Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
50 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat kan alleen maar in het weekend, als je overdag aan het werk bent en je hebt je auto nodig om op dat werk te komen dan kun je die niet thuis aan je zonnepanelen hangen.

Als je een 8-urige werkdag hebt, blijven er 16 uren in een etmaal over om op te laden.

Bovendien hoeven de meesten niet elke dag de auto 80% op te laden. Genoeg tijd om ze voldoende opgeladen te houden.

Stekkerauto's op opritten zat inmiddels. Die zullen het toch niet allemaal mis hebben? 

Overigens hebben steeds meer bedrijven voor hun werknemers ook oplaadpalen staan.

Ze verschijnen overal "als paddestoelen" in mijn omgeving.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Helft elektrische rijders ruilt stekkerbak in voor fossiele auto als belastingvoordelen wegvallen.

https://lc.nl/economie/Helft-elektrische-rijders-ruilt-stekkerbak-in-voor-fossiele-auto-als-fiscale-voordelen-wegvallen-28289386.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als je een 8-urige werkdag hebt, blijven er 16 uren in een etmaal over om op te laden.

als je een 8 urige werkdag hebt en je woont een half uur van je werk af dan ben je al 9 uur van huis.

Pauzes doen de meesten in eigen tijd dus 's morgens een kwartier, tussen de middag een half uur en 's middags nog eens een kwartier en dan ben je al 10 uur van huis.

Als het dan licht is van 7 tot 17.00 uur dan kun je thuis je stekkerauto wel op je zonnepanelen aan gaan sluiten maar, mits je een thuis batterij hebt, zullen die je auto niet op gaan laden.

Maar ook als het wel langer licht is dan zal het laden via een laadpaal nog steeds lang omdat er met maximaal 11 kw geladen kan worden en als er thuis voor het eten elektrisch gekookt wordt ed. dan duurt het nog langer omdat dan de auto laden een lagere prioriteit heeft.

Moet je de auto opladen van 50% naar 100% dan heb je daar met een 1 fase aansluiting nog steeds ongeveer 7 uur voor nodig met een laadpaal van 3,7KW (maximale stroom over 1 eindgroep) en nog veel langer via een gewoon stopcontact.

Doe je dat met een 3 fasen aansluiting en een laadpaal van 11kw dan ben je nog steeds 3,5 tot 10 uur onderweg om van 50% naar 100% te gaan. (meestal heb je nl. een 3 fasen aansluiting omdat er meer elektrisch in huis wordt gebruikt voor o.a koken, verwarmen enz.)

Dus vergeet die 16 uur laden via de zonnepanelen maar want we hebben maximaal 16 uur, 16 minuten en een paar seconde licht op de aller langste dag van het jaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

En vergeet niet dat je ook nog moet beschikken over een eigen oprit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

Overigens hebben steeds meer bedrijven voor hun werknemers ook oplaadpalen staan.

Ze verschijnen overal "als paddestoelen" in mijn omgeving.

Personeel of voor de directie?

Ik heb al wel eerder gezegd dat de laadpaal meestal de oplossing voor de directie is om zijn/haar auto naast de voordeur te kunnen parkeren en niet een eind door de regen te hoeven lopen aangezien de meeste personeelsleden geen elektrische auto die gemiddeld 10.000 tot 15.000 duurder is dan een benzine auto kunnen betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen