Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Codx zei:

Is dat zo ?  of wil je dat zelf iets te graag geloven?     Dat hebben we nooit uit de cijfers kunnen halen namelijk. Die geven consistent aan dat 0,2 tot 0,3% van de mensen overlijden ongeacht of er in zo'n land veel geprikt was of niet.  

Dat staat idd in je bubbel. Heeft niets met de werkelijkheid te maken.

• Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
15 uren geleden, minplus zei:

Beiden gevaccineerd covid gehad en we merkten er niets van, niet eens een beetje verkouden.

Ondanks de vaccinatie en booster prikken al meerdere keren Covid gehad (denk inmiddels al wel 5 of 6 keer) en een paar maand geleden gewoon weer met dezelfde verschijnselen met koorts, veel hoesten, smaak en reukverlies.

Dus ik kon al weinig ruiken en proeven na de 1e besmetting en dat is nu nog weer minder geworden.

1 voordeel was wel dat ik na de 1e besmetting al bijna over mijn nek ging bij de geur van een ei en het meer dan een jaar heeft geduurd voordat ik weer een ei kon eten maar met de laatste besmetting daar geen last van gehad alleen dat de koffie nergens naar smaakte.

Wat wel is blijven hangen is dat als ik eenmaal aan het hoesten ben die kriebel gewoon niet weg wil en je door blijft hoesten tot soms kokhalzen toe.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
12 uren geleden, minplus zei:

Dat staat idd in je bubbel. Heeft niets met de werkelijkheid te maken.

Goh en dan krijg je een antwoord dat te verifiëren lijkt en dan zo'n antwoord

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ja tralala, er zijn toch nog wat beschadigde ego's en ook long covid patienten overgebleven, als ik dat zo mag interpreteren.

( eurosongfestival tralala; is zo belangrijk toch? )

The Time Machine

Jean-Michel Jarre

Geplaatst:
37 minuten geleden, gerrit B zei:

Ondanks de vaccinatie en booster prikken al meerdere keren Covid gehad (denk inmiddels al wel 5 of 6 keer) en een paar maand geleden gewoon weer met dezelfde verschijnselen met koorts, veel hoesten, smaak en reukverlies.

Een vaccinatie kan risicoverkleinend werken, net als een jaarlijkse griepprik. Dergelijke prikken kunnen nooit garanties geven. Wat wel wetenschappelijke bewezen is, is hoe ze werken.

28 minuten geleden, Mojo zei:

https://www.umcutrecht.nl/nieuws/geen-oversterfte-door-covid-19-vaccinaties

Niet wit is niet per definitie meteen zwart! En andersom.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja tralala, er zijn toch nog wat beschadigde ego's en ook long covid patienten overgebleven, als ik dat zo mag interpreteren.

Zolang er mensen zijn die blijven beweren dat Covid-19 "gewoon een griepje" was (en is), zal de "discussie"  helaas eindeloos voortduren.

En weerwil van de (vele) wetenschappelijke data! 

Maar ja, die wetenschap, he? Die is staatsgevaarlijk, volgens "sommigen". 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
5 minuten geleden, Eduard07 zei:

Zolang er mensen zijn die blijven beweren dat Covid-19 "gewoon een griepje" was (en is), zal de "discussie"  helaas eindeloos voortduren.

En weerwil van de (vele) wetenschappelijke data! 

Maar ja, die wetenschap, he? Die is staatsgevaarlijk, volgens "sommigen". 

Covid-19 was zeker geen gewoon griepje. Ik geloof ook niet dat we, net als vroeger, gewoon steeds weer een nieuw griepje erbij krijgen waarvan je mag hopen dat je er niet zo heel erg ziek van wordt.

Ik hoop dan ook dat de mededeling van minplus volledig fout is met de1 miljoen levens en dat het 10 miljoen levens heeft gered.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Mojo zei:

Ik hoop dan ook dat de mededeling van minplus volledig fout is met de1 miljoen levens en dat het 10 miljoen levens heeft gered.

Er waren tijdens de coronaperiode genoeg berichten te lezen over gevallen waarbij op de IC's  coronagevallen terechtkwamen die NIET gevaccineerd waren.

En dat vaccinatie derhalve per saldo het verschil maakte.  

Over het aantal geredde levens zal altijd discussie blijven doordat in feite elk mens ook een geval op zich is.

(En passant bleek tevens overgewicht/obesitas een belangrijke factor bij overlevingskansen in geval van ernstige ziekte.

Dat laatste gegeven lijkt me inmiddels actueler dan ooit.)

Geplaatst:

Dat zal zeker meer dan 10 miljoen zijn wereldwijd ook gezien de hoeveelheid vaccins die verkocht zijn. Alleen al in Nederland stond de vaccinatie op 75% van 17,5 miljoen inwoners.

Wat men Ursela Von der Leyen naar het hoofd slingert is haar interventie, die ons in ieder geval voldoende vaccins ter beschikking stelde.

Een volledig onrechtmatige aantijging dus.

Dat is wat compleet anders als de mondkapjes lullo en vrienden.

• Like 1

The Time Machine

Jean-Michel Jarre

Geplaatst:

Ja jammer voor alle familieleden en vrienden als ook kennissen. Een leuke vent met een leidend motief voor kinderen en ons milieu.

Maar zo gaat dat, mensen gaan dood. Goed dat men zich aan hun kan herinneren.

The Time Machine

Jean-Michel Jarre

Geplaatst:

De laatste oorlogsveteranen en -slachtoffers - dus ooggetuigen- zien we de afgelopen maanden vertrekken in deze leeftijdscategorie.

En dat in een tijd dat we hun woorden en verhalen heel hard nodig hebben. 

Geplaatst:

https://www.ndr.de/kultur/Zum-Tod-von-Margot-Friedlaender-Kulturwelt-trauert,margotfriedlaender100.html

is 103 jaar geworden

Over iemand die echt wist wat de terreur is en je eigen plek in zo'n wereld, we kennen er ook enkele in Nederland die het overleefd hebben en hun stem ging helemaal onder in dat luid gebral van anderen. 

Dat is schandalig. 

Onze ouders die dat hebben meegemaakt, hebben er genoeg aan gedaan dat we beseften wat goed en kwaad is. Ja die zijn inmiddels ook al dood.

Ooggetuigen wordt het lastig gemaakt met al die fake news en bewuste geschiedvervalsingen.

The Time Machine

Jean-Michel Jarre

Geplaatst:
6 uren geleden, Mojo zei:

Sorry, Mojo, ik had je reactie "kan dus ook 100 zijn" blijkbaar verkeerd ingeschat al zijnde een bagatelliseren van het nut van de vaccinaties.

Zoeken leverde me een schatting van 15 miljoen doden door Covid.

Hoeveel mensen door de vaccinaties gered zijn kon ik niet vinden maar 10 miljoen zou ook prima kunnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen