Ga naar inhoud


Soms zwart beeld !!!!


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten


Op 14-12-2023 om 22:10, paardengek zei:

Ik zou eerder de oorzaak zoeken in het decoderen. Probeer eens Oscam. Kost je alleen wat inlees werk en dus tijd. 

Of probeer het opname verhaal eens met allemaal fta zenders. Gaat het dan wel goed, dan zal de oorzaak het decoderen zijn.

Goede tip.  Als ik een aantal FTA zenders kijk en opneem gaat het prima. 

Dan kan ik dus de switches uitsluiten?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 23-11-2023 om 20:33, ceesv zei:

Je blijft vaag over hoe je de Canaldigtaal rechten verdeelt.

 

Wanneer je alles met één kaart probeert te ontgrendelen lijkt het erop dat je kaart in strafmode gaat en het signaal niet meer decodeert.

 

Heb je het probleem ook bij FTA zenders?

 

Een paar weken geleden kreeg je deze tips.

 

Ik zou die Diseqc switches vergeten, die zijn niet de oorzaak, en hiermee verder gaan.

Je probleem is, dat je niet alle programma's tegelijk kunt decoderen met maar een kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

zou de signaalsterkte ermee te maken kunnen hebben?

 

nu:

astra 1   19.2  gr        12,7

astra 3    23.5 gr        12,8         

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die waarde lijkt mij ruim voldoende.

Immers:

Op 19-12-2023 om 20:05, Pedro4 zei:

Als ik een aantal FTA zenders kijk en opneem gaat het prima. 

Aan de signaal sterkte ligt het dus niet.

 

Maar er is je meermaals verteld wat bij jou het probleem kan zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Die waarde lijkt mij ruim voldoende.

Immers:

Aan de signaal sterkte ligt het dus niet.

 

Maar er is je meermaals verteld wat bij jou het probleem kan zijn.

klopt. er zijn meerdere opties.   het is of de cccam. ik ga oscam proberen en er wordt gezegd dat canal digitaal de boosdoener is.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 1400 antwoorden zou je nu toch al een en ander moeten weten.

Een probleem los je op door een aantal mogelijke oorzaken te elimineren, niet door in het wilde weg wat te gaan proberen.

Hoe moeilijk kan het zijn om te achterhalen of de card limit je parten speelt.

De sid limit beperkt het kijken tot maximaal vier zenders, bij een vijfde zender gaat de kaart in strafmode = d.w.z. dat de smartcard ermee ophoud = zwart beeld op alle zenders.

Test dit uit op je hoofdontvanger (4 tuners + smartcard)

1 zender kijken daarna elke minuut een opname opstarten op een andere zender van canal digitaal, tot het zaakje op zwart gaat.

 

PS: Oscam gaat niks kunnen wijzigen aan de sid limit, maar kan wel overweg met codering waar CCCam op crasht.  

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maximaal 4 zenders, maar bij sommige zenders tellen dubbel.

Dan is het bij 2 zenders al afgelopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Maximaal 4 zenders, maar bij sommige zenders tellen dubbel.

Dan is het bij 2 zenders al afgelopen.

Dat dubbel klopt niet helemaal, het heeft met bepaalde kanalen welke verschillende ecm tijden hebben, te maken, daar vindt de kaart iets van.

 

Wat ik niet snap is dat de topicstarter alle goede raad in de wind slaat en maar blijft doorpraten over signaalsterkte en dergelijke

Het is bekend dat de latere versies van CCcam (wie gebruikt dat antieke spul nog) soms maar één kanaal gelijktijdig decodeerd, waarom dan niet even vanuit de luie stoel oscam installeren en aktief zetten, je kunt zo weer terug naar je oude softcam schakelen.

De kaart gaat direct werken nadat je oscam op je box hebt gezet. (ervan uitgaande dat je OpenPLi op je box hebt staan)

  • Bedankt 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten toe te voegen aan het vorige bericht....

 

Werkt PiP wel en heb je dan op beide kanalen ook signaal als je kanalen van een verschillende transponder gebruikt?

 

Op de kabel heb je geen last van eventueel verkeerd ingestelde tuners en kan je met gemak meer dan 8 kanalen gelijktijdig opnemen/kijken.

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op kabel werkt het inderdaad beter dan op satelliet, m.b.t. die SID beperkingen.

Maar ondanks dat je alle transponders via kabel binnen krijgt moet je wel de passende tuner hebben en deze dus ook correct geconfigureerd hebben.

Uit de antwoorden van pedro4 kan ik niet opmaken hoe en met wat hij de tuner "voedt"

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik krijg commentaar dat ik sommige dingen niet test. Ik ben een leek en ik probeer eerst de simpele dingen.

voor sommige op dit forum is alles makkelijk. voor mij niet.

gisteren op 1 ontvanger de oscam gezet en geen problemen. ik denk dat dit de oorzaak was.

ik laat nog iets weten of het goed blijft.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fijn dat het weer goed werkt en bedankt dat je de afloop hier gemeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...