Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je voor jezelf bepaalt welke satellieten binnen je mogelijkheden liggen op de beoogde opstelplaats kan je het beste een lijstje maken en via dishpointer de richting en elevatie opschrijven.

 

Daarna kijk je of je vanuit de opstelplaats vrij zicht hebt inde gewenste richting en elevatie.

 

Een goede voorbereiding is het halve werk.

een plan maken voordat je de boormachine ter hand neemt voorkomt teleurstelling.

Maak eens een foto richting zuiden vanaf de beoogde opstelplaats, zodat we eens kunnen kijken hoe vrij je zichtlijn is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, minplus zei:

Een Visiosat bigbisat vraagt veel minder van de muur en als je niet te gekke wensen hebt en het er wat mooier uit wilt laten zien is dat een prima optie.

Mooi, mooi. Maar wat ik zowat 2 jaar geleden heb aangekocht, kan ik toch niet zomaar op de vuilnisbelt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt de satelliet ontvangst voor de hobby geïnstalleerd of gaan je huisgenoten ook via de schotel tv kijken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

Wordt de satelliet ontvangst voor de hobby geïnstalleerd of gaan je huisgenoten ook via de schotel tv kijken?

De enige huisgenoot die ik heb is mijn kat. En als ik tv kijk komt ie lekker op mijn schoot verder slapen. Doordat ik dan toch ganser dagen thuis zit, is het voor mij ergens een vorm van tijd verdrijf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BrunoVP zei:

Mag ik eerlijk zijn? Mijn vertrouwen in die apps op de smartphone ( of hoe je het dan ook mag noemen ) slinken met de dag.
Mijn handy zal nu nog goed genoeg zijn om gesprekken te voeren.

 

Je moet geen twijfel trekken aan de satfinder-apps maar aan je telefoon. Die apps werken alleen maar goed als de waterpasfuncties en de kompas-functie in je telefoon correct werken. Als de telefoon al diverse keren gevallen is en de waterpasfuncties niet goed meer werken, tja dan kun je ook niet verwachten dat die app juist aan geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BrunoVP zei:

De enige huisgenoot die ik heb is mijn kat. En als ik tv kijk komt ie lekker op mijn schoot verder slapen.

Onderschat een kat niet. Ik ken er genoeg die vol interesse tv kijken als er actie te zien is. Ik ken er eentje die vlak voor het scherm gaat zitten als er voetbal op is! 😁

  • Like 2
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer je voor jezelf bepaalt welke satellieten binnen je mogelijkheden liggen op de beoogde opstelplaats kan je het beste een lijstje maken en via dishpointer de richting en elevatie opschrijven.

 

Daarna kijk je of je vanuit de opstelplaats vrij zicht hebt inde gewenste richting en elevatie.

 

Een goede voorbereiding is het halve werk.

een plan maken voordat je de boormachine ter hand neemt voorkomt teleurstelling.

Maak eens een foto richting zuiden vanaf de beoogde opstelplaats, zodat we eens kunnen kijken hoe vrij je zichtlijn is.

Heb er maar gelijkom 3 foto's genomen. Oost, zuid ( of zogoed als) en west.

Richting oost.jpg

Richting west.jpg

Richting zuid.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BrunoVP zei:

Heb er maar gelijkom 3 foto's genomen. Oost, zuid ( of zogoed als) en west.

Richting oost.jpg

Richting west.jpg

Richting zuid.jpg

Deze zou het zuiden moeten wezen. Volgens eender wellke app zou ik op de schouw van het 3de huis rechts moeten richten.

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet op welke sat de schotel in de foto nu gericht staat maar leunt veel te veel naar voren.Als dat 19.2E is dan staat de beugel verkeerd om of op de verkeerde waarde

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, bellejt zei:

weet niet op welke sat de schotel in de foto nu gericht staat maar leunt veel te veel naar voren.Als dat 19.2E is dan staat de beugel verkeerd om of op de verkeerde waarde

Zeg niet meer. Verdomd nog aan toe. Foto's zijn de toestand nu. Dan zou ik alles verkeerd geinterpreteerd hebben.

rotor links.jpg

rotor rechts.jpg

schotelbeugel links.jpg

schotelbeugel rechts.jpg

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bovenstaande foto's is links en rechts gezien als je voor de LNB staat. Dus met de rug naar de satteliet toe. Dit ter verduideling.
De eerste 2 foto's zijn van de Moteck.

De andere van de beugel op de schotelhouder zelf.
En als ik het nu beter bekijk, is er inderdaad heel wat verkeerd gelopen met die schotelbeugel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20231122_121613.thumb.jpg.6cc89142cd27ee31797c395a917e9208.jpg20231122_121602.thumb.jpg.81db7dc34cc00505df89c9cb762603a7.jpg20231122_121613.thumb.jpg.6cc89142cd27ee31797c395a917e9208.jpg

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de volledige schotel (staat nu 13E) elevation 38 latitude 52

 

20231122_121622.jpg

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...