Ga naar inhoud


M4 Sport ontvangen


SterkeYerke

Aanbevolen berichten


14 minuten geleden, OFDM zei:

Ik zie nu zwart!!

En beeld is weer terug. Bijzondere uitzending maken ze ervan op die manier! Knippen ze random weg of worden zoals beloofd de hoogtepunten wel doorgelaten? Ik denk niet dat veel kijkers warm lopen voor deze methode maar het blijft FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gekeken op Tipik bij onze Waalse buren via DVB-T , HD en FTA . Prachtig beeld en dito commentaar.

1_0_1F_2_1001_2038_EEEE0000_0_0_0_20240301180453.jpg

1_0_1F_2_1001_2038_EEEE0000_0_0_0_20240301175858.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, PLsat zei:

Tipik wordt immers bij mijn weten niet in HD aangeboden in tegenstelling tot de DVB-t2 uitzendingen die FTA en in HD zijn, maar die je natuurlijk met een antenne moet kunnen ontvangen.

Vanuit Friesland waar TS woont wordt dat een kleine uitdaging...

 

4 uren geleden, SterkeYerke zei:

Ik zou niet durven!🤐 Maar tnx voor de tip!!

 

Hé maar dat is handig! Werkt zo'n smartcard van Canal Digitaal gewoon in een CI+-module van Ziggo? Nieuw zijn ze niet voordelig, maar op Marktplaats zijn ze dat wel. Het is in ieder geval goed om te weten dat er meer aanbieders zijn om uit te kiezen op de satellietmarkt. Het was wel de bedoeling dat dit onze enige manier zou zijn om lineaire tv te kijken, maar tot er glasvezel ligt zitten we min of meer vast aan Ziggo (de VDSL-verbinding die hier ligt is niet schrikbarend slecht, maar ook zeker niet om over naar huis te schrijven). Da's ook precies waarom ik graag over wil op glasvezel, want Ziggo heeft min of meer een monopoliepositie. Dat glasvezel + satelliet sneller internet én meer zenders geeft voor €20 per maand minder is natuurlijk mooi meegenomen ;). 

 

Nee, de smartcard van Canal Digitaal, TV Vlaanderen of Télésat werkt niet in de CI+module van Ziggo, maar ik wijs juist op de mogelijkheid voor een smartcard om absoluut geen CI+module te hoeven gebruiken!
Deze modules zorgen alleen maar voor beperkingen en zijn niet gegarandeerd te gebruiken in de door mij eerder genoemde Enigma2-ontvangers waarmee je naar meerdere platformen (bijv. satelliet + kabel) kan kijken en meerdere smartcards kan gebruiken., verder kan je alles opnemen wat je wilt en zolang bewaren als je wilt.


Overigens is het gebruiken van een VPN niet illegaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Alex1970 zei:

Nee, de smartcard van Canal Digitaal, TV Vlaanderen of Télésat werkt niet in de CI+module van Ziggo, maar ik wijs juist op de mogelijkheid voor een smartcard om absoluut geen CI+module te hoeven gebruiken!

Met een losse ontvanger hoeft dat natuurlijk helemaal niet inderdaad, daar stond ik niet eens bij stil! Ik wou 'm meteen al achterin de tv drukken. Alles opnemen en bewaren wat ik wil is absoluut een functie die ik niet wil missen. Da's precies waarvoor we hier in huis nog een Humax hebben staan. 

 

Het verbaast me een beetje dat het beeld op Euronews Albania uiteindelijk terugkwam. Toen OFDM zei dat het beeld op zwart was gegaan, ging ik er eigenlijk van uit dat de FOM (Formula One Management) lucht kreeg van de FTA-uitzending en ze er daarom snel een stokje voor hadden gestoken, maar als het beeld weer terugkwam lijkt dat me onwaarschijnlijk. Wellicht hadden ze gewoon een storing? Zou iemand eens kunnen kijken wat 'ie morgen doet tussen 16:00 en 18:00? Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen de hoogtepunten uitzenden, want dat weet je van tevoren natuurlijk niet bij een live-uitzending 🤔. Ik heb zelf ook eens gekeken naar de livestream op hun youtubekanaal, maar die uitzending ging (zoals verwacht) naar een soort blauw testbeeld. Beetje net zoiets als M4 Sport. 

Die zender in Turkmenistan, is die een beetje fatsoenlijk te ontvangen in Nederland? Of moet je daar ook zo'n gigaschotel voor hebben? Het is sowieso de bedoeling dat we Britse zenders kunnen ontvangen met die schotel (anders krijg ik het er thuis niet door), dat is uitrichtingstechnisch misschien niet zo handig. Tipik via DVB-T2 is inderdaad geen optie hier in Friesland. Zelfs die zenders in Gelderland en Noord-Brabant die op kanaal 42 zitten kan ik al niet ontvangen, laat staan de zendmast die nog eens pakweg 50-100 km verder op hetzelfde kanaal zit uit te zenden. 

Zelf heb ik vandaag via RTL Duitsland gekeken met Grand Prix Radio erbij als commentaar (o nee, ik zit immers niet in België). Op zich werkte dat goed. Eventjes klooien om het commentaar synchroon te krijgen met de uitzending, maar dat lukt binnen een paar minuten en de rest van het uur bleef het gewoon goed staan. Het beeld was zoals verwacht keurig met een nette, maar niet grandioze 10 Mbps en de reclames zaten netjes tussen de kwalificatiesessies door. Da's bij de race natuurlijk anders, maar op zich zou ik het hier zeker voor doen. Jammer dat ze maar 7 races op deze manier uitzenden... Hoe zit dat met die reclames eigenlijk in Albanië en Turkmenistan? En wat was de bitrate eigenlijk bij Turkmenistan? Ik ben wel nieuwsgierig! Vast niet de 60,000 in megabits per seconde die op de foto van D-box staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @SterkeYerke

Voor Turkmenistan heb je gewoon een klein schoteltje nodig.Zelf gebruik ik een 80cm Offset. Ik gebruik gewoon een Stab Italia rotor om het draaiende te maken. En ik heb nu nieuwe foto's gemaakt en ik hoop dat die een beetje duidelijk zijn.

 

Erg technisch ben ik niet, ik weet zelfs niet wat een Bitrate is; is voor mij ook niet belangrijk, het werkt goed en hij komt keihard binnen.IMG_20240302_102940.thumb.jpg.de6b44567372853e69e35fbe2db05f2b.jpgIMG_20240302_102940.thumb.jpg.de6b44567372853e69e35fbe2db05f2b.jpg

 

IMG_20240302_102903.jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, SterkeYerke zei:

Die zender in Turkmenistan, is die een beetje fatsoenlijk te ontvangen in Nederland?

Ik ontvangen deze zender in Harlingen met een Triax 78 cm zonder storingen uitsluitend voor de F1. 

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet dus wel lukken! Werkt zo'n rotor eigenlijk ook automagisch aan de hand van de zender die je kiest?

 

Ff ter verduidelijking: met mijn oproep of iemand kon kijken wat Albanië tijdens de race doet bedoelde ik vandaag tussen 16:00 en 18:00. Tussen 0:00 en 4:00 vind ik het altijd wat vaag wat vandaag en morgen is 😉. Ik denk dat ik uiteindelijk bij Turkmenistan beland, maar het blijft interessant om te weten welke opties er zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prijs me gelukkig met Oostenrijkse familie. Met de ORF kaart kan ik alle races volgen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, SterkeYerke zei:

Dat moet dus wel lukken! Werkt zo'n rotor eigenlijk ook automagisch aan de hand van de zender die je kiest?

 

Ff ter verduidelijking: met mijn oproep of iemand kon kijken wat Albanië tijdens de race doet bedoelde ik vandaag tussen 16:00 en 18:00. Tussen 0:00 en 4:00 vind ik het altijd wat vaag wat vandaag en morgen is 😉. Ik denk dat ik uiteindelijk bij Turkmenistan beland, maar het blijft interessant om te weten welke opties er zijn. 

Als je je ontvanger via USALS laat draaien is het het gemakkelijkst.

 

Voor de tijden van uitzending: ga naar het forum Off Topic, dan naar Komend weekeinde F1 in Bahrein van @Sprietje

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel ook te ontvangen op RTL Duitsland.

Met dank aan @Sprietje voor de info.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...