Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten


Misschien kan @ceesv dit topic samen voegen met het topic Komend weekeinde F1 in Bahrein van het forum Off Topic?

Lijkt me misschien makkelijk.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SterkeYerke

Als je naar Turkmenistan gaat kijken op 52E, en je zit gezellig op de bank, zet dan eens de parameters 12264V 27500 2/3 DVBS2 in je ontvanger, daar brandt 🔥 een gezellig haardvuur met op de achtergrond leuke muziek.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Zal ik doen zodra die schotel er is! 

 

Intussen even een andere vraag: er is zeker geen enkele kans dat ik Tipik via DVB-T2 ga ontvangen op de zendmast in Egem? Mijn gedachte is dat Gelderland en Noord-Brabant dan niet in de weg liggen op hetzelfde kanaal. Kun je een DVB-T2-antenne ook op die manier richten? Zelfs als het lukt lijkt de kans me groot dat een afstand van een krappe 300 km te veel is voor DVB-T2. Ik wil de antenne gerust op het dak monteren. Een buitenantenne heb ik zelfs wel liggen. EDIT: die antenne gaat het sowieso niet redden vrees ik. Als dit al werkt, dan zal ik hier een extreem directionele antenne voor nodig hebben. Kan me niet voorstellen dat dat is wat KPN 15 jaar geleden bij Digitenne leverde. 

aangepast door SterkeYerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die afstand is te groot!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zendmast Doornik gaat ook prima voor een groot gedeelte van West - en Oost Vlaanderen. Ik woon op 51 km. van die zendmast en dat is al redelijk ver , zelfs met een antenneversterker. Al wat verder is dan 60 km. wordt problematisch.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat hem op heel veel manieren niet worden. Dus toch tijd voor een schotel! 

Die rotor wordt bij ons op het dak helaas wat ingewikkeld, want we hadden bedacht om hem achter de schoorsteen te plaatsen zodat hij vanaf de voorkant van het huis niet opvalt. Tevens is dat één van de weinige plekken waarop 'ie niet voor de zonnepanelen gaat zitten. Als je die schotel dan gaat draaien, heb je kans dat 'ie tegen de schoorsteen aan komt. 

 

Iemand tips voor een goede schotel en/of een goede winkel? Wat voor formaat schotel moet ik hebben als ik Turkmenistan én de Britse zenders wil kunnen ontvangen? En waar moet ik hem dan op uitrichten? Ik zie schotels voorbijkomen van een paar tientjes en ik zie schotels van duizenden of zelfs tienduizenden euro's. Die laatste twee zijn wel wat buiten budget 🤔.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een F1pro abonnement is bij mij de oplossing geweest.

Prima beeld en geen gezeur.

 

FTA ontvangst van de F1 bij een buitenlandse zender is geen garantie voor de toekomst dat die zender fta blijft bij F1 wedstrijden.

 

6 minuten geleden, SterkeYerke zei:

Iemand tips voor een goede schotel en/of een goede winkel?

Onze reclameregels staan het noemen van winkels niet toe, dit om sluikreclame van handelaren te voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik begrijpen! Maar het noemen van een paar mooie schotels mag wel, toch? Dan kan ik zelf wel uitzoeken waar ik die wil bestellen. 

 

Een abonnement op F1 TV heb ik al gekocht, maar ik heb er wél gezeur mee. Da's precies waarom ik een alternatief zoek! Vorig jaar was het ook al aankl*ten. Toen kreeg ik wel netjes het abonnement waar ik voor betaald had en op Android TV werkte dat prima, maar kijken op een iOS-apparaat werkte voor geen meter en via Airplay van een iOS-apparaat naar een tv van Samsung of LG streamen was al helemaal brandhout. Dat is me over het hele jaar misschien een paar sessies gelukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik moeten ervaren dat er bijna geen schotel installateurs meer zijn. Mijn bekende zaken zijn opgeheven en sommige huiveren bij speciale installatie wensen. Dat was vorig jaar lente. Inmiddels een jaar verder en die situatie is alleen maar slechter geworden.

Je merkt dat satelliet ontvangst in NL zozeer tanend is (t.g.v. IPTV) dat er voor de professional geen droog brood aan te verdienen valt…

 

Ik kan ook niet anders concluderen dat een F1Pro abo gewoon de betere optie is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld:

Rotor met een grote schotel om mee te beginnen en vrij zicht op die satelliet en draaien maar.

Of 1 vaste grote schotel op die satelliet en voor de de Astra 1,2,3 een kleinere, die combineren.

 

Van alles mogelijk echter; vrij zicht op de satellieten en de ruimte om iets te gaan bouwen voor je ontvangst waar je ook goed bij kan komen.

Dus eerst inventariseren hoe de situatie rondom je huis is voor ontvangst. Er zijn appjes waar je live kan zien of dat mogelijk is.

 

Als die 52 oost op een BigBisat te ontvangen is kom je daarmee al een heel eind. Ik verwacht van niet. Indien wel, dan is dat een oplossing.

 

Zou het niet op een schoorsteen monteren of waar je niet makkelijk bij kan. Dan is het plezier bij problemen snel verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het monteren en uitrichten van een draaibare schotel is iets wat je als beginneling niet even doet.

Zelfs satelliet winkels/monteurs willen daar nog wel eens hun tanden op stukbijten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Erwinnaar zei:

 

Als die 52 oost op een BigBisat te ontvangen is kom je daarmee al een heel eind. Ik verwacht van niet. Indien wel, dan is dat een oplossing.

 

52°E is bij mij op een BigBisat goed te ontvangen.

Op deze positie ontvang ik momenteel 137 zenders FTA. 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...