Ga naar inhoud


Niet allochtoon verklaring


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door watermolen,

Aanbevolen berichten

Wie weet dit nog, en wat zijn de consequenties.

 

Ik werkte vroeger bij de PTT, en op een bepaald moment (in de jaren 70 of 80), moesten we van de regering een verklaring afleggen of je wèl of geen allochtoon was.

 

Ik las dat de Bijenkorf hier grote bezwaren tegen had omdat het leek op een niet Jood verklaring.

Dus de Bijenkorf deed er niet aan mee.

 

Ik waarschuwde mijn Joodse, Arabische en Hollandse vrienden om die verklaring niet in te vullen.

 

Wat ik mij afvraag is: waarom was dit en van welke politieke partij ging dit uit?

 

De enige super rechtse politieke partij was toendertijd de Centrum Partij, maar die hadden toch niet zoveel macht.

 

Wie weet dit nog en waarom was dit?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee waar je dit vandaan hebt maar heb dit nog nooit gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat deze vraag ooit aan je is gesteld. NL is een democratisch land daar is dit echt nog nooit aan de orde geweest.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen leugenaar.

Ik kwam in 1977 bij de PTT werken, in begin 1979 ging ik in militaire dienst, ik kwam daaruit in eind 1980 (ik had 14 maanden gediend), het kan zijn dat die mededeling kwam vóór dat ik in dienst moest òf nadat ik weer bij de PTT ging werken (dus eind 1980).

Dit is de waarheid.

Het was een soort bevolkingsonderzoek.

 

Is er dan niemand die het zich herinnert?

 

Ik wil graag weten waarom dit bevolkingsonderzoek er was, en door wie het was ingesteld.

 

Echt rechtse politieke partijen had je toen helemaal niet; dus waarom en door wie?

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ben je ongetwijfeld in de war, je bedoelt vermoedelijk de volkstelling van 1971.

Die werd al eeuwen, de eerste was in 1795,  door de overheid uitgevoerd.

 

https://www.historischnieuwsblad.nl/het-verzet-tegen-de-volkstelling-van-1971/

 

Ook toen had je al wappies die er allerlei complot theorieën op na hielden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik herinner me het nog als de dag van gisteren.

Iedereen kreeg die brief van de PTT,

(ze stuurden die brief niet naar je huis)

Er zat ook een vragenlijst bij: waar is je moeder geboren, waar is je vader geboren.

Ik heb m nooit ingevuld; Ik heb die brief in 4 stukken gescheurd, keurig in de wc-pot gelegd, en erop gescheten, gescheten en gescheten tot ik niet meer kon; mijn darmen waren helemaal leeg! toen mn reet afgeveegd, een grote roggel erop gegeven en doorgespoeld.

 

Weet niemand dan niets meer van die brief?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, D-box zei:

Iedereen kreeg die brief van de PTT,

Je bedoelt de postbode?

 

Een rare reactie op een volkstelling.

4 minuten geleden, D-box zei:

k heb die brief in 4 stukken gescheurd, keurig in de wc-pot gelegd, en erop ge******

Ik zou dat een emotionele reactie noemen, geen rationele.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Je bedoelt de postbode?

 

Een rare reactie op een volkstelling.

 

Nee, gewoon op mn werk, ik werkte bij de PTT.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Iedereen kreeg die brief gewoon van zijn chef.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, D-box zei:

Ik werkte vroeger bij de PTT, en op een bepaald moment (in de jaren 70 of 80), moesten we van de regering een verklaring afleggen of je wèl of geen allochtoon was.

 

Ik las dat de Bijenkorf hier grote bezwaren tegen had omdat het leek op een niet Jood verklaring.

Dus de Bijenkorf deed er niet aan mee.

Sorry, maar wat heeft de Bijenkorf met de PTT te maken.

Ik denkt toch echt dat je het over de volkstelling hebt, daar komen inderdaad dat soort vragen in voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, D-box zei:

Wat ik mij afvraag is: waarom was dit en van welke politieke partij ging dit uit?

Om je vraag te beantwoorden,

 

Een volkstelling of census is een vaststelling, door of namens de overheid, van de bevolkingsgrootte van een bepaald gebied, meestal een land, waarbij tevens een aantal andere, structurele kenmerken onderzocht worden, zoals leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, godsdienst, gezinsverband en beroepswerkzaamheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik werkte toen bij de PTT, 

Toen we die brief moesten invullen las ik dat de Bijenkorf het in verband bracht met een niet Jood verklaring en dus deed de Bijenkorf daar niet aan mee.

Dus ik en mijn college deden er ook niet aan mee, gewoon uit respect voor ieder volk dat onderdrukt wordt

(Of het nu de Joden zijn of de Arabieren, of de Sami's etc etc.)

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

Waar ik me over verbaas is dat niemand zich die brief herinnert; die brief werd niet naar je huis gestuurd, het ging via je werkgever.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

wc-pot gelegd, en erop gescheten, gescheten en gescheten tot ik niet meer kon; mijn darmen waren helemaal leeg!

 

OK

1 uur terug, D-box zei:

toen mn reet afgeveegd

Dat moet een bende geweest zijn en bovendien niet slim om eerst erop te schijten en daarna je reet ermee afvegen.

 

1 uur terug, D-box zei:

een grote roggel erop gegeven

Op dat stuk papier waar je eerst op gescheten hebt en daarna je reet hebt afgeveegd????

 

1 uur terug, D-box zei:

en doorgespoeld.

Was het niet beter om dat papier in de afvalbak te gooien?

 

Ik kan me van zo'n ophef niets herinneren. Wellicht heb je een keer een slechte droom gehad?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo

Je kunt me geloven of niet.

Ik spreek de waarheid.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iedereen

Weten jullie dan niets van die brief, hij werd uitgereikt door jullie werkgevers.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...