Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Zo, mevrouw IJzermoer en Drs. IJzerbout zitten vast. 🤣 Ijzermoer uh mag jij je wel doctorandus noemen ? Maar goed. Er is heel veel te bekijken in Hong Kong, niet alleen een Bar. Er zijn befaamde markten in Hong Kong. Bombs Faithless
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 2 uren geleden, Tonskidutch zei: mag jij je wel doctorandus noemen Tonsky…dat is een grapje….is niet echt zo. Had je dat nog niet begrepen? 🤗 Stay delulu !
TangoBravo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Op 1-6-2025 om 20:00, gerrit B zei: Dat zijn toch die dingen die spontaan laadruimkleppen verliezen, spontaan bouten en moeren verliezen, waar software problemen in de MCAS zitten en die spontaan kunnen crashen? Nieuwe Boeing toestellen verlaten regelmatig de fabriek met zeker 200 gebreken. Ik heb in de jaren '70 bij IBM geleerd om computers te programmeren. Ons werd duidelijk gemaakt dat er altijd fouten in de software zouden blijven zitten, hoe goed we ook ons best deden om het perfect te doen. Er werden toen ook percentage's genoemd, er zouden zoveel fouten per zoveel miljoen regels software zijn. Nu, bijna 50 jaar later, is er geen computerprogramma wat perfect werkt en waar nooit een update op hoeft te worden uitgevoerd. Kijk maar hoeveel updates je laptop of je telefoon regelmatig krijgt. En bedenk dan eens hoeveel software er tegenwoordig in een Boeing of Airbus zit. Eerlijk gezegd ben ik soms banger voor de softwarefouten dan de hardware fouten in een vliegtuig... T B
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Als een vliegtuig een laadruimklep verliest dan lijkt me dat toch geen softwarefout. Maar dan nog, als door een softwarematige fout een vliegtuig kan crashen dan lijkt me dat toch wel iets wel wat in de simulatie en/of testvluchten al wel geconstateerd had moeten worden en als het in de praktijk (na een crash) bekend is/wordt dat er een probleem is dan ga je er toch voor zorgen dat dit niet weer kan gebeuren en stuur je een vliegtuig toch niet met gekruiste vingers gewoon de lucht in? Wat je zegt over de updates op je telefoon heb je helemaal gelijk en elke keer moet je dan weer akkoord gaan met voorwaarden 🥴 De grootste ergernis is voor mij dat je dan een update krijgt en dat ze dan meteen ander icoontjes gebruiken, functies veranderen, functies plots op andere plekken neerzetten enz. Dan denk ik wel eens prima dat je fouten oplost en extra functies blijft bedenken maar blijf $@@$%^*@ met je tengels van bestaande functies ed. af. Nu weer met de update van android, icoontje voor je camera is plots anders, wil ik een hotspot aan zetten om mijn laptop te koppelen dan zit dat weer ergens anders en is het icoontje verandert, wil ik het telefoonboek gebruiken dan werkt de schuifbalk aan de zijkant niet meer, kon ik normaal altijd een PDF file openen nu kan dat plots niet meer en moet ik eerst weer wat anders downloaden. Als ze dan zo nodig een update maken geef de gebruiker dan ook de keuze of ze zaken willen veranderen of de oude willen behouden maar ga niet lukraak van alles aanpassen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen