Ga naar inhoud


Schotel 1,80 of 2,00 meter


PeBe

Aanbevolen berichten


Geplaatst: (aangepast)

Moet het wat goeds zijn dan neem je Andrew. 
Bijvoorbeeld hier: Andrew

 

En de frequentie is bij een solid dish niet relevant. Dat werkt in een breed bereik: C/Ku/Ka
Bij mesh is dat wat anders. 
Zoek wel bij deze dish een feed voor 10GHz. De feed bepaald uiteindelijk de frequentie en bandbreedte. Niet de dish. 
Waarvoor wil je die schotel inzetten?

Breng wel het nodige cash 🤑 mee. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de links. Ik zal eens kijken naar Laminas en Andrew. Ben bekend met feeds etc. (Al bijna 50 jr radio amateur met uhv en shf moonbounce ervaring). Ik ben eigenlijk opzoek naar een adres in NL . . .

 

gr,

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben super tevreden met de Channel Master 180 cm. Heerlijk voor feeds op de 7,°-0°E en 10,0°E.
Komen regelmatig tweedehands te koop bij diverse koopsites. Ik heb die ooit overgenomen van een Marokkaan die woonde aan de kust en dringend moest verhuizen naar ginder terug. Dacht iets minder dan 200 euro , weet het zo niet meer.
 

DSC_00790.jpg.f10b0f90aa86840416cfeb1adfe8505f.jpg

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, PeBe zei:

Dank voor de links. Ik zal eens kijken naar Laminas en Andrew. Ben bekend met feeds etc. (Al bijna 50 jr radio amateur met uhv en shf moonbounce ervaring). Ik ben eigenlijk opzoek naar een adres in NL . . .

 

gr,

peter


Andrew heeft Channelmaster overgenomen. Zijn erg goed. 
Laminas heeft bij ons een slechte naam. 
Zijn goedkoop maar geen precisie schotels. En hebben de neiging snel te roesten. Ik heb het niet over het schotelmateriaal zelf maar het beslag. 
Het geheel is wel licht van gewicht maar is mechanisch niet stabiel. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Andrew heeft Channelmaster overgenomen. Zijn erg goed. 
Laminas heeft bij ons een slechte naam. 
Zijn goedkoop maar geen precisie schotels. En hebben de neiging snel te roesten. Ik heb het niet over het schotelmateriaal zelf maar het beslag. 
Het geheel is wel licht van gewicht maar is mechanisch niet stabiel. 

Ok tnx dat is goed om te weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Crazy Sat zei:

Ik ben super tevreden met de Channel Master 180 cm. Heerlijk voor feeds op de 7,°-0°E en 10,0°E.
Komen regelmatig tweedehands te koop bij diverse koopsites. Ik heb die ooit overgenomen van een Marokkaan die woonde aan de kust en dringend moest verhuizen naar ginder terug. Dacht iets minder dan 200 euro , weet het zo niet meer.
 

DSC_00790.jpg.f10b0f90aa86840416cfeb1adfe8505f.jpg


Ook zeer tevreden met mijn Channel Master 180. En daarvoor een CM 120.
Helaas geen vrij zicht alle kanten op.
@Crazy Sat zou je me in PM wat detailfoto's willen sturen hoe je die C-band LNBF hebt bevestigd?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970

Zie de melding die ik heb gedaan in dit draadje . Werkt prima op een CM 180 en vooral roest niet ... ! 😉
 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-5-2024 om 18:11, PeBe zei:

Weet iemand waar ik een offset schotel van 1,8 tot 2 meter voor 10Ghz kan kopen? 
 

Grt, Peter

Hier zijn vast wel suggesties voor en/of gebruikte (10GHz) schotels te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...