Ga naar inhoud


Scherm op zwart als vriezer start.


Gene 1225

Aanbevolen berichten

de titel zegt het al: telkens de vriezer aanslaat dan heb ik 2 à 3 seconden een zwart scherm.

Ter verduidelijking: deze opstelling staat in een stacaravan en er is slechts één stroomkring voor de wcd's;

Maar de vorige jaren had ik het probleem niet, enkel een kort wit lijntje verscheen soms op het scherm, maar verder niets.

De Vu+ is ongewijzigd, de tv ( Samsung) is nieuw.

Iemand suggesties ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt erop dat je spanning even omlaag gaat bij het aanslaan van de vriezer en de tv dan even op zwart gaat.

Je zou een Inrush Current Limiter in de vriezer kunnen inbouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een spanningsfilter eventueel helpen? Ik had dat witte streepje destijds met een onjuist afgeschermde kabel aan de TV en dat werd veroorzaakt door de oude liftrelais in de liftschacht achter mijn woonkamer.

 

Kan me nu alleen voorstellen dat het secondje zwart wordt in tegenstelling tot eerder die witte flits / streep afgelopen jaren door dat je voeding van de Vu+ ook problemen krijgt met die spanningspieken en misschien al begint te falen.

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jongens, ik ga volgende week nog wat verder experimenteren. Als de vriezer de oorzaak zou zijn dan schakel ik hem gewoon een paar uren uit en zie dan wat het geeft. 

Maar het scherm gaat echt 2à3 seconden op zwart en dat is verdorie lang als je een programma volgt.

@Tonskidutch

dat je voeding van de Vu+ ook problemen krijgt met die spanningspieken en misschien al begint te falen.

 

Als dat het geval zou zijn dan heb ik een probleem, maar dan zou het ook moeten optreden als ik een ander zwaar toestel inschakel, bv een stofzuiger of een koffiezet. Wordt ook verder onderzocht.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij inschakelen van de compressor van de vriezer trekt die kortstondig 4 x de nominale stroom uit het net.

Ik vermoed dat dan kortstondig de netspanning in je caravan een dip heeft, waardoor de tv even zwart beeld laat zien.

 

Je zou kunnen proberen of bijvoorbeeld 100 meter verlengsnoer tussen het stopcontact en de vriezer het probleem oplost.

Dit zou de startstroom van de vriezer kunnen begrenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Gene 1225 zei:

de titel zegt het al: telkens de vriezer aanslaat dan heb ik 2 à 3 seconden een zwart scherm.

Iemand suggesties ?

 

Vriezer van stroom af als je tv kijkt? 🙃 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Windhoos zei:

Ik vermoed dat de voedingskabel naar die stacaravan mogelijk te lang en te dun is. Is de kabel 3x 2.5mm2?

Te lang is de voedingskabel niet, ik zit vlak aan het aansluitpunt, maar 3 x 2.5 mm² is niet zeker. 

 

Maar er is een terugkerende vraag: waarom  dit probleem nu ontstaat terwijl het enige dat veranderd werd de tv is: van een 12 jarige Samsung naar een nieuwe Samsung . Of het is louter toeval? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De voeding van de nieuwe tv is gevoelig voor spanning veranderingen, de tv gaat even in een protectie mode.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dit geval is meten weten.

22 minuten geleden, Gene 1225 zei:

Te lang is de voedingskabel niet, ik zit vlak aan het aansluitpunt, maar 3 x 2.5 mm² is niet zeker. 

De bedrading naar de caravan zou dus krap bemeten zijn, maar vanaf het aansluitpunt lijkt mij dat de verantwoordelijkheid van de caravan bezitter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...