Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Goed, het is me uiteindelijk gelukt. Heb beeld en klank.
Astra 19.2E ingeladen. Enkel tv kanalen, radio kan ik evengoed via internet.
Keuze mogelijkheid: alle tv of vrije. Ik kies voor het laatste natuurlijk.

Prachtig, einde scan. Zitten er natuurlijk weet niet hoeveel gecodeerde zenders tussen.
Manueel verwijderen dan maar. Job van lange adem, maar het is gelukt.
Die avond nog naar BVN ( Beste Van Nederland?) gekeken. Tot voor het mij bedtijd was.
De volgende morgen dan maar de andere satellieten in laden.
Ontvanger staat nog ingesteld op BVN. Melding: Geen signaal. ???

Ik heb enkel de tv uitgeschakeld. What the f**k?

Voor alle duidelijkheid ben niet meer in de buurt van de schotel geweest nadien.

Tja dan maar een iets proberen. Tuner vragen om een bepaalde sat te zoeken.

Dat doet em wel. Schotel verplaatst zich wel. Juiste positie is een andere vraag. Maar denk het wel.

Men Bente satfinder geeft op de 5  voor geprogrameerde presets meer dan 90% signaal.
Dat wil enkel en alleen maar zeggen dat de LNB zou moeten werken. Of ben ik fout?

Ikben iemand die tracht logisch te denken. Maar nu weet ik het echt niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja want daar heb ik nog beeld op

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sprietje zei:

Staat BVN nog wel op transponder 12515H?

Pos Satellite Frequence Pol Txp Beam Standard Modulation SR/FEC Network, bitrate NID TID edit.gif
Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M / Astra 1N (19.2°E)
19.2°E action_collapse.gif1Astra 1L 12515.25 H 105 Astra 1L DVB-S QPSK 22000 5/6 M7 Group, 33.8 Mb/s  53 1105 KingOfSat charts update form
  zap.gif BVN - Beste van Vlaanderen en Nederland
169.gif
  General M7 FTA 4101 501 101 ned  2201  501  91  2023-04-27 +


Ikdenk van wel. Zie tevens comment van @bellejt
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BrunoVP zei:
Pos Satellite Frequence Pol Txp Beam Standard Modulation SR/FEC Network, bitrate NID TID edit.gif
Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M / Astra 1N (19.2°E)
19.2°E action_collapse.gif1Astra 1L 12515.25 H 105 Astra 1L DVB-S QPSK 22000 5/6 M7 Group, 33.8 Mb/s  53 1105 KingOfSat charts update form
  zap.gif BVN - Beste van Vlaanderen en Nederland
169.gif
  General M7 FTA 4101 501 101 ned  2201  501  91  2023-04-27 +


Ikdenk van wel. Zie tevens comment van @bellejt

Nee de frequentie van BVN in jouw ontvanger. Sprietje weet heus wel dat BVN op getoonde frequentie zit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

Nee de frequentie van BVN in jouw ontvanger. Sprietje weet heus wel dat BVN op getoonde frequentie zit.

Maar dat verklaard nog steeds niet waarom ik van de ene dag op de andere geen ontvangst meer heb.
De motor doet wat het moet doen.
Dan: signaalsterkte op de satfinder. Is eigenlijk een lachert.
Heb als test er 2 LNB's bijgenomen. Een singel (Inverto Ultra 40 mm) en een Konig Astra blok met zowel 19.2 als 23.5°.
Zelfs in mijn kelder heb ik nog een sterkte van 91%. Zonder schotel.
En als er geen LNB aangesloten is, is de sterkte 0%.
Wat mij er nu doet aan denken, dat de satfinder de motor als LNB aanschouwt. Vandaag toch uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de signaalsterkte is geen lachertje. Signaalsterkte is iets heel anders dan signaalkwaliteit.
Als er signaalsterkte is, dan kun je stellen dat de lnb via de coaxkabel voedingsspanning krijgt vanaf de ontvanger. Sommige ontvangers blijven zelfs als er geen lnb op de coaxkabel is aangesloten nog wat signaalsterkte aangeven. Daarom zeg ik altijd, als de signaalsterkte boven de 20% is, is de lnb goed aangesloten, onder de 20% is het twijfelachtig.

Je kon BVN niet meer ontvangen nadat je nieuwe zenders had ingeladen. Mogelijk dat BVN niet meer met de juiste frequente in het geheugen staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

 

Je kon BVN niet meer ontvangen nadat je nieuwe zenders had ingeladen. Mogelijk dat BVN niet meer met de juiste frequente in het geheugen staat.

 

Zelfs nieuwe zenders inladen lukt al niet meer. Schotel gaat naar de gewenste positie. En dat is het dan. Men tv met dus die ingebouwde satontvanger, doe er wel nu extreem lang over om zogezegd de schotel in positie te zetten. "Positioner word verplaatst. Even geduld..." . En dan gebeurd er niet meer. Geen of zwak signaal. Zelfs Astra 19.2E laad niet meer in. Begrijpe wie begrijpe kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een tuner zit een versterking / verzwakking.

Best mogelijk dat je op het randje af ontvangst had, doordat de tuner maximaal ging versterken.

Bij het opnieuw opstarten werd er geen of onvoldoende signaal gevonden, dan krijg je uiteraard geen lock op BVN (Astra192,)

Een dikke kans dat je schotel met motor nog niet goed is ingeregeld.

 

Hoe heb je die schotel uitgericht?

Je coördinaten in Malderen – Londerzeel zijn:

Latitude: 51.0203°
Longitude: 4.2463°

 

Dat betekend dat je schotel recht vooruit moet kijken, je coördinaten ingeven en de motor laten draaien naar 4,8 Oost (Astra 4A / SES 5) en dan afregelen op die satelliet > richting en elevatie.

 

Waarom eerst de schotel laten draaien naar de positie 4,8 oost?

Jouw hoogste punt* ten opzichte van de Clarke belt is 4.2463° en zit meer naar rechts en hoger dan de Astra 4,8, m.a.w. er is een verschil tussen jouw hoogste punt en de satelliet.

Door nu de schotel even te laten draaien naar de astra 4,8 zal de elevatie van de schotel lichtjes zakken.

 

De bedoeling hiervan is dat jouw schotel volgens wat je ingaf bij Usals (coördinaten) nu richting astra 4,8 staat vanaf jouw coördinaten.

MAAR dat betekend nog niet dat je dan al ontvangst hebt.

 

Nu pas volgt pas het uitrichten naar de astra 4,8 > richting en elevatie (enkel de schotel, van de motor blijf je af.)

 

*hoogste punt = wanneer de schotel recht voor zich uitkijkt en in zijn hoogste stand staat.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik nog een beetje kan volgen ( anders neem ik de fiets er wel bij😄). Humor moet kunnen.

De tuner: USALS. Volgende waarden ingesteld: 4 en 51. Geen enkele mogelijkheid om toch wat nauwkeuriger te kunnen invullen.
Wat ik bedoel: 4.0° is niet hetzelfde als 4.9°. Idem voor de Latitude. Heb je toch al snel een afwijking van 1°.
Maar nu ga ik opeenvolgend overnieuw foto's plaatsen van de huidige toestand.
Er staan markeringen bij. L en R. Dit is het vooraanzicht.

Vooraanzicht.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolgens:
De motor.

Voor mij verwarrend. Alhoewel. Maar nog niet duidelijk genoeg.

Hier staat Latitude. De driehoek maakt het wel een beetje verwarrend.
Wat is het nu? 51 of 52°?
Over een korte afstand zal dit niet veel uitmaken. Maar voor die satellieten die duizenden kilometers verder hangen dan wel weer wel.

rotor rechts.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linkse kant motor.

Hier staat Elevation. Is dus wel vast verbonden aan de andere kant Latitude.
Waar staat dit voor?

Toch niet een verwijzing naar de beugel van de schotel zelf?

rotor links.jpg

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zilverhippie zei:

Ik heb de indruk dat dit topic gewoon aansluit op de 14 pagina's die hieraan vooraf gingen op onderstaande link.

Alle antwoorden staan er overigens ook al tussen.

Is correct wat je schrijft. Maar dat verklaard nog steeds niet waarom ik nu niets meer ontvang. Eender welke positie. Niks,nul, nada,noppes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...