Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Verdomd. Ik krijg het uitrichten van de schotel maar niet goed. Kompas op de telefoon draait als de wind. Ga nu een klassieker zoeken, met een naald.
Heugelijk nieuws. Ik mag van mijn huisbaas een muurbeugel plaatsen. Muur staat ZZ0.
Dan komen er natuurlijk andere vragen naar boven. Welke beugel? Rekening houdend met het bestaand gegeven dat het om een 100 cm schotel betreft.
Hoe ver van de muur? Welke diameter (42 of 48 mm). Op welke hoogte onder de dakgoot? Ook (denk ik toch) rekening houden met een bestaande tegenover liggende nok.
Ik besef heel goed dat dit een hoop vragen zijn. Maar nu wil ik absoluut geen miskopen meer maken.

Muur waar beugel op mag.jpg

Rekening houden met deze nok.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bruno, is het noodzakelijk dat je een draaibare schotel installeert, ik heb er vroeger een gehad, afgebroken.

Er is nog weinig te beleven aangezien de meeste interessante zenders potdicht zitten en alles is beperkt tot 1 satelliet positie.

Wat je mogelijkheden sterk beperkt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meer wilt ontvangen dan alleen de grote 4, is een draaibare schotel nog altijd de moeite waard.

 

Alleen zou ik een draaibaar alleen aan een muur bevestigen waarvan ik zeker weet dat die het gewicht van een draaibare installatie met een 100 cm schotel jarenlang kan dragen. (En dienovereenkomstig flinke pluggen kan hebben.)    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou een T-90 installeren.

12 tot 16 satelliet posities zonder gedoe.

 

Maar dat is mijn mening.

 

IMG_6115_1.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mebo870 zei:

Bruno, is het noodzakelijk dat je een draaibare schotel installeert, ik heb er vroeger een gehad, afgebroken.

Er is nog weinig te beleven aangezien de meeste interessante zenders potdicht zitten en alles is beperkt tot 1 satelliet positie.

Wat je mogelijkheden sterk beperkt.

Ik begrijp jouw reactie heel goed. Maar dan stel ik voor mezelf de vraag naar het waarom dat ik 2 jaar geleden die aankopen zou gemaakt hebben.
Als ik jouw raad zou willen opvolgen, dan geraak ik zelfs 2dehands dit niet meer aan de straatstenen kwijt.
Gun mij het plezier, zolang als het voor mij nog kan, de satteliethemel af te schuimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Als je meer wilt ontvangen dan alleen de grote 4, is een draaibare schotel nog altijd de moeite waard.

 

Alleen zou ik een draaibaar alleen aan een muur bevestigen waarvan ik zeker weet dat die het gewicht van een draaibare installatie met een 100 cm schotel jarenlang kan dragen. (En dienovereenkomstig flinke pluggen kan hebben.)    

Ook hier heb ik al verder over nagedacht. In geen enkel geval komen er nylon pluggen aan te pas. Dan veel liever keilbouten. Eventueel met chemische verankering. Voorlopig weet ik nog niet welke bout. M6, M8 of zelfs M10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de scheur in het voegwerk zou ik eerst die muur in orde brengen voor je er iets draaibaars aan gaat hangen.

 

Muurwaarbeugelopmag.thumb.jpg.1e3c68f43038992bd811be449caae8a7.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Ik zou een T-90 installeren.

12 tot 16 satelliet posities zonder gedoe.

 

Maar dat is mijn mening.

 

IMG_6115_1.JPG

Mooi. 12 LNB's. Dan toch tenminste als het jouw installatie is. Maar de kern van de zaak is nu: ik heb nu eenmaal een rotor en een schotel met 1 LNB op.
Zijn mijn aankopen van 2 jaar geleden dan nog goed genoeg om bij het groot huisvuil te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schotel werkt toch op de TV ? Dan staat die goed uitgericht op 19.2E. Neem op de VU gewoon de instellingen van de TV over dan. OF stel eerst een tuner B in als vast op 19.2E en zie of je beeld hebt. Krijg je op de tv zenders van een andere sat want dan draait je rotor wel goed daarop en weet ik niet wat er nog fout zou kunnen zijn ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, BrunoVP zei:

Goede opmerking. Ik breng er mijn huisbaas van op de hoogte.

Dat was ook de  achterliggende reden van mijn  opmerking hierboven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat was ook de  achterliggende reden van mijn  opmerking hierboven.

Intussen overleg gepleegd met de huisbaas. Hij heeft weet van die scheuren. Tja, het gebouw is ook van de mid jaren 80.
Zijn voorstel is om onder de breuklijnen te blijven. Voor mij ook goed. Ik zal zijn raad wel opvolgen.  En omdat nu donker is, heel even een laserlijn getrokken van die overliggende nok naar de bevestingsmuur. Streep getrokken. Is nu te donker om verdere metingen te doen. Morgen beter.
Maar nu dwaald dat spook in mijn hoofd. Op welke hoogte of laagte kan en mag ik dan die schotel plaatsen? 
Verdomd, en het zou poepsimpel moeten wezen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Sprietje zei:

Met een satfinder-app kun je snel zien of de satellieten boven het dak uit komen.

 

satfinder app..png

Mag ik eerlijk zijn? Mijn vertrouwen in die apps op de smartphone ( of hoe je het dan ook mag noemen ) slinken met de dag.
Mijn handy zal nu nog goed genoeg zijn om gesprekken te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...