Ga naar inhoud


Soms zwart beeld !!!!


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Op 30-11-2023 om 19:09, Pedro4 zei:

CCcam

 

ik twijfel tussen de emp-centauri s4/1 of maximum of spaun.   spaun is veel duurder.

prijsverschil is groot.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Mojo zei:

De maximums doen het bij mij al meer dan een jaar of 10

Die zijn inderdaad ook goed. Alle drie wel. 

Maar ook het materiaal en de constructie kan van belang zijn i.v.m. bv. corrosie (afhankelijk van de plek waar en de manier waarop ze zijn gemonteerd.). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zwarte beeld bij opnames komt mij bekend voor. Waar ik eerder met mijn Vu+Ultimo meerdere zenders gelijktijdig kon opnemen is dat nu niet meer mogelijk.

Ik heb het idee dat Canal Digitaal hier de oorzaak van is en dat zij het onmogelijk hebben gemaakt meerdere  zenders uit het Nederlandse aanbod gelijktijdig te zien of op te nemen. Voor mij een reden om CD per vervaldatum vaarwel te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 23-11-2023 om 11:21, ceesv zei:

Eh, hoe werkt bij jou de decodering?

Heeft elke ontvanger zijn eigen kaart?

Ik heb die vraag ook al eerder gesteld, het is een dure gok alle diseqc switches te vervangen terwijl niet is vastgesteld dat die de oorzaak zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb die vraag ook al eerder gesteld, het is een dure gok alle diseqc switches te vervangen terwijl niet is vastgesteld dat die de oorzaak zijn.

Inderdaad. Zolang jouw vraag niet beantwoord word door topicstarter is het moeilijk helpen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich helemaal waar, maar gezien de moeilijke verkrijgbaarheid van (bepaalde) disecq switches tegenwoordig is een paar achter de hand sowieso niet onverstandig als je van plan bent nog een paar jaartjes schotelkijker te blijven. Maar dit terzijde. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of @Pedro4 een hartstikke nieuw probleem aansnijdt als ik het zo lees inzake de CanalDigitaal kaart en ccCam.

Het softcam forum staat vol met de bevestiging over de SID Limiet van 2 en soms zelfs 1 als je tijdens primetime een programma kijkt. En dat al sinds jaren.

En volgens mij was het ook zo dat die oeroude ccCam eerder in de problemen komt dan Oscam. Maar dat logger @Codx wellicht nog eens uitleggen kan.

 

Voor de Vu+ als apparaat is het geen enkel probleem ik neem soms 5 programma's tegelijkertijd op om ze later terug te kijken, let wel met Ziggo + kaart en oscam.

 

Over wat CanalDigitaal bezielt aangaande die belemmeringen hebben we het al vaker gehad. Ik vertik dat soort "de klant is de lul" in plaats van KONING

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
30 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En volgens mij was het ook zo dat die oeroude ccCam eerder in de problemen komt dan Oscam. Maar dat logger @Codx wellicht nog eens uitleggen kan.

 

Nou ja er is een probleem met nieuwere images en CCcam  waardoor je dus zwart beeld kunt krijgen als je 2 zenders tegelijk wilt decoderen, dit heeft niks met de kaart te maken dus ook niet het anti-cs verhaal.

 

Maar goed wanneer is dit hele gebeuren begonnen en is er toen iets veranderd.?

 

Je kunt even Oscam proberen, gewoon out of the box  En kijken of het dan nog speelt, zoja dan ligt het waarschijnlijk aan je ontvangst..  Maar nogmaals kijk ontvangst danwel diseqc problemen doen zich natuurlijk niet alleen voor als jij opnames gaat maken, dan moet je die ook hebben tijdens het live kijken.    

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

Nou ja er is een probleem met nieuwere images en CCcam  waardoor je dus zwart beeld kunt krijgen als je 2 zenders tegelijk wilt decoderen, ...    

Aangezien ik cccam al jaren niet gebruik, ben ik niet bekend hiermee.

Welk probleem is dat dan en is dat in een bepaalde versie?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks met de CCcam versie te maken eerder met de image en gebruikte libs. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Ja, een goedkope low budget switch die doet waar hij voor gemaakt is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pedro4 zei:

iemand ervaring met de switch van het merk Konig ?

Ik zou eerder de oorzaak zoeken in het decoderen. Probeer eens Oscam. Kost je alleen wat inlees werk en dus tijd. 

Of probeer het opname verhaal eens met allemaal fta zenders. Gaat het dan wel goed, dan zal de oorzaak het decoderen zijn.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...