Ga naar inhoud


Oscam vanaf USB op Vu+ Solo2 installeren, hoe?


Ga naar oplossing Opgelost door adri,

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb een Vu+ Solo2 waarvan de netwerk-interface door de bliksem is vernietigd. De rest werkt wonderlijk genoeg nog prima. Ik heb zojuist een nieuwe versie van Openpli geïnstalleerd via USB-flash, versie 9.0. Had ik dit maar niet gedaan, want oscam zit daar niet standaard in. Alleen free-to-air op dit moment dus, en geen CD meer. Omdat ik geen plugins meer kan downloaden vanwege kapotte netwerk-interface.
Tot nu toe heb ik massa's tutorials gevonden die beginnen met de groene knop op de afstandsbediening, "Downloaden plugins", dead end voor mij dus.
Zou het mogelijk zijn om de oscam software, net als Openpli, via USB geïnstalleerd te krijgen?

aangepast door DiLumo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt wel een dingetje… Een oscam.ipk gaat wel lukken, maar je hebt een specifieke  configuratie nodig voor je CDS kaart. Hoe je die van USB naar /etc/tuxbox/config krijgt is wel een uitdaging. Je zou kunnen proberen om een TuxCommander ipk te vinden. Die dan samen met je OScam binary op een USB stick zetten. Een werkende CDS configuratie is hier ook wel te vinden. Alles op de USB stick zetten. Je kunt dan via lokale extensies installeren de boel overzetten/installeren…. Middels de geinstalleerde TuxCommander kun je de configuratie installeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
16 uren geleden, DiLumo zei:

Hallo. Ik heb een Vu+ Solo2 waarvan de netwerk-interface door de bliksem is vernietigd. De rest werkt wonderlijk genoeg nog prima. Ik heb zojuist een nieuwe versie van Openpli geïnstalleerd via USB-flash, versie 9.0. Had ik dit maar niet gedaan, want oscam zit daar niet standaard in. Alleen free-to-air op dit moment dus, en geen CD meer. Omdat ik geen plugins meer kan downloaden vanwege kapotte netwerk-interface.
Tot nu toe heb ik massa's tutorials gevonden die beginnen met de groene knop op de afstandsbediening, "Downloaden plugins", dead end voor mij dus.
Zou het mogelijk zijn om de oscam software, net als Openpli, via USB geïnstalleerd te krijgen?

Met een USB Wifi stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Mimisiku voor het meedenken. Dat dingetje is mogelijk toch wel heel lastig, de optie “lokale extensies installeren” heb ik niet gevonden in instellingen noch bij de geïnstalleerde plugins (wel media afspelen en webif, maar geen software management!). Jammer dat er geen te flashen images zijn inclusief oscam of een alternatief, want het flashen werkt nog wel. Ik zit niet vast aan Openpli, maar ik vermoed dat vti of andere systemen dit ook niet bieden.
Adri ook bedankt. Die brainwave had ik vannacht ook. Heb al gezien dat je dat soort stickies voor een paar tientjes hebt. Zal nog even op internet snuffelen of maakt-niet-uit-welk-stickie voldoet, of dat je toch selectief moet zijn. Maar als dit werkt lijkt dat de weg van de minste weerstand denk ik. Ga ermee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of overweeg de aanschaf van een nieuwe ontvanger.

Er kan nog meer beschadigd zijn bij die blikseminslag.

 

Kijk ook eens naar glasvezel, dat is t.o.v.koperdraad geen bliksemgeleider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels veel ervaring met "partieel" beschadigde apparatuur. Ik woon aan het randje van de bewoonde wereld, ben het eindpunt van de 240V- en de ADSL-lijn (4 Mbps max!), in de open lucht, niet ingegraven. Alle spanningspieken (vanwege onweer of andere incidenten in de netwerken) kunnen niet anders dan via die lijnen mijn huis inkomen. En dat ondanks de vele honderden euros die ik al heb uitgegeven aan betere aarding en bliksem-blokkades. De hdmi van mijn laptop (dankzij spanningspiek in monitor, doorgegeven via hdmi), vast ethernet van mijn TV en Vu+, iedere 2 jaar een compleet ADSL-modem, het gaat er allemaal aan. Mijn TV heeft gelukkig nog Wifi werkend. En USB-HDMI voorkomt voorlopigt een laptop-vervanging. En mijn Vu+ werkte tot mijn Openpli-update op alle fronten (decoderen, opnemen, live kijken) nog geweldig. Ik probeer dus eerst nog de USB-Wifi/Ethernet-route 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken de problemen.

Ik heb al mijn electronische apparaten achtter een goede UPS aangesloten.

De UPS wekt de 230 Volt nieuw op waardoor spanningspieken verleden tijd zijn.

 

Internet had ik eerst via 4G, omdat hier de ADSL leiding niet boven de 1 Mb kwam.

Bijkomend voordeel was de ongevoeligheid voor bliksem.

 

Ik heb nu een 8 Gb. Glasvezel leiding en maak mij geen zorgen meer over blikseminslag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Pionewbie zei:

Alternatief: USB to Ethernet Adapter (USB Netwerkadapter) met grotere kans dat het werkt, maar geen garantie,

Zijn er al vanaf € 11 exclusief verzending.

Probleem is dat deze drivers nodig heeft en dat moet ook weer gedownload worden. Op verzoek heb ik nog een ethernet bridge die hij hebben mag.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ben ik weer. Zou eigenlijk dit topic weer op "onopgelost" willen zetten, maar hoe?

Wat heb ik intussen gedaan. Eerst weer een oude OpenPli-image geflasht die toestaat IPKs te installeren, gekozen voor versie 8.1 die ik nog had liggen. Vervolgens 2 IPKs op een stickie gezet en middels "lokaal installeren" geïnstalleerd. Zou foutloos gegaan zijn volgens een melding.
IPK1: enigma2-plugin-drivers-network-usb-mt7601u_1.0-r1_all.ipk (mijn usb-wifi zou de chipset MT7601 moeten hebben).
IPK2: enigma2-softcams-oscam-all-images_11734-emu-r799-arm+mips_all.ipk (van het openpli-forum)
Als ik op de Vu+ naar pakketbeheer ga, vind ik deze pakketten opgenomen in de reeks. Via instellingen "Kies de Softcam" heb ik "OSCam_11734-r799" geselecteerd.
Echter, de USB-Wifi-adapter wordt niet herkend, en in plugins verschijnt ook niets wat op Oscam lijkt om die in te kunnen stellen.
Vanwege het ontbreken van netwerk-toegang kan ik niet telnetten of wat dan ook. Ik kan wel de harde schijf uitbouwen en aan een computer hangen om bepaalde files in directories neer te zetten. Brengt dat iemand op een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

box herstart ? Eerst zien dat je usb wifi wordt herkend in netwerk.Oscam stel je in via de webif en starten weet ik niet of je een softcam manager hebt in openpli.In openvix zit dat standaard in

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstarten, zelfs power-down, is allemaal al geprobeerd, verandert helaas niet veel. OpenPli-v8.1 toont een softcam manager, maar die biedt op dit moment alleen maar de keuze "selecteer softcam" en "herstart softcam". Je kunt dus alleen maar de naam van de softcam aanreiken en herstarten.
Ik heb op mijn PC nog een 5-tal oscam-files staan, de .conf, .provid, .server, .srvid en de .user. Zou ik die ergens in een specifieke directory op de vu+-schijf kunnen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij openvix weet ik die staan maar openpli niet .Zal iemand die dat image gebruikt je moeten zeggen. In mijn image zit dit gewoon allemaal standaard in en en usr/sofcam zet ik de cams in en maak attrib 755.De configs staan in etc/tuxbox/config .Dat zouden dan die 5 files zijn voor jouw waarin de oscam.server zeer belangrijk is want die heeft de config voor jouw kaart(enà

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenPli staat dat in /etc/tuxbox/config/oscam

De OScam binary staat in /usr/bin

 

Ik heb nog een aantal Wifi bridges hier. Die programmeer je op je PC en dan gewoon in de USB poort

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het allemaal bekijken en proberen, heb uiteindelijk niet veel te verliezen. Kruip al voorzichtig richting de hint van Ceesv: overweeg de aanschaf van een nieuwe 🙂 Misschien een occasie om de beurs te sparen.
Dank voor het aanbod Mimisiku. De afstand Haarlem naar hier van ongeveer 1200km maakt dat een bezoekje minder vlot geregeld is. Zal eens kijken naar het fenomeen Wifi-bridge, heb daar nog geen beeld bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...