Ga naar inhoud


Naamserver, DNS, DHCP server en andere acadabra


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


  • Moderator
  • Oplossing

Die kan je bij je provider opvragen.

Elke provider heeft zijn eigen adres.

 

Meestal worden die adressen verstrekt bij je aanmeld/inlog gegevens.

 

Bijvoorbeeld hier:

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ziggo+dns%2Fnaamserver

 

Ook wordt daar meestal de gateway vermeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een sattuner te verbinden met het web, een briefje met verzoek van... aan vb Vu+ ???

IK heb enkele toestellen verbonden met web en die doen het prima.

Andere gelijke types met de overgenomen data lukken niet is die data op toestel niveau (serienr) bepaald/vastgelegd???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die  data klakkeloos zonder DHCP overneemt, dus een statisch IP adres neemt. Pak je even je pc of laptop erbij en opent command prompt, voer daar ipconfig in en je hebt de gegevens van jouw thuisnetwerk. het ip doe je gewoon een paar tienden hoger bijv. 192.168.1.10 naar 192.168.1.60

om ip conflicten te voorkomen.  dns en gateway blijven gelijk

 

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Vu+ met het WLAN of LAN verbonden hebt is met de moderne router een DHCP instelling vaak de meest werkzame snelle oplossing.

 

In een enkel geval is de Nameserver = DNS specifiek, dus accepteert ie het DNS adres niet van de router zelf en doe je dat zoals @ceesv reeds aangegeven heeft.

Dat zie je meteen als je de instellingen hebt ingevuld en een netwerktest doet op de Vu+ of alle vinkjes groen zijn.

 

verder is er geen acradabra als je al meer dan 10 jaar een Vu+ Duo hebt.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jan Ambers zei:

bij het verbinden van een toestel aan het web vraagt het programma  mij om naamserver  en dns server...

Die data nemen van een ander gelijk toestel lukt soms.

Hoe en waar bekom ik de juiste waarden en info?

 

 

Nou laten we eerst is vaststellen, welk programma daarom vraagt.  

 

Normaal staan apparaten netjes op DHCP ingesteld, dat wil zeggen dat ze automatisch een IP adres en andere instellingen (subnet, dns, gateway) van het modem of router vragen en krijgen, en dan hoef je dus niks voor te doen.

 

Kortom het lijkt er op dat je zelf hebt gekozen om deze gegevens manueel te willen invullen. Ik denk dat dit het probleem is.  

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, Jan Ambers zei:

Om een sattuner te verbinden met het web, een briefje met verzoek van... aan vb Vu+ ???

Ik denk dat hier het probleem zit.

 

De vraagstelling is voor ons weer gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP van het apparaat zal uitstaan.

 

Als hij dan de gegevens van een ander apparaat klakeloos overneemd werkt het soms.

Dat klopt. dit werkt alleen als het ander toestel niet aanstaat.

 

Anders heb je twee toestellen in je netwerk met hetzelfde IP adres en dat werkt niet.

 

Dus schakel op het toestel, de internet radio, DHCP in (of automatisch IP adress).

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest een aantal files verplaatsen in m'n VuDuo....problemen...  Vroeger ging da als een fluitje van een cent

Gebruikt progr: Dreamboxedit

Iets moeilijker was FTP met Total Cammander

Soft in VuDuo: VTi 8.3 en andere VTi 11.03 

Nog een moeilijkheid was de div terminologie.

Nu heb ik bij de VuDuo Netwerktest, 5 groene leds, dus da probleem lijkt ook opgelost

Ik hoop dat het stabiel blijft werken

Ik had idd gekozen vr manuele IPinstelling, en met die DNS lukte die verloving niet 

Uiteindelijk is da varkentje ook gewassen!

Oscam blijkt ook te werken met de offic TVV kaart

Flash geheugen is aan de krappe kant en VTi8.3 lijkt meer vrije plaats te hebben

Nu nog de zenderlijst Hotb13° en Astra28° afwerken 

De VuDuo hangt aan de Beltron met 4 lanpoorten en de repeater is een dLink extender

Iedereen bedankt vr de hulp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En bij VTI kan je ook in het menu kijken welk adres je ontvanger heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...