terwijl ik toch moet wachten. Even dan maar een zoektocht gemaakt.
En nu? Het is helemaal nieuw voor mij.
Voor zover ik nog mee ben, moet ik een keuze maken in die zip_bestanden. Downloaden naar PC?
Op de PC uitpakken en dan op een blanco USB stick zetten. Ben ik nog steeds op de goede weg?
VU+ uitschakelen, USB erin en dan opstarten?
Instructies opvolgen welke dan op het scherm verschijnen?
Of sla ik de bal mis?
 

OpenPLi 9.0 » Stable release

external.png openpli-9.0-release-vuuno4kse-20231113_usb.zip
2023/11/13 14:07 - 85.81MB
external.png openpli-9.0-release-vuuno4kse-20231108_usb.zip
2023/11/08 16:13 - 85.81MB
external.png openpli-9.0-release-vuuno4kse-20231028_usb.zip
2023/10/28 22:27 - 85.81MB

 

OpenPLi 8.3 » Stable release

external.png openpli-8.3-release-vuuno4kse-20231109_usb.zip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles loopt fout.
Na een hele nacht de sattelietenhemel te hebben afgeschuimd, moet ik ik tot te ontekking komen dat er geen enkele zender gevonden is.
De rotor staat nog steeds in zijn begin positie. Nooit willen herplaatsen. Dus straks mij daar even op toe leggen.
Cruciale vraag. Er zijn 2 LNB ingangen op de VU+ UNO 4K SE. Ik heb er maar 1 nodig. Welke? Wees aub heel duidelijk als het er op aankomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-11-2023 om 15:01, BrunoVP zei:

Ben dus dan maar afgestapt met het idee om de ingebouwde SAT tuner van de TV te willen gebruiken. Te complex.
Knopen door gehakt. En nu maar hopen dat dit geen miskoop zal zijn.
Vu+ UNO 4K Second Edition

Ingebouwde sat-tuner van TV te complex en nu een Vu+?

Als dat maar goed afloopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BrunoVP zei:

Alles loopt fout.
Na een hele nacht de sattelietenhemel te hebben afgeschuimd, moet ik ik tot te ontekking komen dat er geen enkele zender gevonden is.
De rotor staat nog steeds in zijn begin positie. Nooit willen herplaatsen. Dus straks mij daar even op toe leggen.
Cruciale vraag. Er zijn 2 LNB ingangen op de VU+ UNO 4K SE. Ik heb er maar 1 nodig. Welke? Wees aub heel duidelijk als het er op aankomt.

Dan heb je kennelijk geen enkele sat geactiveerd/opengezet. En dan draait de rotor ook niet. 

Je moet dus een LNB IN gebruiken en NIET een doorlus optie gebruiken. 

 

Ga in je instellingen naar Astra 1 en zet die open. Je zult dan ook zien dan de schotel daar naartoe gaat draaien alvorens te scannen.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zilverhippie zei:

Ingebouwde sat-tuner van TV te complex en nu een Vu+?

Als dat maar goed afloopt...

Met dat te complex doelde ik op de audio return naar men home cinema (7.1). Ik kreeg het maar niet in orde. De TV is er enkel maar voor de weergave van beeld.
Alles verloopt via HDMI. InternetPC en BlueRay. Doen wat ik wens. Akkoord de PC moet ik wel handmatig schakelen. Deze kent geen CEC.
Maar ook dat kan ergens opgelost worden.
En dan nu die VU+. Ook hier CEC aan boord. Geweldig toch?
En ja, ik geef eerlijk toe dat ik de VU+ nog niet aan de praat krijg.
De gemotoriseerde schotel met 1 enkele LNB vertikt het om van positie te veranderen. Zoekwerk dus naar het waarom.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dan heb je kennelijk geen enkele sat geactiveerd/opengezet. En dan draait de rotor ook niet. 

Je moet dus een LNB IN gebruiken en NIET een doorlus optie gebruiken. 

 

Ga in je instellingen naar Astra 1 en zet die open. Je zult dan ook zien dan de schotel daar naartoe gaat draaien alvorens te scannen.  

Bij die instellingen is er geen enkele sat te zien. Lijst is leeg. En het zou allemaal zo poepsimpel moeten zijn. Maar dus niet tijdens het installatie proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel software op je tuner staan? OpenPli of VTI?

Er moet eerst een deugdelijke image op. Met een usb stick. Ophalen vanaf de desbetreffende website. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

Heb je wel software op je tuner staan? OpenPli of VTI?

Er moet eerst een deugdelijke image op. Met een usb stick. Ophalen vanaf de desbetreffende website. 

Ik heb dus deze ochtend OpenPli op de PC staan. Alsook een lege USB stick.
Maar dan ben ik ergens het spoor bijster. Hulp is dan nu meer dan welkom.
Wat moet er zeker op de stick staan. En hoe inladen in de VU+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de installatie van openpli zal je niet opgelet hebben, op het einde  word er altijd gevraagd of je een zenderlijst wil inladen.

Maar dan moet de VU+ wel aan het internet hangen. Zonder zenderlijst waarin de satellites.xml zit, is de VU+ blind.

 

Onderstaande regel uit die satellites.xml vertelt hoe de schotel moet draaien voor de astra 19.2

<sat name="19.2E Ku-band Astra 1KR/1L/1M/1N" flags="1" position="192">

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'flashen' of het installeren van een nieuwe (andere) image op de VU Plus Ultimo 4K, heeft niet veel voeten in de aarde.

Het is wel de uitleg voor een VU Plus Ultimo 4K, maar dat is voor andere modellen ook van toepassing.

 

 

Items die je nodig hebt vooraleer van start te gaan

 

  • Een USB-stick (bij voorkeur niet groter dan > 8 GB)
  • Image naar keuze, let wel, de meeste images komen vandaag zonder CAM, die moet je zelf installeren.
  • Decompressie software zoals winrar of het gratis 7zip.

 

Voorbereiding tot het flashen

 

  • Formateer de USB stick op je pc of laptop in FAT32
  • Download een image naar keuze voor de Ultimo 4k, en pak deze uit met winrar of 7zip.
  • Kopieer de inhoud van de uitgepakte map integraal naar de USB stick.

 

Flashen van de ontvanger

 

  1. Schakel de Vu Plus Ultimo 4K uit met de netschakelaar achteraan de ontvanger.
  2. Verwijder alle aanwezige USB sticks of USB apparaten, anders komt de Vu Plus Ultimo 4K niet in zijn installatie mode.
  3. Plaats de USB stick met image in de USB poort vooraan de ontvanger.
  4. Schakel de Vu Plus Ultimo 4K weer in met de netschakelaar.
  5. Op de Display van de Ultimo 4K verschijnt nu de melding Update! Press power
  6. Druk op de soft touch power button van de VU Plus Ultimo 4K.
  7. Het flashen start nu, tijdens het flash proces zal de led van de USB knipperen (indien led aanwezig) Volgende meldingen verschijnen op de display, updating, reading usb, programming, updating rootfs......reboot in 8-7-6-5-4-3-2-1-0 seconds, gevolgd door een REBOOT.
  8. Tijdens het rebooten mag u de USB stick verwijderen, maar het is niet noodzakelijk, enkel zal de melding 'Update! Press power' opnieuw verschijnen, gewoon negeren, anders herhaalt het installatie proces zich opnieuw.
  9. De VU+ start nu op met de wizard van de gekozen image, volg de instructies op het scherm voor HDMI ingang, taal, netwerk, lnb instellingen, zenderlijst enz.

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan gewoon direct ontzippen op de USB stick ook.Heb je minder kans fouten te maken.Neem best een kleine USB stick en zelfs een 256 MB jetflash werkt steeds op de vu's

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, mebo870 zei:

Plaats de USB stick met image in de USB poort vooraan de ontvanger.

Duizend maal excuses. Maar er is absoluut geen USB aan de voorkant.
Wel 2 USB (3? zijn blauw) aan de achterzijde.
Vermoed dat er een andere werkwijze moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Ik heb dus deze ochtend OpenPli op de PC staan. Alsook een lege USB stick.
Maar dan ben ik ergens het spoor bijster. Hulp is dan nu meer dan welkom.
Wat moet er zeker op de stick staan. En hoe inladen in de VU+.


Misschien de adviezen van de forumleden beter lezen want 17 uur geleden heeft @ceesv al deze link gedeeld…

 

Daarmee kun de installatie in no-time uitvoeren.

 


 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jürgen zei:


Misschien de adviezen van de forumleden beter lezen want 17 uur geleden heeft @ceesv al deze link gedeeld…

 

Daarmee kun de installatie in no-time uitvoeren.

 


 

Ik heb dit ook wel gelezen. En ik ben echt niet ondankbaar. Maar je hebt nu eenmaal een vrije keuze. VTi of OpenPli. Maakt niet veel verschil, misschien het grafisch gedeelte.
Ik heb voor OpenPli gekozen. Helaas zie ik niet het soortgelijk scherm als wat Ceesv toont.
En het zou allemaal poepsimpel moeten wezen?
Als 66 jarige alleenstaande probeer ik ook maar om alles tot een goed einde te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...