Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten

Dat ga ik ook zeker doen! Ik blijf goede hoop hebben op Euronews Albania. Tipik ga ik hier in Friesland niet ontvangen vrees ik. Was anders een mooie optie geweest. Ik zit wat geïsoleerd wat dat betreft denk ik, want ook Duitse DVB-T(2) kan ik hier niet ontvangen. Al zou ik daar wat FTA F1-races betreft ook weinig mee opschieten. 

 

28 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Eventuele oplossingen aangeven mag maar alle discussies over Pay TV kijken zijn op dit forum verboden. Ik ga zeker niet beginnen met deksels te openen die moeten gesloten blijven. Dus hierbij stoppen we best met het spreken over deze materie.

Lijkt me prima, dan begrijp ik ook waar de grens ligt 😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uren geleden, SterkeYerke zei:

Dat ga ik ook zeker doen! Ik blijf goede hoop hebben op Euronews Albania. Tipik ga ik hier in Friesland niet ontvangen vrees ik. Was anders een mooie optie geweest. Ik zit wat geïsoleerd wat dat betreft denk ik, want ook Duitse DVB-T(2) kan ik hier niet ontvangen. Al zou ik daar wat FTA F1-races betreft ook weinig mee opschieten. 

 

Lijkt me prima, dan begrijp ik ook waar de grens ligt 😉.

Duitse RTL zendt op DVB-T2 gecodeerd en ook niet beschikbaar op de mast Aurich over de grens bij Groningen. Tipik houdt sinds de verhuizing naar kanaal 42 in elk geval op in Brabant en Gelderland waar dat kanaal opnieuw wordt gebruikt.

 

Ik vindt de tekst op die reclame van Euronews toch wat verdacht. Zenden ze geen samenvatting uit of helemaal vol reclame?

Volgens Translate staat er dit:

 

Euronews Albanië, de nieuwe pitstop van 'Formule 1'

 

Een van de belangrijkste internationale evenementen, zoals "Formule 1", komt exclusief op een even belangrijke internationale zender, Euronews Albanië. Vanaf 1 maart beleven fans van de gekste en spannendste autorace de exclusieve momenten in Euronews Albanië. Sprint Race, Official Trials en Race worden geanalyseerd door journalisten en gasten in de studio.

Tot 8 december 2024 zal het kanaal van al het nieuws en alle perspectieven tegelijkertijd het kanaal zijn van alle emoties. Naast de races zal Euronews de enthousiaste kijker brengen wat samenvalt met het eerste langste seizoen in de geschiedenis van de "Formule 1", een editie die begint in Bahrein en eindigt in Abu Dhabi.

 

Ik controleer vanmiddag wel maar ik weet niet of ik de content helemaal juist kan beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SRF info schweiz hd  onlinestream met vpn om de geoblocking te omzeilen zou u kunnen proberen.Zend fta uit op de hotbird maar sport word blijkbaar wel gecodeerd.

aangepast door chrizie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2024 om 03:14, SterkeYerke zei:

Gelukkig moet die schotel nog besteld worden 😆. Dit is het type formaat waarover je buren gaan klagen. Dan blijft alleen Euronews Albania over als optie die FTA zou kunnen zijn. Dat heeft nog niemand geprobeerd, want ik zie dat die de rechten pas sinds dit seizoen hebben. Afwachten tot vrijdag dan maar, want dan is de kwalificatie. Alternatief zou nog kunnen zijn om te zien of ik een smartcardje kan vinden voor M4 Sport op Astra 3B. 

Terzijde: is het eigenlijk ook mogelijk om smartcards te "combineren"? Tegen de tijd dat die schotel hier komt, zullen we een abonnement nemen bij Canal Digitaal. Het is natuurlijk niet zo handig als je iedere keer speciaal voor de F1 die smartcard moet wisselen (al is dat nou ook weer niet zó veel werk). Of kom ik nu in een grijs gebied dat hier eigenlijk niet besproken mag worden?


Ik zou er niet van staan te kijken als er tijdens de Formule 1 uitzendingen een slotje op Euronews Albania gaat...

Wat betreft meerdere smartcards, geen probleem als je meerdere kaartlezers hebt. Wat dat betreft is een Enigma2/Linux ontvanger (VU+, Octagon, Mut@nt, Zgemma, Edison enz.) een goede keuze.
Je hoeft natuurlijk niet per se over te stappen op Canal Digitaal, een schotel kan prima naast je bestaande abonnement.
En als je kabel hebt kan dit zelfs op één ontvanger.

 

Of je bij Skylink een abonnement kan afsluiten in de benelux weet ik niet, maar je kan bij M7 wel een abonnement op Canal Digitaal, TV Vlaanderen en/of TéléSat buiten de landsgrenzen afsluiten.
Wellicht is dan een abonnement op de Waalse Télésat nog een idee, dan kan je via de Hotbird naar Tipik kijken. Kan ook via TV Vlaanderen, maar dan moet je het duurste abonnement hebben, Basic+. Bij TV Vlaanderen heb je overigens ook NPO 1/2/3 en een boel Nederlandstalige kanalen, dus wellicht een overweging i.p.v. een Nederlands abonnement, je mist dan wel de RTL's, Veronica, Net5 en de SBS'en.

Wat betreft de CI+ module t.o.v. een smartcard. Je kan nog wel een bestaande smartcard van iemand overnemen, ook al staat daar geen abonnement meer op, met een overnameformulier, ook bij Canal Digitaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat als je wil kijken via TVVlaanderen of Telesat dat het gaat om uitzendingen in SD.

 

Tipik wordt immers bij mijn weten niet in HD aangeboden in tegenstelling tot de DVB-t2 uitzendingen die FTA en in HD zijn, maar die je natuurlijk met een antenne moet kunnen ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, OFDM zei:

Ik controleer vanmiddag wel maar ik weet niet of ik de content helemaal juist kan beoordelen.

Vast wel! Als je F1-wagens rond ziet scheuren tussen 17:00 en 18:00 is het waarschijnlijk goed. 
 

2 uren geleden, chrizie zei:

SRF info schweiz hd  onlinestream met vpn om de geoblocking te omzeilen zou u kunnen proberen.

Ik zou niet durven!🤐 Maar tnx voor de tip!!

 

2 uren geleden, Alex1970 zei:

Wat betreft de CI+ module t.o.v. een smartcard. Je kan nog wel een bestaande smartcard van iemand overnemen, ook al staat daar geen abonnement meer op, met een overnameformulier, ook bij Canal Digitaal.

Hé maar dat is handig! Werkt zo'n smartcard van Canal Digitaal gewoon in een CI+-module van Ziggo? Nieuw zijn ze niet voordelig, maar op Marktplaats zijn ze dat wel. Het is in ieder geval goed om te weten dat er meer aanbieders zijn om uit te kiezen op de satellietmarkt. Het was wel de bedoeling dat dit onze enige manier zou zijn om lineaire tv te kijken, maar tot er glasvezel ligt zitten we min of meer vast aan Ziggo (de VDSL-verbinding die hier ligt is niet schrikbarend slecht, maar ook zeker niet om over naar huis te schrijven). Da's ook precies waarom ik graag over wil op glasvezel, want Ziggo heeft min of meer een monopoliepositie. Dat glasvezel + satelliet sneller internet én meer zenders geeft voor €20 per maand minder is natuurlijk mooi meegenomen ;). 

 

59 minuten geleden, PLsat zei:

Hou er wel rekening mee dat als je wil kijken via TVVlaanderen of Telesat dat het gaat om uitzendingen in SD.

Ik zou er nu niet zo mee zitten, maar zoiets is altijd wel jammer. Hier hebben we geen 4K oled voor! In 2021 konden we die bij Formule 1-uitzendingen nog benutten (Ziggo zond het aan alle klanten in UHD uit zolang je een Mediabox Next had), maar sinds 2022 is er helaas geen enkele legale manier meer om in Nederland F1 in UHD te ontvangen. Of mag je zomaar een abonnement bij Sky Sports UK afnemen dat toevallig in UHD uitzendt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga op je tablet/mobieltje naar euronews.al klik rechts bovenin op live.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten ook op youtube, dus als je youtube op je TV hebt....

Edit:

Ach, je was me voor 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht niet te zien op M4 Sport, Euronews Albanië en Channel 4

Wel Live FTA te zien via Tipik op DVB-T2 en ook op

Turkmenistan Sport HD op 52°E 12303 V 27500 2/3

vlcsnap-2024-03-01-17h07m18s024.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h08m04s680.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h09m07s682.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h09m15s644.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h09m27s216.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h09m47s669.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h09m59s566.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h10m09s135.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h10m17s739.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h10m38s355.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h11m05s592.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h11m45s937.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h11m58s553.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h12m52s583.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h13m26s938.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h13m47s863.jpg

vlcsnap-2024-03-01-17h14m19s687.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
  • Like 3
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt hier prima binnen via Turkmenistan Sport 

 

Sorry voor de slechte foto, maar beeld is prima, Dank je wel @Satfeeds-DXen ook nog eens in HD!

IMG_20240301_173139.thumb.jpg.ec489f15e7301f6f0807b04060ea952b.jpg

aangepast door D-box
  • Like 2

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...