Ga naar inhoud


Vuurwerk weer te koop.


ceesv

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, gerrit B zei:

Hoef je nu niet meer te doen, kom net uit Duittland en het enige wat er nog lag waren wat sterretjes en kindervuurwerk, de rest was gisteravond al uitverkocht vertelde de kassière.

Misschien als je verder Duitsland inrijdt dat er nog was is maar aan de grens is alles op.

Als je om 06.00 uur ,dus vroeg in de rij stond ,had je kans gemaakt.

in no-time was het weg.

4 minuten geleden, Mojo zei:

Zojuist nog wat afgestoken. Hele straat in rep en roer😷🤷‍♂️

 

 

`t knalt hier al de hele dag.

Mooi man.

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, gerrit B zei:

Zijn je dieren bang voor vuurwerk ga er dan eens mee naar een cursus.

90% van wat daar geleerd wordt is verandering van het gedrag van de eigenaar zelf en die laatste 10% is corrigeren van het huisdier.

Preventief naar de psychiater met de paarden in de wei ? Sommige dieren lopen zich te pletter waarbij ze zelfs geëuthanaseerd moeten worden omdat een of andere clown het nodig acht om wat onnodig kabaal te maken. Het gaat niet alleen om Fifi die uit schrik een stuk uit de tafelpoot bijt hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je dan ook wel een ongelofelijke sukkel zijn om met deze dagen je paarden nog in de wei te laten staan en niet op stal.

En dan kom je dus weer op 90% van alle angst wordt veroorzaakt door de eigenaar die niet weet hoe met dieren om te gaan.

 

Natuurlijk heb ik het dan niet over de idioten die even bewust vuurwerk naar mens en of dieren gooien, die moeten ze meteen oppakken en verplicht 2 weken mee laten lopen bij een brandwonden centrum oid. of 2 weken rond laten lopen zonder dat ze wat kunnen horen of zien zodat het eindelijk een keer doordringt wat ze een ander aan kunnen doen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

 

Veel eigenaren van huisdieren begrijpen niet dat ze zelf hoofdschuldige zijn aan het feit dat hun huisdieren bang zijn (geworden) voor vuurwerk.

Maar ja als je dat zegt dan komt meteen het commentaar dat je niet weet waar je het over hebt ed. maar wij hebben hier 7 dieren in huis (+ een paar vissen) en niet 1 dier is bang voor vuurwerk.

Zijn je dieren bang voor vuurwerk ga er dan eens mee naar een cursus.

90% van wat daar geleerd wordt is verandering van het gedrag van de eigenaar zelf en die laatste 10% is corrigeren van het huisdier.

Mijn huisdieren zijn ook niet bang maar niet ieder dier reageerd hetzelfde, maar de grote boosdoener blijft de gene die het vuurwerk afsteekt en dat is de mens.

 

Zeggen dat dieren generaal niet bang zijn voor vuurwerk zijn de woorden van iemand met weinig denkvermogen, vooral als deze mensen zeggen dat je de dieren moet trainen. Lang niet alle dieren leven in een huis die ook maar even vangen en op cursus doen?

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Darwin rules, maar voor de betrokkenen is het een tragedie!

 

In Limburg is iemand om het leven gekomen door een ongeluk met vuurwerk.

In het plaatsje Neeritter (gemeente Leudal) wilden twee personen vuurwerk afsteken en daarbij ging iets mis, meldt de politie.

Een van hen kwam daarbij om het leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

 

Ik ben wel eens bij zo´n training geweest in de begin fase en daar gaan letterlijk paarden dood van de angst alleen de sterkste paarden blijven over en zijn er geschikt voor. Ik noemde het toen al zware dierenmishandeling en dat doet ik nu nog steeds.

 

Deze video laat die verschrikkelijke beelden uiteraard niet zien, en geeft daarbij dan ook een vertekend plaatje. Op de video moet het allemaal perfect zijn voor de demonstratie.

 

Ik vergelijk het met de beren in India die truukjes doen voor de toeristen, deze worden ook verschrikkelijk slecht behandeld wat voor het publiek verborgen blijft.

 

Knalvuurwerk VERBIEDEN het heeft geen enkele positieve funktie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Penthe zei:

Zeggen dat dieren generaal niet bang zijn voor vuurwerk zijn de woorden van iemand met weinig denkvermogen, vooral als deze mensen zeggen dat je de dieren moet trainen. Lang niet alle dieren leven in een huis die ook maar even vangen en op cursus doen?

Zeker zijn er idioten die nergens bij nadenken maar het is in het algemeen niet de vuurwerk afsteker maar de eigenaar van de dieren die maatregelen moet treffen.

Die heeft dieren aangeschaft/onderdak geboden en heeft daarmee ook een zorgplicht op zich genomen. Dat is bij ziekte en ongeval maar ook tijdens deze dagen.

Al sinds de 15e eeuw wordt er vuurwerk in Nederland afgestoken en als je dat dan nu nog niet weet dan ligt dat toch echt aan je eigen denkvermogen.

Kun je die zorgplicht voor je dieren niet nakomen dan moet je er gewoon niet aan beginnen en niet met de vinger naar een ander te gaan wijzen omdat je zelf je zorgtaak niet nakomt.

aangepast door gerrit B
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De natuur zelf knalt ook wel eens, bijvoorbeeld bij onweer.

En paarden staan niet midden in de stad, waar het vuurwerk wordt afgestoken.

 

Ik blijf zelf weg van vuurwerk, ik zie er de lol niet van in, maar als anderen eens per jaar die behoefte voelen, wie ben ik om dat tegen te gaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Zeker zijn er idioten die nergens bij nadenken maar het is in het algemeen niet de vuurwerk afsteker maar de eigenaar van de dieren die maatregelen moet treffen.

Die heeft dieren aangeschaft/onderdak geboden en heeft daarmee ook een zorgplicht op zich genomen. Dat is bij ziekte en ongeval maar ook tijdens deze dagen.

Al sinds de 15e eeuw wordt er vuurwerk in Nederland afgestoken en als je dat dan nu nog niet weet dan ligt dat toch echt aan je eigen denkvermogen.

Kun je die zorgplicht voor je dieren niet nakomen dan moet je er gewoon niet aan beginnen en niet met de vinger naar een ander te gaan wijzen omdat je zelf je zorgtaak niet nakomt.

En nog steeds heb je het niet door he, ik praat hier niet meer over huisdieren maar over dieren, deze zijn bang en niet te trainen. Doordat mensen vuurwerk afsteken gaan ze op de vlucht worden daardoor overreden door een auto enzovoort, elk jaar legio aan ongelukken met dieren tijdens de jaarwisseling.

 

Nogmaals mensen zien het leed niet wat ze onder de dieren veroorzaken en jij dus ook niet.

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ik blijf zelf weg van vuurwerk, ik zie er de lol niet van in, maar als anderen eens per jaar die behoefte voelen, wie ben ik om dat tegen te gaan.

Siervuurwerk hoeft geen probleem te zijn ziet er ook vaak mooit uit zolang het maar niet knalt. Vraag mij al jaren af wat het nou voor lol is om een harde knal te horen???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Penthe zei:

Doordat mensen vuurwerk afsteken gaan ze op de vlucht worden daardoor overreden door een auto enzovoort,

Dat gebeurt het hele jaar, dat dieren door verkeer gegrepen worden. soms verliest het dier, soms de verkeersdeelnemer.

Of het met oud en nieuw vaker gebeurt, ik betwijfel het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

Dat gebeurt het hele jaar, dat dieren door verkeer gegrepen worden. soms verliest het dier, soms de verkeersdeelnemer.

Of het met oud en nieuw vaker gebeurt, ik betwijfel het.

Als je veel op het dierennieuws let en veel groepen volgt op sociaal media dan weet je dat het tijdens de jaarwisseling voledig fout gaat, dat zijn dan de persoonlijke berichtgevingen van alle vrijwilligers die zich inzetten het gewonde dier te redden.

 

Ja het is heel veel meer tijdens en rond de jaarwisseling.

 

Zelfs in Spanje vliegen de berichten je om de oren om geen knalvuurwerk af te steken ook al is het hier totaal niet de gewoonte rond deze tijd.

 

TU DIVERSIÓN NOS CAUSA SUFRIMIENTO.
Por favor, ¡no uses pirotecnia! 

El uso de pirotecnia nos provoca muchísimo miedo. Causa temblores, aturdimiento, desorientación, falta de aire, taquicardias y en algunos casos puede provocar la muerte.

 

Asoka.thumb.jpg.7746ccd76f0f8a23981efd384d043111.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

En nog steeds heb je het niet door he, ik praat hier niet meer over huisdieren maar over dieren, deze zijn bang en niet te trainen. Doordat mensen vuurwerk afsteken gaan ze op de vlucht worden daardoor overreden door een auto enzovoort, elk jaar legio aan ongelukken met dieren tijdens de jaarwisseling.

Dat gebeurt niet alleen met vuurwerk maar ook als iemand met zijn hond door het bos loopt, een mountainbiker die zich lekker aan het ontspannen is of gewoon op zondagmiddag even lekker naar buiten een wandeling maken.

Ja het zal met vuurwerk iets meer zijn maar over het algemeen houden deze dieren zich niet op in de bewoonde wereld en doen ze dat wel dan zijn ze vaak ook gewend aan de geluiden van alle dag.

 

Maar ik reageerde op een post van

1 uur geleden, Coliseo zei:

Preventief naar de psychiater met de paarden in de wei ?

en dan komt het verhaaltje zorgplicht toch echt wel om de hoek kijken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...