Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, kees321 zei:

Spannend, boeiend, maar wat is die aanpassing dan, of is dat waar wij achter moeten zien te komen ?

Of,  je hebt bepaalde knopjes buiten functie gesteld ?

Ik heb van het merendeel van de knopjes het ""metalen drukkertje"" verwijderd zodat hij niet meer per ongeluk van alles kan veranderen. 

Geplaatst:

Juist ja, radio niet, ondertitels niet enzzz.
Is dat nodig ? Jammer, als mijn kinderen met zoiets aankomen dan hoop ik, dat we vele jaren verder zijn.

Maar, ik begrijp dat wel, zo ben ik ook bezig bij (oude) mensen in onze omgeving, helaas.
En vaak lukt dat niet, dan is er toch weer iets wat fout kan gaan of niet mogelijk is, grrrrrr.
Nmi moet ELK apparaat een herstel functie hebben om terug te gaan naar een vooraf ingestelde basis.

Geplaatst:

Daarom steeds een full-image backup maken.

Apparaat installeren, compleet inrichten met zenderlijst, netwerk, etc. Dan een full backup maken. Gaat het fout, backup terugzetten.

• Like 1

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:

Dat klopt, maar dan helemaal automatisch, dat zou nog mooier zijn.

Maar, in dit geval zou een hele eenvoudige DVB-C ontvanger ook volstaan, een humax 5300 (oid).

Of ?

Geplaatst:
Op 2-9-2025 om 13:00, Bolliebol zei:

Het verzorgingshuis heeft een kabel contract met ziggo. Op alle kamers kunnen ze de vrije kanalen ontvangen, dat zit ook in de prijs van de kamer. Alles wat je meer wilt, moet je afsluiten bij ziggo. Ziggo regelt dan dat je alleen het verschil hoeft te betalen. Dit hebben ze landelijk zo geregeld, je moet het alleen "even" aangeven bij de helpdesk van Ziggo.

Is dat het basispakket van ongecodeerde zenders of is er toch al sprake van het gebruik van een smartcard van Ziggo voor het standaardpakket (in het ongecodeerde aanbod ontbreekt bijvoorbeeld SBS 9).

Dan zou een uitbreiding op die smartcard moeten kunnen (misschien zit die (in een CAM) in de TV?).

Overigens kan je bij Ziggo geen CAM meer kopen, alleen huren.

Dit geldt voor beide systemen, maar in vm. UPC-gebied, wat dus bij Velp het geval is, zal je altijd een Nagravision CAM en smartcard krijgen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Op 2-9-2025 om 13:00, Bolliebol zei:

Het verzorgingshuis heeft een kabel contract met ziggo. Op alle kamers kunnen ze de vrije kanalen ontvangen, dat zit ook in de prijs van de kamer. Alles wat je meer wilt, moet je afsluiten bij ziggo. Ziggo regelt dan dat je alleen het verschil hoeft te betalen. Dit hebben ze landelijk zo geregeld, je moet het alleen "even" aangeven bij de helpdesk van Ziggo.

Wat er nu gekozen is wordt niet duidelijk. Alleen wat de technische mogelijkheden zijn is Bolliebol bekend.

Dat hij de afstandbediening van de Vu+ al half gesloopt heeft geeft al aan dat hij al een Vu+ DUO4K SE heeft staan.

Daar @Thijs-Rallye melde dat het oud UPC gebied is, Velp, zal die geen CI+ met Nagra kaart gebruiken daar die niet werkt in de Vu+.

alleen de CI+ met een irdeto kaart werkt in de Vu+ of TV slimmer nog ook alleen de irdeto kaart met oscam geïnstalleerd (zonder CI+) werkt in de Vu+.

Dus zonder dat Bolliebol de noodzakelijke informatie gaf is af te leiden dat hij de 04444 ongecodeerde zenders van Ziggo kijkt op de dure Vu+ DUO4K SE.

Met een DVB-C/T2 tuner erin.

opgelost dus

Of die DVB-C/T2 tuner al in de Vu+ zat, samen met een DVB-S2 tuner welke voorheen CanalDigitaal ontving is niet helder, maar evident voor ontvangst van kabelTV.

Heldere vragen met de juiste informatie is wenselijk.

• Like 1

My Song

Keith Jarrett, Jan Garbarek, Palle Danielsson, Jon Christensen

Geplaatst:
6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zal die geen CI+ met Nagra kaart gebruiken daar die niet werkt in de Vu+.

Daar is de CI+ helper toch voor?

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Het is een alweer een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb, maar bij mij werkt de CI+module met Nagravision kaart wel degelijk in OpenPLi.

Geen VU+, maar ik ga er van uit dat dat niet uitmaakt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

@Alex1970 in bericht 4 van @Mimisiku stond het ook al beschreven. Maar ik gebruik het VTI image. En als ik daarin de CI+helper installeer blijft het CI slot leeg. Zie afbeeldingen.

Over de beperkingen van het CI+ hadden we het al uitgebreid in dit en andere topics.

ciplus-helper.thumb.jpg.6214765e67677632c32f451ad32e4671.jpg

ciplus-helper-1.thumb.jpg.a357537047bce60f4e4d319fab99c558.jpg

p.s. Voor dat onwenselijke gebruikmaken van een CI+ met alle beperkingen ga ik geen ander image installeren. Dat moet ieder voor zich bepalen.

My Song

Keith Jarrett, Jan Garbarek, Palle Danielsson, Jon Christensen

Geplaatst:

Met dat bestand kan VTI helemaal niets aanvangen! VTI herkende de module bij mij standaard (toenmalig VTi 14). Inmiddels geen lid meer van Ziggo dus kan het nu niet meer testen. Ook geen idee of Ziggo inmiddels een nieuwere module gebruikt. Ik had de SmarDTV module indertijd… In OpenPli werkte de module ook mét de ciplus bestanden in /etc/ciplus….

Maar zoals gezegd: inmiddels gebaseerd op 4 jaar geleden….

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...