bellejt Geplaatst: woensdag om 08:01 Geplaatst: woensdag om 08:01 drink hier dagelijks wijn en zowel goedkope (wel minstens 4 euro) als dure en je smaakt echt het verschil.De dure en oudere wel eerst uurtje laten staan na decanteren .Heb een uitstekende dure wijn die ik de prijs van een tafelwijn betaal gevonden (bordeaux classic superieur) maar was ff zoeken en moet die wel in luxemburg gaan halen want hier betaal ik het dubbele. Zelfs rechtstreeks van zijn wijngaard uit frankrijk kan hij die niet leveren aan die prijs en hij is verzekerd minstens 5 jaar oud Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Drs. IJzerbout Geplaatst: woensdag om 08:14 Auteur Geplaatst: woensdag om 08:14 12 minuten geleden, Tonskidutch zei: Waarom is mijn antwoord van gisteren gewist worden? Je had teveel 2024 Chateau Aldi Grand Cru á la Tetra Pack gedronken en daardoor niet op de “Reactie toevoegen” knop gedrukt. 🥹🥃🥂 Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 08:21 Geplaatst: woensdag om 08:21 Misschien noemt men decanteren ook wel de wijn laten ademen. Maar helaas proef ik en ruik ik de sulfiet nog in slechte wijnen die ook wel 20€ per flesje kosten. Dus kosten zegt niks. Wijn zonder sulfiet toevoeging is echt veel lekkerder, ik ga wel eens naar de wijnhoeve Nekum en Apostelhoeve om die zonder de sulfiet te halen. Is heel veel duurder dan die vuile EU shit uit de supermarkt. In Amsterdam hadden we wel eens vaker het penthouse boven het kantoor verhuurd aan een kenner die biologische wijn en zonder sulfiet aan mensen presenteerden. Ik mocht er wel eens één open fles van genieten. WAANZINNIG ZALIG. Maar het dagelijks koffiedrinken is niet gezond. Alsook dat het door enkele stimulerende aspecten verslavend is. Kopje koffie glazenwasser? Stop Bajon Tullio De Piscopo
minplus Geplaatst: woensdag om 14:24 Geplaatst: woensdag om 14:24 (aangepast) Er is een enorm verschil tussen wijnen. We drinken zelf meestal rode. Had een keer mazzel dat ik een zwaar afgeprijsde Saint Emillion Chateau le Chatelet Grand Cru Classé te pakken kon krijgen. Meegenomen, thuis opengemaakt, geproefd en meteen terug gereden naar de winkel om een aantal dozen op te halen. woensdag om 14:27 aangepast door minplus Typo 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
cookie monster Geplaatst: woensdag om 15:55 Geplaatst: woensdag om 15:55 7 uren geleden, Tonskidutch zei: Kopje koffie glazenwasser yup , 1985 , pisa 😇 Leuk muziekje uit 1972 destijds tijdens de STER ivm koffiereklame: Beestig nummertje trouwens 💖 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrit B Geplaatst: woensdag om 22:27 Geplaatst: woensdag om 22:27 14 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Sorry dat ik het zeg maar je maakt jezelf echt belachelijk. Als je zelf ooit eens een voortreffelijke wijn had gedronken dan zou je echt anders praten. Als je het zo goed weet dan zou ik me als ik jou was me meteen in gaan schrijven voor het NK wijnproeven. uitslag NK blind wijn proeven even een citaat Quote Was het moeilijk? Ja, beslist. Het blind herkennen van wijnen is ook voor de meest ervaren wijnkenner een serieuze uitdaging en allerlei details kunnen de score enorm beïnvloeden. Dus ja er zijn mensen die het verschil kunnen proeven, maar dat zijn er wel heel erg weinig en dan nog steeds ook geen 100% score. En dan hebben we het ook nog eens over bekende wijnen die vaker gedronken worden. nog niet overtuigd? lees dit dan nog eens "blind wijn herkennen is onmogelijk" Dus ik vind het prima als je helemaal lyrisch bent over een bepaald type wijn en als je daar een godsvermogen voor over hebt? prima toch? het gaat om jouw persoonlijke beleving. Maar kom me niet aan met dat iedereen met enig verstand van wijn of die regelmatig wijn drinkt probleemloos een dure wijn kan herkennen want dat is gewoon complete onzin. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Drs. IJzerbout Geplaatst: woensdag om 22:39 Auteur Geplaatst: woensdag om 22:39 10 minuten geleden, gerrit B zei: Maar kom me niet aan met dat iedereen met enig verstand van wijn of die regelmatig wijn drinkt probleemloos een dure wijn kan herkennen want dat is gewoon complete onzin. Waar staat dat ik dat gezegd heb? Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 09:50 Geplaatst: gisteren om 09:50 Dure koffie herken ik direct aan de prijs. De kwaliteit is echter belabberd en ook nog als je speciaal voor jouw machine laat malen. Dat vraagt men namelijk bij de goede koffie branders aan hun klanten, welke machine gebruikt U. Of ouderwets met een koffiefilter van Melitta. Stop Bajon Tullio De Piscopo
moonchild Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Punt is oa dat weinig mensen echt weten hoe topwijnen smaken. Geen grapje. Neem Petrus met een jaarproductie van 30.000 flessen, die ook eerst minimaal 15 jaar moeten rijpen. Een fles kost dan duizenden euro's, maar hoe hoort het te smaken. Je hebt dan ook nog de grote invloed van het oogstjaar, wat zijn topjaargangen Met de absolute smaak kun je veel geld verdienen, met te weinig kun je veel geld verliezen Neem de wijnfraude van de eeuw van onze vriend Rudy Kurniawan, erg vermakkelijk en te zien als docu Sour Wines. De wijnkelders van de duurste verzamelingen staan dus bol van de nepwijnen Maar ze zijn dus niet slecht...... 1 Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 8 uren geleden, moonchild zei: Punt is oa dat weinig mensen echt weten hoe topwijnen smaken. Geen grapje. Daar heb je 100% gelijk in. Maar een hele hoop mensen hebben ook de meest vreselijke smaken ontwikkeld door dwangmatig en jarenlang rotzooi te drinken. Net als bij koffie dus. over de burger-cultuur maar gezwegen Stop Bajon Tullio De Piscopo
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden 22 uren geleden, Tonskidutch zei: Dure koffie herken ik direct aan de prijs Daar zeg je me wat. Weer wat geleerd. ☕️ Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ja een waarheid als een koe. Pure logica. Stop Bajon Tullio De Piscopo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen