Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten


4 gaten boren in liggende tegels op het platform en verankeren zal veel stabieler zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
18 uren geleden, minplus zei:

Vast geen miskoop, tenzij je achteraf merkt dat je nog veel meer wilt dan het gigantisch veel dat deze kan en je een nog luxere VU+ had moeten nemen.

Maar je keuze is 10x soepeler dan je TV.

 

Waarschijnlijk ben ik aan het vooruitlopen. Maar doordat ik een gemotoriseerde schotel heb, kan ik dus gebruik maken van USALS.
Welke parameters geef ik dan het beste in. Ik weet het nog niet. Ontvanger is onderweg. GPS coordinaten van motor, LNB? Heel veel verschil zal het waarschijnlijk niet zijn. Het regent momenteel, niet echt veel zin om er in te gaan staan. Het is maar een vraag met het invullen van die USALS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gps coordinaten van de plaats waar de schotel staat

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe ontvanger toegekomen.
Aansluiten, en opstarten. Tot zover geen probleem.
Instellen gewenste resolutie: 1080i (tv kan het).

Taalkeuze: Nice er is Nederlands.

Pincode invoeren: ja/nee. Ben alleen dus hoeft dit niet voor mij.

En dan stopt het. Zie foto. Wat is hij/zij aan het laden?

En voor alle zekerheid. Maakt het uit welke LNB ingang ik gebruik?
Wie schreef ook alweer: poepsimpel? En neen, is geen verwijt hoor.

Startscherm VU+.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wat te voorbarig geweest. Op 1 of andere manier heb ik het systeem kunnen vertellen dat er een rotor aanwezig is.
USALS voorlopig ingevuld met de GPS info hier binnen. 
Is nu aan het zoeken op Arabsat 2A,3A (26.0E). Niet dat mij deze sat intresseerd. Maar laat maar gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke software heb je erop gezet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Origineel, nieuw uit doos staat er VU+ fabriek software op, leuk om de box te testen, maar onvoldoende voor dagelijks bedrijf.

 

Naar keuze flash je er de gewenste software op, ik heb zelf VTi op mijn box, dat is speciaal voor Vu+ ontvangers geschreven.

Anderen zweren met Pli software.

 

Nieuwe software zet je zo op je ontvanger, met dank aan @Jürgen voor de tutorial

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Je had losse sats kunnen aanvinken. Anders gaat ie het hele planetenstelsel af...😁

Ik laat hem doen. Is nu een poging aan het doen om Atlantic Bird 1 op 12.5W af te schuimen.
En het is te donker nu om te weten of de rotor in deze positie staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Origineel, nieuw uit doos staat er VU+ fabriek software op, leuk om de box te testen, maar onvoldoende voor dagelijks bedrijf.

 

Naar keuze flash je er de gewenste software op, ik heb zelf VTi op mijn box, dat is speciaal voor Vu+ ontvangers geschreven.

Anderen zweren met Pli software.

 

Nieuwe software zet je zo op je ontvanger, met dank aan @Jürgen voor de tutorial

 

 

 

Dank voor de info. Is nu nog effe niet aan de orde. Momenteel is het te donker om te zien in welke positie de schotel staat. Ik weet dat ik via de sattuner van de tv beeld gehad heb. Ofwel Hotbird 13E ofwel Astra 19.2E. Maar voor mij mag  de nieuwe nu de ganse hemel afschuimen.  Morgen is er een andere dag. Desnoods aan de schotel nog wat sleutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...