Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag allemaal, 

Zoals sommigen van jullie weten zit het nieuwe Formule 1-seizoen er weer aan te komen. Dit wil ik graag kijken en daarom heb ik via mijn Apple ID een jaarabonnement op F1 TV Pro gekocht, maar vooralsnog lijkt het erop dat F1 TV zelf die boodschap nog niet helemaal heeft ontvangen. Ik kan dus nog niets kijken via F1 TV. Eerlijk gezegd ben ik streamingdiensten voor live sport een beetje zat (Viaplay werkte hier voor geen meter in 2022, de F1 TV-app op iOS was afgelopen jaar bij mij ook brandhout en daardoor werkte streamen naar tv's van Samsung en LG ook erg slecht), dus ik kijk het liefst naar een lineaire zender die gewoon werkt. 

Nu schaffen we hier op termijn een schotel aan, en ik zag op dit lijstje dat de Hongaarse zender M4 Sport alle races uitzendt. Volgens Kingofsat is die zender FTA op Eutelsat 9B. Ik heb begrepen dat je een beetje je best moet doen om die in Nederland te ontvangen, maar het is vast mogelijk. Kan iemand bevestigen dat die zender FTA is en dat ze de F1 hierbij niet geoblocken? Hij staat op wikipedia niet aangegeven als FTA, maar als FTV. Dat is (blijkbaar) niet hetzelfde, maar ik ben er nog niet achter wat dat bij deze specifieke zender inhoudt.

Op Astra 3B is 'ie wellicht makkelijker te ontvangen, maar die is versleuteld. Weet iemand hoe je deze ontsleutelt? Als je die bijvoorbeeld voor een eenmalig bedrag kunt ontsleutelen, dan zou ik dat best interessant vinden. Zoiets lijkt me wel in de geest van wat wikipedia FTV noemt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prima ontvangst op 9° maar let op! De Hongaren zetten bij evenementen ook vaak de codering aan. Veel is FTA, maar zeker niet alles! Kan me zo indenken dat juist bij de F1 de codering aanzetten.. Proberen kun je altijd…

 

IMG_2364.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te weten, dankjewel! Kan iemand tussen donderdag en zaterdag (het raceweekend is immers een dagje vervroegd) eens controleren of hij ook tijdens de F1 FTA is? Dan weet ik of het het waard is om de plaatsing van een schotel wat naar voren te halen. 

Ik heb inmiddels ook wat heen en weer gemaild met onze Hongaarse vrienden, maar die willen je alleen maar een smartcardje sturen als je een adres hebt in Hongarije. Dat gaat dus niet zomaar op een legale manier lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb familie in Debrećen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Gelukkig heb familie in Debrećen..

Dat kan het wellicht een stuk makkelijker maken! 😉

 

11 minuten geleden, Sat_marc zei:

De coderingsvlag staat aan.

Dat verklaart in ieder geval waarom wikipedia dit FTV noemt. Als die vlag aan staat, dan kunnen ze de codering zelf wellicht ook aanzetten als het ze uitkomt? Kan iemand morgen tussen 12:30 en 13:30 of tussen 16:00 en 17:00 eens kijken of ze dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment staat de codering niet aan volgens mijn ontvanger.

m4.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coderingsvlag gaf volgens mij aan dat het kanaal gecodeerd kan worden. En niet zozeer of de codering aan of uit staat. Of de status van de vlag uit de zenderlijst kwam kan ik mij niet meer exact herinneren. Misschien weet iemand hier dat nog.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van de rechten is het kanaal gedeeltelijk gecodeerd.

Ik verwacht dat de F1 wedstrijd gecodeerd zal zijn.

 

Zaterdag krijg je daarover zekerheid.

3 uren geleden, SterkeYerke zei:

Dit wil ik graag kijken en daarom heb ik via mijn Apple ID een jaarabonnement op F1 TV Pro gekocht, maar vooralsnog lijkt het erop dat F1 TV zelf die boodschap nog niet helemaal heeft ontvangen.

Bij mij werkt F1pro perfect, maar ik heb geen Apple play.

Of jouw probleem bij F1 pro zit? of bij Aple play?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt ervan af wie je het vraagt. Volgens F1 TV ligt het aan Apple en volgens Apple ligt het aan F1 TV 😓. Daar word ik nogal moedeloos van. Maar morgen zijn de eerste vrije trainingen al, dus als iemand die al een schotel heeft dan even kijkt weten we het zelfs al eerder! Als de vrije trainingen FTA zijn, dan verwacht ik dat de races dat ook zijn. 

Het komende raceweekend ben ik zelf van plan om via RTL Duitsland te kijken. Dat zit gewoon in ons huidige pakket van Ziggo, maar ze zenden helaas maar 7 van de 24 races uit. Ik ga er niet van uit dat Apple en F1 TV het voor die tijd al met elkaar eens zijn geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat Euronews Albania volgens wikipedia volledig FTA is. Die moet toch óók te ontvangen zijn. Ze zenden alleen de vrije trainingen niet uit, maar daar kan ik wel zonder. Zit op Eutelsat 16A. Ook Idman TV in Azerbeidzjan en A Sports in Pakistan zenden het FTA uit, maar ik vrees dat Azerspace 1 en Paksat 1R nogal lastig te ontvangen zijn in Nederland. 

aangepast door SterkeYerke
Kleine aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hongaarse zenders op 9°E hebben alleen het geluidskanaal voor origineel audio gecodeerd.

Beeld en Hongaarse audio zijn ongecontroleerd.

Kies het andere geluidskanaal maar eens.

 

Bij F1 staat er een mededeling in beeld dat de uitzending niet doorgegeven mag worden.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, SterkeYerke zei:

Ik zie nu dat Euronews Albania volgens wikipedia volledig FTA is. Die moet toch óók te ontvangen zijn. Ze zenden alleen de vrije trainingen niet uit, maar daar kan ik wel zonder. Zit op Eutelsat 16A. Ook Idman TV in Azerbeidzjan en A Sports in Pakistan zenden het FTA uit, maar ik vrees dat Azerspace 1 en Paksat 1R nogal lastig te ontvangen zijn in Nederland. 

De Central Asia Beam van Azerspace 1, waar Idman TV op zit, ga je hier niet ontvangen.

Voor A Sports op Paksat heb je ruim 3m schotel voor nodig en een C-band LNB.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig moet die schotel nog besteld worden 😆. Dit is het type formaat waarover je buren gaan klagen. Dan blijft alleen Euronews Albania over als optie die FTA zou kunnen zijn. Dat heeft nog niemand geprobeerd, want ik zie dat die de rechten pas sinds dit seizoen hebben. Afwachten tot vrijdag dan maar, want dan is de kwalificatie. Alternatief zou nog kunnen zijn om te zien of ik een smartcardje kan vinden voor M4 Sport op Astra 3B. 

Terzijde: is het eigenlijk ook mogelijk om smartcards te "combineren"? Tegen de tijd dat die schotel hier komt, zullen we een abonnement nemen bij Canal Digitaal. Het is natuurlijk niet zo handig als je iedere keer speciaal voor de F1 die smartcard moet wisselen (al is dat nou ook weer niet zó veel werk). Of kom ik nu in een grijs gebied dat hier eigenlijk niet besproken mag worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...