Ga naar inhoud


Thunderbird update


boudeman

Aanbevolen berichten

De update van v102 naar v115 bleek op mijn twee PC's een ramp. Het is een ingrijpende update die althans bij mijn PC's zaken zodanig in de war stuurde dat ik de updates weer wilde terugdraaien. Ondanks het terugdraaien via recent genomen systeem images (Macrium Reflect) liep niet alles naar wens. Ik probeer nog steeds 3 weken mails terug te halen,

Men is gewaarschuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had je nu een outlook of hotmail email account per IMAP of POP3 in Thunderbird?

Of een andere mail provider?

 

Nadat mij dat met Thunderbird driemaal overkomen is dat mijn emails weg waren had ik er genoeg van.

Dan liever betalen. Met Outlook en een exchangeserver account + Onedrive is me dat niet meer gebeurd.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

115.4.2  hier ook geen probleem.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mojo zei:

Kortom. Het lijkt er wel heel erg op dat boudeman de zaken niet goed geregeld had😉

Ik ben uniek, en mijn TB instellingen zijn natuurlijk ook uniek. 😄

 

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Had je nu een outlook of hotmail email account per IMAP of POP3 in Thunderbird?

Of een andere mail provider?

Nadat mij dat met Thunderbird driemaal overkomen is dat mijn emails weg waren had ik er genoeg van.

Dan liever betalen. Met Outlook en een exchangeserver account + Onedrive is me dat niet meer gebeurd.

Mails en instellingen (op PC altijd POP3) staan in een TB profiel. Op mijn PC staat het profiel op de C schijf  Ik had dus na het herstel met het systeem image de mails van 7 dagen geleden en eerder meteen binnen. En als de nieuwere mails nog op de server van de provider staan komen de mails van na die tijd ook weer binnen. Eigenlijk snel hersteld.

Mails en instellingen van TB van mijn vrouw's PC stonden echter op de D schijf. De nieuwe versie van TB heeft echter dit profiel veranderd zodat de oudere TB versie na het herstel geen toegang meer had tot het profiel. Het wel werkende profiel moest ik dus van een backup van de D schijf halen. Op de WebUI kon ik de recentere mails in de bin vinden, naar de inbox transporteren en het etiket ongelezen geven. Toch weigert TB deze mails in te lezen. Mijn vrouw heeft via haar smartphone (IMAP) wel toegang tot deze mails. Zij heeft nu wat huiswerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet beter dan dat je soms naar je oude profiel moet verwijzen in je ini-file.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Con zei:

Ik weet niet beter dan dat je soms naar je oude profiel moet verwijzen in je ini-file.

Klopt, maar deze update verandert je profil file zodanig dat hij in een oudere versie niet meer leesbaar is. Niettemin blijkt de mail file binnen de profil file wel overzetbaar te zijn, en nog wat mails navlooiend in de WebUI kon ik alle mails redden. Kostte me wel paar uur gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch heel rap van POP3 naar IMAP gaan.

 

Een backup maak je met: https://www.kls-soft.com/klsmailbackup/

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC van mijn vrouw ging helemaal mis bij de update. Zaak via een image helemaal teruggedraaid en emails gerecovered. Ik kreeg er de pest in toen TB spontaan na paar dagen besloot te updaten naar v115. Wonderlijk genoeg liep deze update wel goed zonder problemen. Bij mijn PC wacht ik nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...