Ga naar inhoud


Oscam vanaf USB op Vu+ Solo2 installeren, hoe?


Ga naar oplossing Opgelost door adri,

Aanbevolen berichten

zeg eens merk en gegevens van je stick dan kijken we mee voor de juiste drivers.Moest hier op mijn duo2 ook een andere driver installeren voor de USB tuner dan voorzien

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


USB Wifi stick: Octagon WL048. Op de verpakking staat: Chipset MT7601U. Maar op een forum heb ik een keer gelezen dat iemand, met dezelfde stick en tekst in de doc, erachter is gekomen dat er een RLxxx inzat. Maar in die post stond ook dat de IPK die ik heb gebruikt ook daarvoor de juiste software zou moeten zitten. Verwarrend hè.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou plug en play zijn .Al eens geprobeerd de stick in een andere usb te steken.Je hebt toch eerst de driver geinstalleerd en na herstarten de stick ingestoken ? Als hij dan onder netwerk zichtbaar is zal je hem vermoedelijk ook nog moeten configureren

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Windows-pc is het inderdaad plug & play, maar helaas niet op mijn Vu+.

Het dramatische verhaal op het openpli-forum hierover eindigt met de conclusie dat Openpli de MT7601U niet graag ziet. Het slachtoffer heeft vervolgens een stick op basis van de Ralink RT5370 gekocht, en dat werkte “like a charm”. Heel jammer, want ik had die Octagon uitgekozen omdat daar expliciet bijstond dat hij met Enigma2 werkte.

@Mimisiku Zou je mij een naam kunnen doorgeven van zo’n Wifi bridge? Ik heb er een paar gezien, maar die gebruikten de usb alleen voor de 5V voeding, en hadden ethernet-poorten voor de communicatie. Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kon ik vroeger ook Jan. Maar de bliksem heeft de netwerk-interface van mijn Vu+ gegrild (zie begin van dit draadje). De discussie gaat er dus over hoe spulletjes te installeren zonder werkend netwerk. Of hoe weer netwerk te krijgen via b.v. USB-Wifi (nog niet gelukt) of USB-Wifi-bridge (nog niet helemaal begrepen door mij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige snelle optie is eendoor OpenPli direct ondersteunde WiFi USB stick.. Oude Netgear bijvoorbeeld… Zonder enige netwerk functionaliteit is een E2 box bijna onhandelbaar (wat je nu gemerkt hebt)

 

Andere optie is om een Solo2 complete backup van een ander te installeren… (waar OScam +CDS config al inzit)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, DiLumo zei:

De discussie gaat er dus over hoe spulletjes te installeren zonder werkend netwerk.

je kan ook zonder netwerk op de Vu+ installeren wat je maar wilt.

 

Zelfs de config bestanden kun je in een IPK stoppen en die op een USB stickje zetten welke via menu van OpenPli en/of VTI kan worden geinstaleerd.

https://www.linuxsat-support.com/thread/13044-ipk-creator-ipk-feed-generator/

er zijn ook tutorials over te vinden op youlube filmpies

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Octagon-USB-Wifi-adapter is retour afzender vanwege incompatibel Vu+/Enigma/Openpli. Ik heb nu een Amikon besteld conform de post op het Openpli-forum. Duurt helaas een paar weken voor die hier in de rimboe aankomt. Hoop dat die moeiteloos gaat werken, want dat lijkt inderdaad de soepelste route om de boel weer op de rit te krijgen.
De IPK-creator-route is interessant, maar daar is nog wat studie voor nodig 🙂  Ik heb de spullen gedownload, bekeken en begrepen dat er nog wat Java voor op mijn PC geïnstalleerd moet worden. Had een paar maanden terug net een traject gestart om goed te worden in Python.
Een complete backup is natuurlijk helemaal perfect, als iemand daartoe bereid zou zijn, eeuwige dank!

Denk ondertussen nog 2 dingen geleerd
te hebben:
-1- Mijn idee om de ssd uit te bouwen en via de PC de benodigde IPKs en andere files rechtstreeks in directories als /tmp enzo te zetten is onzin. Al die directories bevinden zich in geheugen van de Vu+, en niet op de schijf. Maar dat wisten jullie natuurlijk ook wel;
-2- (nog steeds niet 100% zeker, maar) Een Wifi-bridge is bedoeld om een apparaat dat alleen maar een Ethernet-poort heeft, en geen ingebouwde Wifi, toch nog Wifi-functionaliteit te geven. Omdat mijn Vu+ geen werkende Ethernet-poort meer heeft, zit er helaas geen muziek in deze piste.
Tot over een paar weken . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik misschien wat snel geweest ja. De Franse Vu+-leverancier waar ik mijn apparaat heb gekocht is niet meer. Frankrijk wordt nu “officieel” vanuit België bediend. En die had nog wel Bluetooth-dongles maar geen Wifi-dongles. Heb eigenlijk niet verder gezocht naar beschikbaarheid elders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU is altijd tevreden als je originele vu dingen gebruikt en in 2dehands zijn die dikwijls goedkoper te vinden dan alternatieven.Heb zo mijn USB kabeltuner via hier gevonden voor 25 eurootjes :)

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar is die

Dat klopt bellejt

als hij echter zeker wil zijn bestaan er webshops die elk model voor de Vu+ leveren

Screenshot_5.thumb.png.b2e6299aeef2cbb4ae885ff8123970da.pngVuwifi.thumb.jpg.57eac1a243d513f916dd2261f5cf2094.jpg

waarbij die simpele van 19.90 aan een klein 10cm usb kabeltje perfect werkt.

 

aangepast door Tonskidutch
layout

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 6-3-2024 om 16:16, DiLumo zei:

Hallo. Ik heb een Vu+ Solo2 waarvan de netwerk-interface door de bliksem is vernietigd.

Net bij mijn buurman een modem vervangen met een beschadigde lan poort, ook blikseminslag.

Werkte nog wel, maar de verbinding stond te klapperen.

 

Het blijft in Frankrijk een probleem, die gevoeligheid voor hoge spanningen op het netwerk.

 

Op 12-3-2024 om 17:03, DiLumo zei:

Ga het allemaal bekijken en proberen, heb uiteindelijk niet veel te verliezen. Kruip al voorzichtig richting de hint van Ceesv: overweeg de aanschaf van een nieuwe 🙂 Misschien een occasie om de beurs te sparen.

In mijn opinie blijft dat de betere oplossing, die box heeft een klap gehad en zal niet meer 100% bedrijfszeker zijn.

 

Ik heb een klein magazijn met de nodige apparaten op voorraad, dat heeft al velen in mijn omgeving gered.

Je kan doorlopend hier bij vraag en aanbod goede gebruikte satelliet ontvangers ken voor klein geld.

Een extra box in de kast zorgt voor continuïteit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...