bellejt Geplaatst: gisteren om 17:36 Geplaatst: gisteren om 17:36 ga er niet verder op in want piekuren zijn gekend en zeker niet wat verteld wordt. Op de coax kun je simpelweg die snelheden niet aanbieden met de huidige technologie die ze gebruiken.Op het kopernetwerk haal je makkelijk 500mB met nieuwe technologien maar koperonderhoud kost massaal veel geld en glasvezel niet meer en die ligt er bijna overal nu.Zelfs via luchtlijnen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 17:45 Moderator Geplaatst: gisteren om 17:45 Bij mij hangen de meeste glasvezel kabels voor de huisaansluitingen aan de telefoonpalen in de lucht. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
zzzzzz Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden 19 uren geleden, digitaal kijker zei: Ziggo heeft ook al zenders verwijdert en ze zijn bezig om de encoders te vernieuwen zodat ze meer zenders op een transponder kunnen zetten en zo de kwaliteit naar beneden halen, ziggo heeft meer bandbreedte dan Telenet ook. telenet is bezig om deel per deel de bandbreedte wat te verhogen tot 1000 MHz. En met orange modems dat nog op docsis 3.0 draaien maak je de kabel ook niet stabieler. dus moet Telenet wel ruimte vrijmaken door zenders te verwijderen, kabel is ook niet oneindig. Wie vraagt eigenlijk naar altijd maar hogere snelheden? Mij lijkt het gewoon dat streaming meer controle in handen geeft van de providers dan broadcasting. Ze weten altijd dat gebruiker xyz naar pqr kijkt, en dat kan dus ten allen tijde gefactureerd worden, en men kan de mogelijkheden inperken zoveel men wil. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
zzzzzz Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden 20 uren geleden, Schotelspeller zei: Zijn we dan mooi klaar mee. Vliegt gewoon helemaal buiten dät kloten bedrijf in dat geval. het is sowieso allemaal bullshit. Bij Ziggo kan het ook gewoon allemaal samen. Wat ze willen is iedereen dwingen naar hún dichtgetimmerde boxen, Probleem is dat je straks gewoon geen opties meer hebt voor broadcasting. Satelliet, kabel en antenne deden dat, Proximus heeft altijd streaming gebruikt. Bij TV Vlaanderen zie je steeds meer zenders die via IP aangeboden worden, dus dat is streaming. Kabel gaat ook steeds meer over naar streaming. In Vlaanderen is er geen antenne aanbod meer. Kortom, binnenkort zit alles op streaming. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
zzzzzz Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden (aangepast) 4 uren geleden, ceesv zei: Wanneer ik dit zo alles bekijk, is internet over coax een doodlopende weg. De toekomst is FTTH. Tegenwoordig is 1 Gig internet het minimum, ik heb zelf een 8 Gig aansluiting voor de helft van de prijs bij de koperboeren. Het internet verbruik is stijgend, en het einde is nog niet in zicht. TV kijk ik via internet, dat werkt probleemloos, DVB-C is een uitloop model. 1 Gigabit/seconde voor internet, ik zou niet weten wanneer ik dat nodig heb. Hoeveel 4K films kun je dan tegelijk streamen? Ik zit op 100 Mbit/seconde, en dat is al meer dan voldoende, ik denk dat men mensen gek maakt met altijd maar hogere snelheden te beloven. 21 uren geleden aangepast door zzzzzz VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Moderator Geplaatst: 21 uren geleden Tja, dat zal verschillen. Maar.... Een update voor mijn auto is tegenwoordig ruim 35 Gig en ik heb er 2 voor de deur staan, die ieder hun eigen unieke update krijgen, 4 keer per jaar. In het adsl tijdperk duurde 1 update ruim 10 uur. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
digitaal kijker Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 36 minuten geleden, zzzzzz zei: 1 Gigabit/seconde voor internet, ik zou niet weten wanneer ik dat nodig heb. Hoeveel 4K films kun je dan tegelijk streamen? Ik zit op 100 Mbit/seconde, en dat is al meer dan voldoende, ik denk dat men mensen gek maakt met altijd maar hogere snelheden te beloven. de ene heeft het nodig de andere niet, het is persoonlijk bij iedereen, er zijn er dat het nodig hebben dat vele GB per dag moeten uploaden voor hun werk van thuis uit en dan heb je met de telenet 40mbps upload niks aan, dan zit je er heel lang aan bezig om iets up te loaden, met fiber heb je al tot 8000mbps upload bij proximus en neven providers zoals Fastfiber. en heb eens de rekening gemaakt, met alles apart te hebben thuis van telefoon en tv en internet zit ik nog steeds goedkoper dan proximus en telenet en met glasvezel van 8500/2500 (en ik merk echt het verschil als ik iets moet uploaden of downloaden) en heb dit dagelijks wel nodig voor werk en hobby. iemand die zegt dat die het niet merkt heeft het nog nooit gehad. (moet er wel bij zeggen, het netwerk is ook 10G voorbereid en de pc ook, dus merk het echt wel). en als telenet nog mee wil met de concurrentie dan moeten ze wel kappen in de DVB-C capaciteit, er is geen andere optie om hun netwerk sneller en stabieler te houden, er gebruiken nog 2 providers die kabel bandbreedte hé voor internet (is eigenlijk 1 bedrijf van orange, maar de meeste in de straat weten dit zelf niet). Telenet heeft in Vlaanderen nooit iets gedaan aan upgrade kabel, ja tot 850Mhz maar nu zitten ze met de gebakken peren dat ze nog hoger moeten tot 1000Mhz om toch nog de kabel stabieler te krijgen en wat meer snelheid te geven. grappige is, bij Orange krijg je 50mbps upload, bij telenet maar 40mbps, maar door teveel klanten dat overlopen naar orange wordt er meer bandbreedte gebruikt en zijn er problemen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Schotelspeller Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 19 uren geleden, zzzzzz zei: Probleem is dat je straks gewoon geen opties meer hebt voor broadcasting. Satelliet, kabel en antenne deden dat, Proximus heeft altijd streaming gebruikt. Bij TV Vlaanderen zie je steeds meer zenders die via IP aangeboden worden, dus dat is streaming. Kabel gaat ook steeds meer over naar streaming. In Vlaanderen is er geen antenne aanbod meer. Kortom, binnenkort zit alles op streaming. Helaas ja, zou Telenet al binnen het jaar ofzo de vrt ook uit het dvbc aanbod halen (maar die zal toch de allerlaatste wel zijn), dan resteren actueel nog drie opties in Kalmthout (iptv is er geen met de huidige setup): -Digitenne vanuit NL ontvangen gaat heel goed: kost 18€ per maand + 6€ voor huur ci+ module -satelliet abbo, hebben trouwens nog steeds Canal digitaal actief - vrt en vtm compleet uit de zaplijst verwijderen en misschien is det niet eens zo heel erg, de vrt en vtm zijn alles behalve eerste levensbehoeften of noodzaak😬 2 uren geleden aangepast door Schotelspeller
digitaal kijker Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden VRT zal pas tegen 2030 of nog paar maanden later er uit gaan, nadeel van deze zet is dat je een tv box moet nemen en verplicht wordt internet van Telenet erbij te nemen ander kan je geen tv kijken via de tv box. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen