Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 uren geleden, Mojo zei:

Over een jaar of 3 als ook de Astra 3C op zijn einde is en net als Astra 5 positie van 31,5 oost opgeruimd is.

Aha! Dit is een andere kijk hierop maar ik bedoelde zenders is het algemeen. Er zal zeker een verband zijn maar in principe kunnen de resterende zenders ook wel terug naar 19.2 graden. Ik wist niet dat er al een hele Astra positie weg is! Waarom was daar geen markt meer en hoe zijn de eventuele klanten daar overgeheveld naar een andere satelliet? Of echt einde oefening voor satelliet TV?

• 2 weken later...

Geplaatst:
Op 28-11-2025 om 17:32, Codx zei:

Blijkbaar gaat TravelXP dus nu ook verdwijnen per 1 januari naast de MTV thema zenders.

Ze kunnen dat Rijk en Royaal pakket beter samenvoegen want er zitten wel heel weinig zenders meer in zo. 

Horse & country was recent ook al weg en ik meen toch dat Schlager tv er ook uit gaat, 

begint ernstige vormen aan te nemen.

Geplaatst:

Motorsport van de nieuwe transponder

Een belangrijke verandering in de distributie van Skylink-programma's is de overstap van de Auto Motor Sport HD-zender naar een nieuwe transponder. De zender zendt nu uit op de frequentie 11,739 GHz. De distributie op de oorspronkelijke frequentie 12,032 GHz wordt eind dit jaar beëindigd.

technische parameters:

frequentie: 11,739 GHz
polarisatie: verticaal
SR: 29900
FEC: 3/4
standaard: DVB-S2
modulatie: 8PSK

AutoMotorSport HD.
service-ID: 6096
video-PID: 536 (MPEG-4/HD)
audio-PID's: 123 (MPEG, Duits), 223 (MPEG, Bulgaars), 323 (MPEG, Tsjechisch), 423 (MPEG, Hongaars)
CA-systemen: Nagra MA (CAID181D) + Conax (CAID 0B02) + Irdeto (0624, 0653) + Viaccess (CAID 0500)

op de oude plek gaat de zender met mijn canal digitaal abonnement open , op de nieuwe plek nog? niet

Er heeft nog een wijziging plaatsgevonden in de capaciteit van de platformbeheerder, de Luxemburgse mediagroep M7 Group, onderdeel van CANAL+. De oorspronkelijke programmaplaats van de muziektelevisie Stingray CMusic is vervangen door de Amerikaanse zender Daystar.

satelliet: Astra 3C (23,5°E)
frequentie: 12,090 GHz
polarisatie: verticaal
SR: 29900
FEC: 3/4
standaard: DVB-S2
modulatie: 8PSK

Daystar .
service-ID: 781
video-PID: 7301 (MPEG-4/HD)
audio-PID's: 7302 (MPEG, Engels)
CA-systeem: geen (FTA)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen