Ga naar inhoud


Soms zwart beeld !!!!


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

ik heb al behoorlijke getest.  Ook met de fta zenders. geen patroon. ben ook een beetje een leek.

de switches zijn al heel oud en is denk ik niet verkeerd om die te vervangen. wil ik gewoon proberen en wie weet.

fijn dat er personen reageren. de 8 switches die ik binnen heb kosten 6,90 en ik kan beter wat duurdere kopen.

spaun dus niet maar maximum die mojo getest heeft. zie eerder bericht.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je geluk heb, is er nog oude voorraad.

Maar bij veel leveranciers staat het artikel nog wel online maar wordt het niet meer geleverd.

 

Je kan het altijd proberen, Spaun is een prima switch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spaun is lastig te krijgen. 

SAB of maximum of konig  ??

ik heb er 8 nodig maar ze mogen niet "lekken" 

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, niemand kan je garanderen dat een andere switch jouw probleem gaat oplossen.

Het kan op nog veel meer plaatsen mis gaan.

 

Een gerenommeerde merk is onder meer EMP/Centauri.

 

Kijk eens naar de  MS 17/8 , 17 ingangen voor 4 satelliet posities en 8 uitgangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar ik ga het proberen.

ga ik naar kijken    bedankt voor je reacties

ik heb 3 koppen en 8 tuners.

 

dat is met een 220v voeding !!

 

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden, Pedro4 zei:

ik heb 3 koppen en 8 tuners.

Dan is een 17/8 multi switch precies wat je nodig hebt.

Je hoeft dan niet bang te zijn voor overspraak.

 

Tja, voor een multi switch het je voedingsspanning nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Dan is een 17/8 multi switch precies wat je nodig hebt.

Je hoeft dan niet bang te zijn voor overspraak.

 

Tja, voor een multi switch het je voedingsspanning nodig.

is buiten bij de schotel. Zal ik er 220v naartoe moeten brengen en waterbestendig moeten maken. Is een optie. fijne avond nog.

ik denk toch 8 van deze EMP-Centauri S4/1PCN-W1 DiSEqC switch

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 22-11-2023 om 20:57, Pedro4 zei:

Ik heb al enige tijd last van zwart beeld.

Ik begrijp hieruit dat het met die bestaande diseqc switchen wel goed gewerkt heeft.

Om dan 8 x € 27 uit te geven met de hoop dat het je probleem oplost?

 

Ik zou zelf eerst de overige mogelijke oorzaken uitsluiten voor ik die investering zou doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor softcam wordt er gebruikt ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2023 om 00:06, Codx zei:

Wat voor softcam wordt er gebruikt ?

CCcam

 

ik twijfel tussen de emp-centauri s4/1 of maximum of spaun.   spaun is veel duurder.

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de multiswitch zet je toch niet bij de schotel.Die plaats je centraal in huis en van daar ga je naar je decodertuners.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Pedro4 zei:

CCcam

En nu de config...

(/etc/cccam.cfg)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...