Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten

Ik, met mijn Lenson Health 80 cm Offset schotel ben zeer tevreden.

Mijn rotor is een Stab Italia HH100

Afstellen heb ik samen met mijn broer gedaan, ik draaide (op mijn balcon mijn schotel terwijl mijn broer vanaf de TV schreeuwde: nu naar boven en nu naar rechts/links) er was geen flikker aan; je gaat eerst naar het nulpunt, zet m in je zap lijst dmv een FTA zender op 4,8E b.v. Kanal 10 Zweden .Alles is hier al eerder gepost, het is een fluitje van een cent.

En vwb bevestiging aan de schoorsteen... raad ik je af, je kan er dan niet gemakkelijk bij.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En @SterkeYerke, die rotor zie je helemaal niet.

IK zal proberen een foto te vinden van mijn situatie.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kijken of ik de foto kan laden.

Zeestraat4.thumb.jpg.0e99f44a672f61c78d865dfdbfb3bc90.jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, Erwinnaar zei:

Dus eerst inventariseren hoe de situatie rondom je huis is voor ontvangst. Er zijn appjes waar je live kan zien of dat mogelijk is.

Dit lijkt me een uitstekend idee! Iemand suggesties voor een mooi appje dat dit laat zien? Ik heb nu de Satellite TV Finder, maar die doet nog niet helemaal waar ik op hoopte. Die levert me voor zover ik kan zien alleen maar info die ik zelf ook wel had kunnen googlen. Ik vrees dat bovenop het dak hier de enige plek is met vrij zicht naar de satellieten, maar daar hoop ik met zo'n app wat meer duidelijkheid over te krijgen. 

Verder is het denk ik een kwestie van een degelijke monteur vinden die zoiets kan monteren. Zonder naar (al dan niet negatieve) reclame te vissen: iemand ervaring met de monteurs van Canal Digitaal? Die kijken vast wel even raar op als je je schotel op Turkmenistan wil richten, maar zijn ze verder wel goed? De schotel die zij bij een abonnement leveren lijkt me met 60 cm in ieder geval te klein. Die Big Bisat gaat wél op de shortlist. Voor zover ik kan vinden is het een degelijke schotel en hij ziet er bovendien heel cóól uit. Dat laatste is overigens niet de belangrijkste eis. 

@D-box: ik kon je foto zonet nog wel zien, maar nu helaas niet meer. 

aangepast door SterkeYerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een bekende schotelinstallateur in Friesland, maar een draaibare schotel (tenzij op een camper) blijft kennelijk te ingewikkeld, misschien bij dat bedrijf ook.

Vriend van me die in Bakkeveen woont heeft goede ervaringen met dat bedrijf, maar dat betreft wel een vaste schotel.

 

Een goede app om te kijken of je vrij zicht hebt is Satellite Pointer:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tda.satellitepointer

 

Op de PC is www.dishpointer.com handig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SterkeYerke je moet gewoon een Stab Italia rotor kopen volgens mij zijn die niet meer nieuw te koop, dus dan moet het 2de hands.

Afstellen duurt ongeveer een ochtend: je moet met zn 2en zijn en  lees mijn postings.

 

Nogmaals, die rotor zie je niet en als je m laat draaien hoor je m bijna niet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal! Hierop is genoeg te vinden. Ik heb Satellite pointer al draaien en zal hem morgen eens echt proberen. 

 

@D-boxHet ging niet zozeer om het zien van de rotor maar meer van de schotel zelf. De meningen zijn er hier in huis wat over verdeeld of die schotel mag opvallen of niet ;). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een 60cn schotel nemen (wat ik afraad) neem gewoon een 80xm schotel.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BigBisat kan dus 52 Oost pakken lees ik terug. Dan kan een T90 dan ook bijvoorbeeld.

 

In dat geval kan je met 1 vaste opstelling (schotel) satellieten pakken die tot 40 graden uit elkaar liggen. 

Dus zou jij Hotbird 13 Oost tot en met 52 Oost, plus dan ook Astra 1, 2, 3, en nog een aantal, op 1 schotel zonder draaien kunnen ontvangen. Voordeel is vlotte zaptijden, geen rotorgeluiden etc. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Erwinnaar zei:

Een BigBisat kan dus 52 Oost pakken lees ik terug. Dan kan een T90 dan ook bijvoorbeeld.

 

In dat geval kan je met 1 vaste opstelling (schotel) satellieten pakken die tot 40 graden uit elkaar liggen. 

Dus zou jij Hotbird 13 Oost tot en met 52 Oost, plus dan ook Astra 1, 2, 3, en nog een aantal, op 1 schotel zonder draaien kunnen ontvangen. Voordeel is vlotte zaptijden, geen rotorgeluiden etc. 

 

NIET MEE EENS!!

Je hebt dan een schotel die niet in het brandpunt staat!

Je haalt nooit de kwaliteit 91% en signaalsterkte 88% die Ik ontvang met mijn 80cm schotel!

En dan over het rotor geluid: je hoort bijna niks als ie draait.

Dus @SterkeYerke, gewoon een 80cm Offset schotel met een 2de hands Stab Italia rotor kopen; betaal er niet teveel voor, nieuw kost zo'n rotor 125 Euro.

Turkmenistan zendt dermate sterk uit (in HD!) dat het een streling voor je ogen is!

Ik zal proberen om de foto van mijn opstelling weer te plaatsen; mijn broer had die stuk steigerpijp gewoon op mijn balcon gelast (binnen 5 minuten!) dus als er gelast moet worden, betaal niet meer dan 25 Euro. En voor de steigerpijp, wat bijna niks kost, betaal niet meer dan 5 Euro.

 

Dan de afstelling:

Zet eerst je rotor op NUL (meestal staat ie dat al) je schotel moet kaarsrecht op de rotor worden geplaatst (ik bedoel dat de schotel recht vooruit kijkt), je hebt de parameters van GOD channel in je ontvanger gezet (4,8East, 11996H/ 27500symb/DVBS. 

 

Je moet met zn 2en zijn.

 

Jij gaat draaien aan de schotel MET DE ROTOR! Dus bedoel ik dat de schotel al vastgeschroefd is aan de rotor)bij de TV zit je helper.

De helper geeft aan wanneer je het beste signaal hebt (gewoon door te schreeuwen).

Je hebt dmv USALS je locatie al ingegeven in je ontvanger.

Dan draai je je schotel met rotor en al! MET DE HAND Naar links (je hebt de parameters van die sat desbetreffende freq ingeplaats in je ontvanger), 

Je helper schreeuwt wanneer je het beste signaal hebt.

Voor de uiterste WEST sat doe je daarna precies hetzelfde.

Daarna ga je weer naar het nulpunt (GOD channel) probeer m zo goed mogelijk aftestellen.

Nu ga je alle bouten een beetje vast draaien.

Nu ga je via USALS je schotel draaien.

Eerst naar links, je kijkt of het signaal goed is, is dat niet het geval, dan moet je duwen of trekken aan je schotel.

Ga naar het nulpunt (even checken)

Ga via USALS naar rechts en dan doe je precies hetzelfde .

Schroeven vastdraaien en klaar.

Zeestraat 4.jpg

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel, sorry 

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de eerste race werd niet gebroadcast via Turkmenistan, misschien de 2de om 18:00 uur.

Laten we het hopen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De eerste race? Het zijn alleen maar vrije trainingen vandaag. Die worden bij wel meer zenders overgeslagen. Morgenavond is de kwalificatie, daarvan vind ik het veel belangrijker dat ze hem uitzenden. 

 

Zo'n rotor vind ik wel het allermooist! Maar stel dat ik die er niet door krijg om wat voor reden dan ook, dan zou je hem in principe ook later nog kunnen plaatsen denk ik? Het enige wat je daarmee verliest, is dat je je schotel dan eigenlijk twee keer moet monteren. Ik weet nu in ieder geval wel hoe het moet, waarvoor dank ;). 

aangepast door SterkeYerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...