Ga naar inhoud


Einde van twee M7 Group-transponders op positie 23,5° Oost eind augustus 2024 vanwege meningsverschil over de huur


Aanbevolen berichten

Het bedrijf M7 Group, lid van de CANAL+ groep, heeft op woensdag 22 mei 2024 technische wijzigingen aangebracht in de distributie van sommige programma’s. In totaal 8 transponders  veranderden de FEC van 2/3 naar 3/4 en Pilot van OFF naar ON. Eén extra transponder verhoogde de symboolsnelheid van 27500 naar 29900 ksymb/s

 

Programma's gaan naar nieuwe parameters vanwege het verlaten van twee transponders, waarop de FEC- en Pilot-wijzigingen niet hebben plaatsgevonden. De frequenties zijn 11,778 GHz, pol V en 11,954 GHz, pol H.

 

Als gevolg van een meningsverschil tussen M7 Group en de satellietoperator SES over de huur van deze twee transponders, zal de uitzending van programma's via deze 2 transponders in de toekomst niet meer plaatsvinden. Een aantal programma's zullen de resolutie verlagen, overstappen op andere transponders, andere zullen overstappen op OTT (Skylink Live TV-app).

 

Niet alle stations van de twee uitgeschakelde transponders passen in de andere capaciteiten van de M7-groep, zelfs niet nadat geselecteerde stations op SD zijn overgeschakeld. Vanaf 22 augustus 2024 worden daarom in totaal 9 zenders exclusief als OTT (via internet) aangeboden als onderdeel van de Skylink Live TV-dienst.

 

sinds 23 mei zijn al verschillende zenders verhuisd naar andere transponders o.a. de zenders Penthouse Gold, Penthouse Reality en Vixen 

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies wat ik verwachtte en al eerder aangaf in een ander draadje.

 

Het is niet rendabel genoeg.

 

Logisch gevolg lijkt me dat M7 voor de minst rendabele markt ( NL & BE)  t.z.t. nog meer gaat afwaarderen naar SD en/ of saneren.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat die twee transponders gevuld zijn met Hongaarse en Tsjechische zenders. Maar kennelijk gaan die zenders verschoven worden naar andere transponders waardoor o.a.zenders voor de Benelux geschrapt gaan worden. 

  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Opschikken en proppen. 

Sterfhuistraject.

Kijken welke landen het meeste opleveren/renderen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Noordzee zei:

Ik zie net dat die twee transponders gevuld zijn met Hongaarse en Tsjechische zenders. Maar kennelijk gaan die zenders verschoven worden naar andere transponders waardoor o.a.zenders voor de Benelux geschrapt gaan worden. 

 

Dat is hier goed te zien welke zenders er allemaal bij zijn gekomen (New in het geel) : https://flysat.com/en/satellite/astra-3b

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Noordzee zei:

Ik zie net dat die twee transponders gevuld zijn met Hongaarse en Tsjechische zenders. Maar kennelijk gaan die zenders verschoven worden naar andere transponders waardoor o.a.zenders voor de Benelux geschrapt gaan worden. 

Jij begrijpt het

 

Over de hele organisatie wordt “ geoptimaliseerd “, maar bij de BE&NL markt , de minst rendabele, het meest.

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2024 om 12:09, Noordzee zei:

Ik zie net dat die twee transponders gevuld zijn met Hongaarse en Tsjechische zenders. Maar kennelijk gaan die zenders verschoven worden naar andere transponders waardoor o.a.zenders voor de Benelux geschrapt gaan worden. 

 

GELUID heb ik niet nodig, gaan die Hongaarse en Tsjechische zenders ook natuurfilms uitzenden?

 

Ik begin me over tvv echt zorgen te maken.

 

Hoe lang gaat de schotel nog bestaan.

 

Mijn internet is echt slecht en tv via internet ook. alleen 's nacht kan ik nog een beetje op het net.

 

Groeten.

 

Met VPN is het nog erger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2024 om 12:09, Noordzee zei:

Ik zie net dat die twee transponders gevuld zijn met Hongaarse en Tsjechische zenders. Maar kennelijk gaan die zenders verschoven worden naar andere transponders waardoor o.a.zenders voor de Benelux geschrapt gaan worden. 

 

zou het kunnen dat we dan weer nagravision3 MOETEN nemen als CI+ CAM ?

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...