Ga naar inhoud


Naamserver, DNS, DHCP server en andere acadabra


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jan Ambers zei:

Als IP automatisch staat,  (DHCP) hoe ken ik dan mijn IP van VuDuo, staat nu NIET BESCHIKBAAR, dusookniet voor FTP en DreamboxEdit ???

Omdat je een brak netwerk hebt met al je extenders en andere rommel

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, Mojo zei:

Omdat je een brak netwerk hebt met al je extenders en andere rommel

 

Wat heeft dat met een brak netwerk te maken ?  Bij DHCP krijgt het apparaat van het modem/router een IP adres toegewezen en dat veranderd maar zelden of je moet het apparaat van de stroom/netwerk halen, dan krijg je meestal na verloop van tijd een ander IP adres.. 

 

 Maar als je een vast IP adres wilt kan dat op 2 manieren;

 

Je maakt een reservering in je modem/router en daar heb je het MAC adres van het apparaat voor nodig of je vult handmatig/manueel alle IP gegevens in op het betreffende, maar dan moet je wel exact weten wat je doet en dat mag geen adres uit de DHCP range zijn, anders heb je kans dat ooit IP adres conflicten krijgt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Wat heeft dat met een brak netwerk te maken ?  Bij DHCP krijgt het apparaat van het modem/router een IP adres toegewezen

Ja en als dat niet gebeurt dan.......

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mojo zei:

Ja en als dat niet gebeurt dan.......

 

Hoe bedoel je als dat niet gebeurt?   He gebeurt wel anders had die geen verbinding vermoed ik zo. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

Hoe bedoel je als dat niet gebeurt?

Dan heb je een goed netwerk.... niet dus. Ergens zit er iets niet goed dus heb je een brak netwerk

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mojo zei:

Dan heb je een goed netwerk.... niet dus. Ergens zit er iets niet goed dus heb je een brak netwerk

 

Wat een domme praat.  Er is altijd een DHCP server aanwezig in een netwerk, soms meerderen zelfs,  en dat is niet verstandig maar dat is een ander verhaal. Zijn probleem is juist dat hij in de instellingen van het apparaat DHCP had uitgezet, dat heeft niks met een brak netwerk te maken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

Wat een domme praat

Van jou wel ja. Als een apparaat NIET BESCHIKBAAR word in een netwerk betekend dat dat er geen IP adres uitgegeven word. Dan is het netwerk niet goed.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Mojo zei:

Van jou wel ja. Als een apparaat NIET BESCHIKBAAR word in een netwerk betekend dat dat er geen IP adres uitgegeven word. Dan is het netwerk niet goed.

 

Gast waarom kom jij hier commentaar leveren? Wat je schrijft klopt niet en je voegt niks toe.    

 

Jan  heeft een extra router achter z'n modem hangen zo te zien en dus mogelijk 2 DHCP servers met 2 aparte subnets. (ip ranges)  Dat is niet ideaal maar dat gaf ik al aan.  Hij zegt niet dat er geen IP adres wordt uitgeven dat maak jij er van. Hij heeft de VU+ zelf op handmatig IP gezet, dat is wat anders.

 

Maar er is geen reden om zelf met IP instellingen te gaan klooien als je niet begrijpt wat je doet.  Het is geen brak netwerk maar eerder niet handig aangesloten.  Ik zou die 2e router of wifi accespoint niet via de WAN poort aansluiten maar middels een LAN poort en dan de DHCP functie uit zetten in de router/wifi ding, en dan zit alles netjes in 1 IP range/subnet en zo wil je het ook.  Maar goed dat is wellicht te ingewikkeld voor Jan. 

 

En dat andere thread ging over een rechtstreekste cross-cable verbinding tussen zijn laptop en VU+ en dan is er geen DHCP server  en moet je zelf IP adressen in dezelfde range toewijzen.  Of ze pakken zelf een 169.254.x.x, adres  als beide apparaten dit ondersteunen kunnen ze alsnog met elkaar communiceren. Maar in dat verhaal wordt letterlijk alles door elkaar gegooid en kan ik me zo voorstellen dat men door de bomen het bos niet meer ziet.  

  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Codx zei:

Jan  heeft een extra router achter z'n modem hangen zo te zien en dus mogelijk 2 DHCP servers met 2 aparte subnets.

We kunnen natuurlijk bij "Jan Ambers" niet meteen zien in de informatie die hij geeft waar de crux van het probleem zit. Dat was al vaker zo bij Jan.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...