Ga naar inhoud


Niet allochtoon verklaring


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door watermolen,

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, D-box zei:

Ik begon in 1977 te werken bij PTT

Toen was ik 16 en wilde heel graag een bijbaantje voor de zaterdag om wat geld te hebben voor mijn hobby brommer en de fotografie.

De best betaalde bijbaan voor iemand van mijn leeftijd was bij de PTT als postbezorger.

Omdat je met persoonsgegevens en persoonlijk briefverkeer (en bankafschriften) van andere mensen de straat op ging, was er een heel strenge selectie!

Ik herinner me wel wat vragen die niet bepaald etisch waren, maar als ook je vader voor je mede onderschreef op de sollicitatie brief had je meer kans.

 

Ik kreeg het baantje helaas niet omdat ik als 16 jarige iets te klein was voor die grote postzak en de heren fiets van de PTT.

 

Ooit is er besloten dat afkomst en/of herkomst niet meer mocht worden gebruikt als criterium bij vacatures.

Ik kan me wel iets voorstellen bij @D-box zijn verhaal maar heb zelf nooit een dergelijke verklaring gezien of moeten tekenen.

 

p.s. ben toen als bezorger van een krantenwijk verder gegaan...🧟‍♂️

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit bericht zojuist gelezen en wel toen ik op de plee zat. 
Ik heb nog pijn in mijn buik van het lachen. 
Wilders en Greta bestonden nog niet in de jaren 70. 
Waar haal je deze totale nonsense vandaan? Moest je ook aangeven dat je al dan niet homo was ?

Nou, voor vandaag was het weer genoeg. 
Doe me een lol, niet nog meer van dat soort meldingen. 
En een advies, voor dat je gaat slapen: niet van dat slechte spul roken. Dat bekomt je kennelijk niet goed en leidt tot hallucinaties. 

  • Haha 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik heb dit bericht zojuist gelezen en wel toen ik op de plee zat. 
Ik heb nog pijn in mijn buik van het lachen. 

Ook weer goed voor de stoelgang!!!🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zo'n registratie is er wel geweest, dat was in 1994 met de "Wet bevordering evenredige arbeidsdeelname allochtonen".

Je kreeg een formulier waarop je eigen afkomst en de afkomst van je ouders moest vermelden.

Daar was uiteraard veel weerstand tegen en veel werkgevers weigerden het uit te voeren.

De wet werd in 1996 weer afgeschaft.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu een aantal keer;  ik werkte bij de PTT.

 

Was dat bij de posterijen of telegrafie, dit om eens navraag te doen bij twee zeer dichtbij staande personen die in die tijd bij de PTT hebben gewerkt.

 

Mvgr, HJS

 

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, watermolen zei:

Zo'n registratie is er wel geweest, dat was in 1994 met de "Wet bevordering evenredige arbeidsdeelname allochtonen".

Je kreeg een formulier waarop je eigen afkomst en de afkomst van je ouders moest vermelden.

Daar was uiteraard veel weerstand tegen en veel werkgevers weigerden het uit te voeren.

De wet werd in 1996 weer afgeschaft.

DANK!

DAT WAS DIE BRIEF DIE IK BEDOELDE !

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

dat is veel vroeger dan die wet uit 1994

Ik heb 28 jaar bij de PTT/KPN gewerkt, dus die brief was na mijn militaire dienstplicht.

Maar wat @watermolen schrijft klopt ècht! Dat is de brief die ik bedoelde.

Wat ik mij afvraag is: wat is de consequentie als je zo'n brief wèl had ingevuld; je staat toch ergens geregistreerd.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mojo zei:

Boeie...

Dan vraag ik onze Moderator @ceesv beleefd om dit aantepassen.

@watermolen heeft dit opgelost.

EDIT

Heb het zelf kunnen aanpassen,

@watermolenheeft dit opgelost.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HJS zei:

Ik lees nu een aantal keer;  ik werkte bij de PTT.

 

Was dat bij de posterijen of telegrafie, dit om eens navraag te doen bij twee zeer dichtbij staande personen die in die tijd bij de PTT hebben gewerkt.

 

Mvgr, HJS

 

Ik werkte in de telexcentrale in Bussum 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wil weten is wat er met die registratie gebeurt  (dus voor die mensen die m wèl hebben ingevuld), ze staan dus ergens geregistreerd.

Ik durf niet natedenken aan de gevolgen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die registratie was bedoeld om de integratie van minderheden te bevorderen in het arbeidsproces.

Door te vragen naar de achtergrond van de medewerkers kon men vaststellen of men allochtone medewerkers niet benadeelde.

Het gaf inzicht of bedrijven alleen Nederlanders in dienst hadden of ook buitenlanders een kans gaf

 

Doordat jij je gat ermee afveegde bevorderde je dat je allochtone medemensen geen collega's werden, vermoedelijk het tegenovergestelde van wat je wilde.

 

De Wet SAMEN volgde hiermee de Wet bevordering evenredige arbeidsdeelname allochtonen op (Wbeaa), die in 1994 was ingevoerd. De Wet SAMEN dient een bijdrage te leveren aan het bereiken van een evenredige arbeidsmarktpositie van etnische minderheden.

 

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/25369_wet_stimulering

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Bedankt voor je info.

Maar de mensen die die brief hebben ingevuld staan toch geregistreerd bij een of andere instelling.

Dan is mijn vrees groot.

(Denk aan razzia 's)

Nou, Ik hoop dat ik het helemaal mis heb en dat het allemaal goed afloopt.

Groeten

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...