Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten

RTL Duitsland zend het uit, 7 races. Live.

 

Daarnaast, ook via de satelliet, Channel4HD. Engelse free to air zender. Alleen niet live.

Die zenden van elke GP de kwalificatie en race in ruime samenvatting uit!

 

Dus ook voor die opties is een schotel aanschaffen al interessant.

Als je bekenden hebt in Zwitserland of Oostenrijk is daar misschien wat te regelen want SRF en ORF doen ook de f1 uitzenden, live.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 uren geleden, SterkeYerke zei:

Terzijde: is het eigenlijk ook mogelijk om smartcards te "combineren"? Tegen de tijd dat die schotel hier komt, zullen we een abonnement nemen bij Canal Digitaal. Het is natuurlijk niet zo handig als je iedere keer speciaal voor de F1 die smartcard moet wisselen (al is dat nou ook weer niet zó veel werk). Of kom ik nu in een grijs gebied dat hier eigenlijk niet besproken mag worden?

Bij Canaldigitaal krijg je als nieuwe abonnee geen losse smartcard meer.

Je zal het met een smart ci+ module moeten doen.

Oscam is dan verleden tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@SterkeYerke

Zoals verwacht is de F1 niet vrij te ontvangen.

copyright.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, SterkeYerke zei:

Ik zie nu dat Euronews Albania volgens wikipedia volledig FTA is. Die moet toch óók te ontvangen zijn. Ze zenden alleen de vrije trainingen niet uit, maar daar kan ik wel zonder. Zit op Eutelsat 16A. Ook Idman TV in Azerbeidzjan en A Sports in Pakistan zenden het FTA uit, maar ik vrees dat Azerspace 1 en Paksat 1R nogal lastig te ontvangen zijn in Nederland. 

Ja die is goed te ontvangen op 16,0 oost 10804 H. Hieronder de link maar ik ben geen F1 kijker. Zenden ze echt de races allemaal uit? Wie betaalt dat dan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was dat hier ook normaal. Als je de F1-rechten een beetje voordelig weet aan te schaffen - en in Albanië geloof ik met alle respect wel dat dat nog steeds kan - kun je de kosten dekken met reclame-inkomsten. Zo deden SBS en RTL dat hier in Nederland ook tot een jaar of 10 geleden. 

 

3 uren geleden, ceesv zei:

Zoals verwacht is de F1 niet vrij te ontvangen.

Balen. Heeft iemand morgen zin om te kijken of het bij onze Albanese vrienden wel FTA is? Ik heb al gezien dat de bitrate met 4 Mbps voor een 1080i-signaal nogal karig is, maar als het FTA is klaag ik daar absoluut niet over. 

 

5 uren geleden, ceesv zei:

Je zal het met een smart ci+ module moeten doen.

Ook dat is jammer, maar zoiets kun je wellicht wel flashen met een decoder erbij vanuit Hongarije? Daarmee ga je vast wel in tegen de EULA van Canal Digitaal, maar zolang je beide netjes betaalt lijkt het me op zich legaal? Op deze manier maak je natuurlijk meteen al kosten waarvan je je af kunt vragen of ze goedkoper zijn dan F1 TV Pro of zelfs Viaplay, maar het gaat nu ook om het principe 😆.

@Erwinnaar: Channel 4 is mij zeker bekend! Ze zenden de Britse GP zelfs wél live uit, dus dan zit je al op 8. De NOS en VRT zender Nederland en België ook live uit, maar die werden helaas ook al gedekt door RTL Duitsland. Maar ja, 8 van de 24 races live is natuurlijk heel mooi en aangezien het FTA is kan ik eigenlijk niet zeuren, maar het zint me nog steeds niet helemaal. 

aangepast door SterkeYerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, SterkeYerke zei:

Vroeger was dat hier ook normaal. Als je de F1-rechten een beetje voordelig weet aan te schaffen - en in Albanië geloof ik met alle respect wel dat dat nog steeds kan - kun je de kosten dekken met reclame-inkomsten. Zo deden SBS en RTL dat hier in Nederland ook tot een jaar of 10 geleden. 

 

Balen. Heeft iemand morgen zin om te kijken of het bij onze Albanese vrienden wel FTA is? Ik heb al gezien dat de bitrate met 4 Mbps voor een 1080i-signaal nogal karig is, maar als het FTA is klaag ik daar absoluut niet over.

Oke maar geeft dat geen probleem met FTA over heel Europa? Of is dat vanwege de taal opgelost?

 

Ja dat wil ik zeker wel controleren. Na 17:00 uur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op satelliet héél moeilijk om een deftige zender te ontvangen die live uitzendt en FTA . Enkel MBC Action op 7°W of 26,5°E met een 180 cm schotel werkt hier. Maar dat Arabisch geklets versta ik niet. Op mijn Octagon sf8008 kijk nu op Sky Sport (D) in HD en met Duitse commentaar wel via IPTV. 😉

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, OFDM zei:

Ja dat wil ik zeker wel controleren. Na 17:00 uur?

De kwalificatie is morgen tussen 17:00 en 18:00, dus dat zou helemaal top zijn! Ik vraag me dus ook af of dit zomaar FTA mag zijn over heel Europa omdat het in het Albanisch is. Denk dat we daar morgen achter gaan komen. Op zich zijn er behalve Nederland België denk ik weinig landen die commentaar in hun eigen taal live over een radiozender hebben, dus misschien ziet de F1 dit niet als probleem. 

IPTV is natuurlijk altijd nog een optie. Ik heb vernomen dat dat érg voordelig kan zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

IPTV is natuurlijk altijd nog een optie. Ik heb vernomen dat dat érg voordelig kan zijn!

 

Heb nog nooit één eurocent betaald voor Pay TV. Zal ook nooit gebeuren !  Je kan zelfs kijken op Sky Sports (E) , maar dan met Engelse commentaar.
Voor de F1 is IPTV de oplossing. Voor alle andere sporten heb je feeds genoeg op de satelliet , maar praktisch allemaal versleuteld in BISS. En dat is ook geen probleem.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou zelf niet meteen in m'n eerste draadje over discutabele oplossingen beginnen, maar ik ben blij dat je er als VIP zelf over begint 😉. Hoef ik dat niet meer te doen! Eerlijk gezegd voel ik me langzaamaan ook wel wat genoodzaakt om het zo op te lossen als Albanië niet FTA is. Ik heb al betaald voor het komende seizoen, ik heb alleen nog niks gekregen. 

Die Octagon ziet eruit als een netjes apparaat. Kun je daarmee zomaar meteen alles ontvangen zodra je 'm aansluit?

aangepast door SterkeYerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de octagon kan is ook mogelijk met de vu+ (duo2) hoor.Heb ze hier allebei en simpel de juiste toevoeging installeren en kijken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

discutabele oplossingen beginnen

 

Eventuele oplossingen aangeven mag maar alle discussies over Pay TV kijken zijn op dit forum verboden. Ik ga zeker niet beginnen met deksels te openen die moeten gesloten blijven. Dus hierbij stoppen we best met het spreken over deze materie.

Alle vragen over een bepaalde ontvanger kun je plaatsen in de gepaste topics , kijk even bij "andere ontvangers" op het forum. Daarin vindt je veel besprekingen omtrent Octagon, Edision ... ontvangers.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

indien u zendmast Luik of Wavre kunt ontvangen via yagi-antenne dvb-t2 daar zend  TIPIK  fta uit alsook F1. kanaal 42

 

Idd. vanaf morgen live te volgen . Prima met deskundige Franse (Waalse) commentaar. Ik ontvang die via de zendmast van Doornik.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...