Ga naar inhoud


Gigablue UHD UE 4K. Welke CI ?


Marsjakkk
Ga naar oplossing Opgelost door swa,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing
Op 7-1-2024 om 18:07, Marsjakkk zei:

Hoi. ik heb een gigablue UHD UE 4K en ik wil een TV Vlaanderen Abbo afsluiten maar ik kom er niet uit.
 

Kan ik gewoon zo’n CI+ met geïntegreerde smart kaart kopen?

zal niet werken  de gigablue is niet gecertificeerd door tv vlaanderen .

 1 het enige is proberen een kaartje over te nemen en met oscam te werken is modulater die zorgt dat je kaart kan werken.

2 wat je nog kunt doen is een ci cam is een witte met een wereld bol die werkt wel 

3 of een toestel nemen die wel goedgekeurd is door tv vlaanderen vb een technisat.

van nr 3 ben je wel goed voor de toekomst wat dan toch met die module met ingebouwde kaart betreft.

nr 2 werkt ook maar kan ook zo over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord. Ik dacht al dat het niet zo simpel zou zijn en dan zit je ook nog met de hardware. 
 

Ik neem gewoon all-in mini-sat-kastje van tv Vlaanderen. Dan nog maar een afstandsbediening er bij….. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik nog maar eens heel goed over nadenken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon abo-tje tv Vlaanderen nodig voor de sat-noob hier in huis.

 

Kan mij het schelen wat dat tvv kastje doet. Eigen kastje geven is eigenlijk wel zo handig.
 

Doet hij het niet goed is het niet mijn schuld…..  🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2024 om 00:19, Marsjakkk zei:

Ik heb gewoon abo-tje tv Vlaanderen nodig voor de sat-noob hier in huis.

 

Kan mij het schelen wat dat tvv kastje doet. Eigen kastje geven is eigenlijk wel zo handig.
 

Doet hij het niet goed is het niet mijn schuld…..  🤪

dat is wel zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ten overvloede.....

 

Het + deel in die CI is toch nog niet aktief? Met andere woorden, die CI gaat toch nog zonder certificaat werken of wordt die niet geïnitialiseerd?

Ik kan me herinneren dat ik in de Vu+ Ultimo4k wel beeld heb gehad zonder de CI+ helper.

 

Ik heb zelf een Viaccess CI met embedded card maar dat is één van de eerste generatie waar de kaart in de module gelijmd is, je ziet de kaart zitten als je door de sleuf in de CI kijkt.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

natuurlijk wel... en zeker "during prime time tv"

dat kan @Codx je als logger kunnen bevestigen.

 

Nou dat kan codx helemaal niet bevestigen,  ik doe niks met CI(+) modules, ik heb er toevallig eentje gehad voor CDS/TVV want die zat bij een ontvanger die ik van iemand heb overgenomen. Maar daar kan gewoon een bestaande kaart in en die werkt zonder + beperking voor zover ik weet.  Hoe dat zit met de nieuwste kaartloze modules, geen flauw idee.  Maar ik zou liever een kaartje scoren, dan kun je altijd nog een module gebruiken als dat nodig is. 

 

En er zijn altijd manieren om die + werkend te krijgen.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de Enigma ontvanger software dat ondersteunt zou je inderdaad geen reclame kunnen doorspoelen.

Maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dan heb je me misschien verkeerd begrepen.

CI+ limitaties zijn er ook op de kaarten onder oscam. Toch?

 

Nee gelukkig niet, dat kan technische niet.  Een kaart geeft alleen maar CW's af, daarmee heb je een 10 seconde beeld gemiddeld.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...