Ga naar inhoud


Verstoord beeld


Anoniemanoe

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik kan dat alleen maar verklaren met een software probleem in je ontvanger.

Je zou de ontvanger opnieuw kunnen flashen.

Om welke zender gaat het?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefelciteerd je hebt een bekende bug in openpli gevonden denk, het betreft een SD zender zeker?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tuner levert alleen de complete transport stream waarop meerdere kanalen zitten.

Je software bepaalt welk deel van die transportstream zichtbaar gemaakt wordt.

 

Je geeft aan dat er een andere zender zichtbaar wordt van de betreffende transponder, je tuner werkt dus zonder problemen.

 

@codx geeft aan dat het een bekend probleem is.

 

De oplossing moet dus van openpli komen.

Stoort je de klacht kan je een andere software gebruiken waar de bug niet in voorkomt.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2023 om 21:18, Codx zei:

Gefelciteerd je hebt een bekende bug in openpli gevonden denk, het betreft een SD zender zeker?


Ach nee toch. Net maar even getest met de Night Build op een Ultimo 4K. Geen probleem te zien op de door TS genoemde zender dus geen probleem met OpenPli. Plaatje is retestrak ondanks de matige signaalwaarde. 
Welke ‘bekende’ bug heb jij het over?

IMG_0459.jpeg

IMG_0460.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel, een andere receiver met ook andere tunerhardware kun je niet zomaar vergelijken. Bij de Zero4K is vast ingebouwde single Tuner. Bij de Ultimo4K een plugable dual tuner. Dat image wordt per model/machine "gebuild". ( versie 8.x mag men natuurlijk ook vermelden bij de vraagstelling )

 

Het is de eerste keer dat ik verneem dat er een Bug zit in de OpenPli firmware betreffende die transponder en zender.

 Graag ook opvolging van het bericht door de topic starter. -_-

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

@John van Dreumel, een andere receiver met ook andere tunerhardware kun je niet zomaar vergelijken. Bij de Zero4K is vast ingebouwde single Tuner. Bij de Ultimo4K een plugable dual tuner. Dat image wordt per model/machine "gebuild". ( versie 8.x mag men natuurlijk ook vermelden bij de vraagstelling )

 

Uiteraard ben ik op de hoogte dat de signaalwaarde tunerafhankelijk is. Voor zover ik mij kan herinneren is de signaalwaarde van de meeste Vu+ ontvangers hier redelijk in lijn met elkaar. Ik zal straks de Uno4Kse ook eens testen op die transponder. 
 

Maar mij ging het sec om de stabiliteit van het plaatje. En die is gewoon strak. 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al is het maar op te verhelderen. De in de Zero 4K gemaakte berekening is wel heel erg positief .t.o.v. de Ultimo 4K en ook de Uno 4Kse. Helaas is dat iets wat VU+ in de drivers moet oplossen en wat ik heb begrepen is Marusys niet heel actief meer op dat gebied en of zij nog goesting hebben om de berekening in de drivers van de Zero 4K te gaan aanpassen waag ik voorzichtig te betwijfelen. :)

De Zero 4K toont maar liefst een waarde van 16.4 dB wat wel heel erg optimistisch is. :)

Het plaatje is net zo strak als op alle andere geteste ontvangers.

 

Het kan dus bij TS vanalles zijn.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...