Ga naar inhoud


Enkele OSCAM vragen....


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Aangezien je niet aangeeft welke software gebruikt, de gebruiksaanwijzing voor VTi.

Met dank aan @Jürgen

OSCAM (SoftCam) installeren

 

Je kunt het onderstaande ook opstarten door op de blauwe toets van de AB te klikken maar ook via het Menu.

Klik achtereenvolgens op Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager

Wacht totdat de Pakketlist in beeld verschijnt en kies Softcams

Blader door de lijst totdat oscam verschijnt en kies de meest actuele versie oscam 1.20.xxxxx.

Druk in volgorde de groene toets (Installeren) in, gele toets (Execute) en groene toets (Start).

 

Kies na de voltooide Download en installatie op OK.

Klik hierna wederom op VTI Software Manager en kies Configurations - oscambutler.

Druk in volgorde de groene toets (Installeren) in, gele toets (Execute) en groene toets (Start).

Ga na de voltooide installatie met Exit terug naar het Hoofdscherm en herstart de GUI via het Menu - 

Afsluiten - GUI herstarten.

 

Na de succesvolle Herstart druk achtereenvolgens op Blauwe toets - VTI Cam Center - Groene toets om Oscam te starten.

 

Via herhaaldelijk op Exit te drukken weer terug naar de Hoofdpagina.

 

Helaas is het volgende punt alleen geschikt voor de beschikbare providers zoals o.a. Canal Digitaal, voor TVV dient een handmatige Oscam configuratie uitgevoerd te worden, zie hiervoor het hier ook aanwezige betreffende Oscam forum.

Ga nu via Menu naar Applicaties en start daar Oscambutler.

Vul de gegevens in zoals in de bijgaande bijlage en klik op de Groene toets (Create configuratie).

 

Nog even een toevoeging.

Als je na het invoeren en opslaan van de gegevens de Oscambutler opnieuw opstart lijkt het alsof er niets is opgeslagen maar dat is niet zo, de configuratie heeft plaatsgevonden maar wordt alleen niet zichtbaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jan Ambers zei:

Hoe installeer ik een nieuwere versie, of hoe verwijder ik een oude versie van CCcam en oscam 

Waar wordt die CCcam en OScam geschreven in de Vu+Duo ???

 

Als je die IPK installeert, door hem of op een usb stikje te zetten of op de hdd te zetten (afhankelijk van jouw kennis en opties)

dan kun je kiezen voor manuele geavanceerde installatie, daarmee wordt indien van de zelfde bron de oude versie overschreven "force overwrite"

Maar ook als die niet overschrijft daar het van een andere bron komt en dus als extra softcam erbij komt is dat geen probleem want zodra je de nieuwe in het softcam menu kiest zijn die andere uitgeschakeld. (die paar kBytes maakt niks uit aan oude softcams) Dus verwijderen is niet persé nodig maar gaat ook gewoon via het software beheer... selecteer de versie softcammetjes oud en verwijder hem / ze.

 

De configuratie is natuurlijk evenwel belangrijk, maar daar is voor het VTI image de tutorial die Jürgen maakte een hele goede handreiking middels de oscam butler en voor andere images staan er massa's goede configuraties op sat4all.

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Ik heb in de ene VTI-8.0 en de andere VTI-8.230 geinstalleerd staan.

Ik heb ook vastgesteld dat ik 0 bytes ram vrij heb, minder kan niet!

Er staat ook CCcam 2.21 en 2.30 en een oude versie van oscam die niet meer werkt...

Welke versie van CCcam, 2.21/2.30 is de beste?

Ik wilde ook OScam updaten, vandaar m'n vraag.

Om meer plaats in geheugen te krijgen zou ik de vreemde talen verwijderen en alleen engels en ned te behouden: goed idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gewoon die oude ontvangers met pensioen sturen en nieuwe kopen! Zo duur is dat niet meer. Voldoende RAM en minstens 4 x sneller.. Daar dan Oscam op installeren.. Bovendien kunnen die oude ontvangers ieder moment de geest geven…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb oude oscam verwijderd en voor mij onverstaanbare talen ook eruit..... Nu wa meer geheugen vrij!

de laatste versie  oscam staat op usb stick, en nu begint het !

Ik zoek een "verkenner" voor VTI 8.2.3.0 om de ipk  file in de /tmp dir van Vu+Duo te pompen, nu sta ik daar met de ipk file op usb stick en einde verhaal, of moet via de FTP doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

via ftp copieren naar temp map en uitvoeren

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch ook kiezen om manueel software te instaleren en zo naar de USB stick verwijzen.

 

En met wat geluk ziet de ontvanger dat er een IPK file opstaat als je de stick erin steek en gaat zelf vragen om de software te instaleren

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluk is niet aan mij besteed !

 

Ik heb de filebrowser voorVTI-8.2.3.0 geïnstalleerd en dan de bovenvermelde ipk. Alles suksesvol verlopen...

Ik heb dan de tuner uit en aan gezet via netschakelaar. Nu staat in cam menu OSCam_11734-r799

 

Maar ik krijg geen beeld??? Noch op CD, noch op TVV ???

Moet ik nog bijkomende files laden en welke? CCcam 2.2.1 werkt in dezelfde VuDuo perfekt.

In een andere Vu+Duo werkt OSCam 1.2rev 10892 perfekt, kan ik bepaalde files van oscam van werkende VuDuo overplaatsen naar stakende Duo?

Thanks 4help 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom download je geen oscam uit de feed van VTi?

En oscam butler helpt je in VTi met de configuratie.

Werkt probleemloos voor Canaldigitaal.

 

Wat is je reden voor die specifieke emu versie van oscam?

Zo maar een versie installeren gaat niet werken, je zal je reader moeten configureren voor de te decoderen providerkaart.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ) natuurlijk kun je de hele config van / voor oscam (indien die mooi werkt) ook op een tweede toestel plaatsen opdat die ook goed werkt.

1a ) afgezien van een homeshare want die moet je natuurlijk apart instellen mbt reader en users.

2 ) je kan echt veel beter radikaal de VTI versie upgraden middels een nieuwe flash per USB linkje naar de download

3 ) vooraf bekijk je nog even welke settings en configs je nodig hebt en die backup je gewoon via menu of via DCC_E2.exe

 

versie 8.x schreef ik al meerdere keren aan @Jan Ambers is niet dat werkstuk dat je moet blijven gebruiken

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...