Ga naar inhoud


Vuurwerk weer te koop.


ceesv

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, gerrit B zei:

hé verdorie staat het nu toch ergens digitaal opgeslagen 😁

 

Ik weet me nog te herinneren dat het inderdaad ronde rode plastic doosjes waren van een zacht soort plastic

En er zaten er (meende ik) 10 in

en de meeste keren deed het pistooltje  niet.

Kut-ding werd er dan gemopperd. Dan maar met de hamer.

Zojuist, MrDish zei:

En er zaten er (meende ik) 10 in

en de meeste keren deed het pistooltje  niet.

Kut-ding werd er dan gemopperd. Dan maar met de hamer.

10 van die in een ringetje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze waren in iedere geval altijd weer heel snel op.

Wij gebruikten ze altijd voor zo'n rakket, klappertje er in (of 2 of 3) de lucht ingooien en bij het neerkomen knalde hij dan.

Lang gehad tot mijn broertje dat ding wel heel hoog de lucht in zou gaan maar hij door hetzolder raam ging, toen was het meteen inleveren dat ding.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Ze waren in iedere geval altijd weer heel snel op.

Wij gebruikten ze altijd voor zo'n rakket, klappertje er in (of 2 of 3) de lucht ingooien en bij het neerkomen knalde hij dan.

Lang gehad tot mijn broertje dat ding wel heel hoog de lucht in zou gaan maar hij door hetzolder raam ging, toen was het meteen inleveren dat ding.

Mama en papa boos , klote zooi.

fuck ,fuck,fuck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat waren jullie brave kindertjes 🙂

In mijn jonge adolescentie-periode maakte ik krachtige bommen. Het volstond om een onschuldig chemisch produkt te kopen bij de drogist en 50/50 te mengen met een eenvoudig voedingsprodukt dat nagenoeg in elke keuken te vinden is. Dit poeder deed ik in een eindje metalen buis, aan beide zijden plat geklopt en omgeplooid zoals een tube tandpasta. Je moest enkel zorgen dat er nog een gaatje was om een spoor met het poeder aan te leggen bij wijze van lont.

Met dit tuig heb ik eens een stapel bakstenen uit elkaar geblazen die achter in de tuin stond opgestapeld. Alle buren in de tuin vanwege de klap en een uur werk om de stapel terug in orde te brengen voor vader thuis kwam.

Later, bij het leger als dienstplichtige in Duitsland moesten ze op de hoogte geweest zijn van mijn "talenten", want ik werd ingedeeld bij de Genie en ik heb er leren werken met dynamiet 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Wij gebruikten ze altijd voor zo'n rakket, klappertje er in (of 2 of 3) de lucht ingooien en bij het neerkomen knalde hij dan.

Die raketjes hadden wij ook. Zelfde ervaring. Opgelost door zelf een raket te maken met rolletje lood en een spijker. Die klapte wel altijd.

Maar pa klapte ook toen hij ons vernuftige werk zag want dat lood gebruikte hij voor veel nuttigere doelen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, trust zei:

De sleutel vullen met schraapsel van luciferskoppen , met de stompgeslepen spijker aandrukken en met touwtje in de hand de kop van de spijker tegen een muur slingeren  . 

Één bout half in de moer laten zitten en vullen met wat schraapsel van hierboven , daarna de andere bout met de hand aandraaien en tegen een muur slingeren . Je kon het ook op de grond gooien , dan had dat touw niet nodig .

In plaats van die luciferskoppen paste in die moer ook klappertjes maar die moest je kopen en lucifers kon thuis bietsen .

Die kleine ronde klappertjes zaten in een klein rond doosje , ik heb even gegoogled maar die vind ik niet zo gauw , alleen nog in stripvorm 

De knal was inderdaad "gemoedelijker"

🙂 Vaak gedaan. Met lucifers en op de grond.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

Ze waren in iedere geval altijd weer heel snel op.

Wij gebruikten ze altijd voor zo'n rakket, klappertje er in (of 2 of 3) de lucht ingooien en bij het neerkomen knalde hij dan.

Lang gehad tot mijn broertje dat ding wel heel hoog de lucht in zou gaan maar hij door hetzolder raam ging, toen was het meteen inleveren dat ding.

Yep, ja, als hummel ook mee gewerkt.🙂

Deden kinderen dat nu nog maar. Scheelt wat ogen en handen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rondjes bedoelde ik, alleen staat mij bij dat ze in een rood plastic doosje zaten.

Eerst aan de keukentafel de klappertjes verdelen met mijn broertje, opbergen in een zwaluw luciferdoosje en dan naar buiten om overal met die raket tegenaan te gooien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, D.Quijote zei:

Ik kwam deze nog tegen.

 

 

20240105_192912.jpg

Precies , die klappertjes bedoelde ik .

Die op een rolletje kwamen vééël later .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, trust zei:

In plaats van die luciferskoppen paste in die moer ook klappertjes maar die moest je kopen en lucifers kon thuis bietsen .

 

staalwol met luciferkoppen in een stuk buis stoppen en aansteken, was toch echt een knaller en werd rood tot witheet

levensgevaarlijk die goeie ouwe tijd

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...