Ga naar inhoud


Reparatie dvd speler philips DVD722/001


Aanbevolen berichten

Na jaren van stilstaan toch maar weer afgestoft en weer in gebruik genomen.

Heeft een avond perfect meerdere cd's gedraaid maar de volgende ochtend tijdens afspelen van een CD ging het na een half uur luisteren mis.

 

Als ik apparaat aanzet na een nacht volledig van de stroom af geweest te zijn dan doet deze het prima.

Ik krijg hem in de storing door een CD te laten afspelen.

Na verloop van tijd staakt hij het afspelen en hoor je klik en schraap geluiden doordat de lens heen en weer gaat.

Ook de rotatiesnelheid van de CD gaat dan onderuit om vervolgens weer sneller te gaan.

Ik heb het gevoel dat hij dan de boel niet meer goed kan lezen en pogingen doet om de data alsnog te krijgen.

Zit het apparaat eenmaal in deze toestand dan helpt niets meer om hem eruit te krijgen.

Geen enkele CD of DVD kan dan meer afgespeeld worden.

Pak ik het apparaat van de stroom en wacht ik een kwartier en druk dan weer op play dan werkt het weer even om vervolgens weer afscheid te nemen.

Echter dit keer echter beduidend sneller.

Pak ik het apparaat niet van de stroom en druk ik op play dan speelt het niet af.

 

Wat heb ik al gedaan?

 

Geleiderstangen van de lens module schoon gemaakt.

Lens met alcohol en wattenstaafje gereinigd.

 

Ik zit nu zelf te denken aan slechte condensatoren in de voedingsmodule echter optisch zie ik niets aan de blauwe rakkers.

Zou het zin hebben om ze toch allemaal te vervangen voor verse exemplaren?

Kan het beschreven probleem hierdoor uberhaupt veroorzaakt worden? 

aangepast door theparasol
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben bang dat de optische pickup unit een thermisch probleem heeft.

Een andere mogelijkheid is de motor met een mechanisch probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Pak ik het apparaat niet van de stroom en druk ik op play dan speelt het niet af.

 

Blijkt niet waar te zijn, Standby kan er ook voor zorgen dat hij weer even doet. Maar schiet sneller weer in de stress.

 

50 minuten geleden, ceesv zei:

Ik ben bang dat de optische pickup unit een thermisch probleem heeft.

 

Oei, dat klinkt niet ok. Bedoel je dat de laser de lens te warm stookt?

 

 

51 minuten geleden, ceesv zei:

Een andere mogelijkheid is de motor met een mechanisch probleem.

 

Die indruk heb ik niet echt, die lijkt 1 op het oog ok te lopen maar ik ga dat proberen uit te sluiten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Snuffelen in de lokale kringloop heeft me een wat oudere werkende speler JVC XV-S42SL opgeleverd.

 

De onbetrouwbare philips is na een aantal keren vruchteloos de aandrijving en overbrenging gemonteerd, geinspecteerd en gereinigd te hebben inmiddels weer uiteengevallen in printplaten en oud ijzer.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken! 

 

aangepast door theparasol
zin liep niet
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk verloopt de versterking ( of was het de focus) van je lazer.

Het is lang geleden, maar ergens kan je een scoop op een testpunt hangen en de versterking terug afregelen met de potmeter op de lazer.

 

Ik zou gewoon het potentiometertje op de lazer een beetje verdraaien en hopen dat het ermee is opgelost.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Ik zou gewoon het potentiometertje op de lazer een beetje verdraaien en hopen dat het ermee is opgelost.

Dat is het domste wat je kan doen. Een laser heeft een speciale afstelling. En daar moet je afblijven. Ik heb jaren lang CD's enzo hier bij Sony Gr gerepareerd, en ook met heel veel gerommelde lasers (dus ontregelde). Gewoon de laser vervangen als die op is.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, theparasol zei:

Snuffelen in de lokale kringloop heeft me een wat oudere werkende speler JVC XV-S42SL opgeleverd.

 

De onbetrouwbare philips is na een aantal keren vruchteloos de aandrijving en overbrenging gemonteerd, geinspecteerd en gereinigd te hebben inmiddels weer uiteengevallen in printplaten en oud ijzer.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken! 

 

Verstandige keuze.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frans B zei:

Dat is het domste wat je kan doen. Een laser heeft een speciale afstelling. En daar moet je afblijven. Ik heb jaren lang CD's enzo hier bij Sony Gr gerepareerd, en ook met heel veel gerommelde lasers (dus ontregelde). Gewoon de laser vervangen als die op is.

 

Dat weet ik ook wel,

maar als de speler toch niet meer werkt...

 

Ik heb er al terug kunnen afregelen, wel met een osciloscoop, die het gewoon terug deden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...