Ga naar inhoud

CI+ kaartjes van Telenet worden niet meer geactiveerd vanaf 1 september 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is ondertussen ook geen geheim meer dat je met de juiste tools ook gewoon kunt downloaden van de meeste streaming platforms. Dat gedoe met een CI+ module werkt voorlopig nog wel, maar is uiteindelijk toch een doodlopend spoor en uiteindelijk blijf je daarmee toch nog met die (weliswaar doorspoelbare) reclame zitten.

Geplaatst:
24 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Het is ondertussen ook geen geheim meer dat je met de juiste tools ook gewoon kunt downloaden van de meeste streaming platforms. Dat gedoe met een CI+ module werkt voorlopig nog wel, maar is uiteindelijk toch een doodlopend spoor en uiteindelijk blijf je daarmee toch nog met die (weliswaar doorspoelbare) reclame zitten.

maar je hebt het op je HDD staan tot zolang je het zelf verwijderd, van streaming diensten ben je afhankelijk tot ze het verwijderen en dat kan soms heel snel weg zijn en dan moet je wachten tot ze het ooit nog eens aanbieden via streaming.

het kijken via streaming gaat dus goed zolang het er opstaat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
4 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Het downloaden ook en dan staat het ook op jouw HDD tot zolang je het zelf verwijdert.

maar dat kost je meer geld ook, je abbo op al die streaming diensten (enkele gratis in lage hd kwaliteit zoals Goplay bv.

streamz is ook al zo lage kwaliteit voor de meeste dingen en het overgrote deel van de vlaamse dingen vind je dan op VRT en dan betaal je voor die streamz. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst: (aangepast)
47 minuten geleden, Zilverhippie zei:

VRT MAX, VTM GO, GoPlay. Daar zit toch ook best wat op. Ik heb het nooit over Streamz gehad.

maar tegen welke kwaliteit ;) daar is de kwaliteit in beeld en geluid een mindere zaak dan wat er opstaat.

en wees maar zeker, dit blijft niet gratis.

eens iedereen via streaming kijkt dan zullen ze geld beginnen vragen, en voor elke aflevering tegen betaling bekijken.

streaming heeft het gewone tv kijken kapot gemaakt.

aangepast door digitaal kijker

Konig FTA20

Geplaatst:

@digitaal kijker Dat Telenet kaartje in zijn originele cam geschoven werkt ook in de Vu+. Helaas is dat minder interessant dan het TVV kaartje ZONDER cam in de ontvanger en dat aansturen middels OSCAM. In het laatste geval kan je van meerdere zenders tegelijk opnemen.

Ten tweede, in mijn vorige ontvanger (Vu+ Duo2) heb ik 4 (!!) Ci+ kaartjes van Telenet kapot gedaan. Ik heb nu een Vu+ Duo 4K, maar ik durf het niet meer aan om die Cams van Telenet daarin te gooien. Als ze straks niet meer te activeren zijn heb ik niks meer.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:
58 minuten geleden, RaveMaus zei:

Ik heb nu een Vu+ Duo 4K, maar ik durf het niet meer aan om die Cams van Telenet daarin te gooien. Als ze straks niet meer te activeren zijn heb ik niks meer.

uh, hoezo zou dat in je Vu+ DUO4K stuk gaan ???

De CI-Cam weet niet dat het in een Vu+ zit en het Telenet kaartje ook niet dat het in CI-Cam of Oscam zit.

I Hold You

Clann

Geplaatst:
14 uren geleden, digitaal kijker zei:

streaming heeft het gewone tv kijken kapot gemaakt.

En de illegale iptv servers stinkrijk!

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

uh, hoezo zou dat in je Vu+ DUO4K stuk gaan ???

De CI-Cam weet niet dat het in een Vu+ zit en het Telenet kaartje ook niet dat het in CI-Cam of Oscam zit.

Altijd vermoed dat dit hardwarematig is. Voeding naar Cam niet ok ofzo. Het is me altijd opgevallen dat die cams continu loeiheet waren in die receiver.

Nu goed, die receiver heb ik niet meer. In de Duo 4K zit alles vol met DVB-S tuners en met een kaartje van TVV in de sleuf op Oscam draait het prima. Zolang TVV niks aan zijn beleid verandert, ben ik op dat punt blij.

Probleem zijn de andere tv's in huis, die werken met die telenet kaartjes.

1 uur terug, Mojo zei:

En de illegale iptv servers stinkrijk!

Je zou voor minder. De mogelijkheden dat die jongens bieden is nergens legaal te krijgen.
Als Telenet, Orange, of een van die anderen hier een m3u regeltje aanbieden tegen betaling ga ik daar maar al te graag op in. Helaas werkt dat alleen gebruik makend van hun betreffende apps en opnieuw met alle beperkingen van dien.

Netflix zooi via die weg heeft toch een mindere beeldkwaliteit dan de "echte".

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:
7 uren geleden, RaveMaus zei:

@digitaal kijker Dat Telenet kaartje in zijn originele cam geschoven werkt ook in de Vu+. Helaas is dat minder interessant dan het TVV kaartje ZONDER cam in de ontvanger en dat aansturen middels OSCAM. In het laatste geval kan je van meerdere zenders tegelijk opnemen.

Ten tweede, in mijn vorige ontvanger (Vu+ Duo2) heb ik 4 (!!) Ci+ kaartjes van Telenet kapot gedaan. Ik heb nu een Vu+ Duo 4K, maar ik durf het niet meer aan om die Cams van Telenet daarin te gooien. Als ze straks niet meer te activeren zijn heb ik niks meer.

ik werk ondertussen al jaren met 2 Ci+ kaartjes hier, de ene in de dreambox en de andere in een VU+ 4K ontvanger, en beide werken zonder problemen, 

meeste problemen is dat het kapot gaat is door overhitting, kennelijk krijgen ze in de VU+ boxen minder afkoeling dan in de Dreambox.

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen