Ga naar inhoud


Noob alert (ik). Hoe werkt Oscam met Ziggo?


vanbinsbergen
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Mannen,

 

Net lees ik dat er hier mensen al 20 jaar rond hangen. Ik weet nog dat ik toen der tijd ooit een satelliet kaarte voor iemand bij iemand heb laten flashen.

 

We hebben Ziggo,  nu zat ik iptv uit te zoeken en kwam ik ook bij cccam uit. Oscam is beter weet ik nu. Tnx daar voor.

 

Kan iemand mij even op weg helpen hoe oscam werkt met ziggo, of is iptv net zo makkelijk?

 

Hoeft geen Jip en Janneke taal te zijn, ik las ook over een raspberry pi, dat lukt mij allemaal wel.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is nu je concrete vraag? Wil je informatie over OScam hoe je je kaart kunt laten werken met Ziggo of wil je een zogenaamd ‘lijntje’ installeren? Het eerste is hier geen punt, het tweede doen we hier niet aan. Illegale zaken als 10.000 IPTV kanalen ‘voor weinig’ moet je zelf uitvogelen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat valt er aan uit te vogelen dan?   De aanbieder van grijze IPTV verteld je vast wat je moet doen om het werkend te krijgen.

 

Betere vraag is, wat heb je nu ?  Ziggo heeft ook een Next Mini, dat is hun iptv box maar daar kun je niks met een kaart dus.  Alleen middels DVB-C ontvanger.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En een aanvullende vraag, welke kaart gebruik je op dit moment, per regio verschilt dat en het type kaart bepaalt of je wel of geen softcam kunt gebruiken in je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okey dus voor oscam heb ik een dvb-c "kastje" nodig waar de kaart in gaat die nu in de tv zit?

 

En onderaan de streep worden er sleutels realtime uitgewisseld waardoor alle kanalen die ziggo versleutelt aanbiedt, toegankelijk?

 

En dat "kastje" heeft een middle man nodig waar jullie alles over weten 🙂

 

Wat voor kastjes gebruiken ziggo mensen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles staat en valt met welk type kaart je gekregen hebt van Ziggo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV van Ziggo werrukt perfect op de next mini alhoewel de beeldkwaliteit nog povertjes is (enkele mensen verschillen daarover van mening)

Het is de makkelijkste manier zonder veel zelfstudie en beheer van je dvb-c receiver.

 

Voor een CI-Cam met daarin een aparte smartcard is de Vu+ ZERO4K ook zorgeloos simpel. Maar dan stap je in de enigma2 receiver wereld die misschien zal ophouden te bestaan.

5 minuten geleden, vanbinsbergen zei:

Of kan het ook met software mop mijn Philips tv? 🙂

 

Tp vision , android

 

indien die ziggogo app erop werkt ben je eigenlijk al voorzien.

even je menu's checken dus en kijken of die app beschikbaar is op je android TV

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vanbinsbergen zei:

Nu gebruik ik een nagra kudelski kaart

 

Dan gaat je kaart niet zomaar in een softcam werken dus dan ben je verplicht om een ontvanger te nemen waar een CI+ module met kaart in kan. (eigenlijk hetzelfde als met je TV)  Of je gaat de IPTV route hetzij legaal of illegaal of je neemt een softcam met een lijntje ergens (payserver)  Of als je ook ziggo internet hebt ZiggoGO op de android TV. 

 

Maar de betere vraag, wat wil je bereiken? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besef wel dat grijze IPTV wellicht niet de stabiliteit heeft die je er van verwacht en de beeldkwaliteit kan soms tegenvallen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja snap ik

 

Maar hun bieden f1tv icm grandprixradio gesynchroniseerd.

 

Heb ik zelf geen gekloot meer met laptop,  twee browsers, vpn, hdmi kabel en synchronisatie.

 

Dat is de enige reden dat ik dit uit ben gaan zoeken 🙂

 

Als f1tv gewoon Olav mol als audio kanaal had dan hadden ze me niet de illegaliteit in gedwongen.

 

aangepast door vanbinsbergen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om voor Olav Mol een strafblad te riskeren?:ph34r:

 

Hoeveel risico's op boetes lopen gebruikers van illegale IPTV?

In Nederland kunnen de boetes voor het gebruik van illegale IPTV-diensten oplopen tot € 20.750.

Er zijn ook gevallen bekend in België waar gebruikers boetes van enkele duizenden euro's hebben moeten betalen voor soortgelijke overtredingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...