Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

We zijn het al lang niet meer eens met elkaar in Nederland, omdat er gewoon weg niet meer wordt samengeleefd. De samenleving is al sinds de jaren 2000 gespalten mede wegens ongelooflijke inkomens verschillen "Haet ende Nijt". Ongelooflijke koelbloedige bedriegers die honderdduizenden hun hebben en houwen koste alsook hun private pensioen verzorging verdampte. De hedgefondsen en al het gesjoemel op de aandelen markten. Van een noodzaak een deugd maken voor enkelen, woning tekort en pandjesbazen. De opkomende infiltratie van criminelen die nu zelfs in je eigen dorp actief zijn. Moord op bestelling en/of intimidatie op bestelling. De opkomende populisten die haat zaaien en Europees samenwerkingsverbanden aan zijn gegaan. De effecten van oorlog en geweld in andere werelddelen die ongekende vluchtelingen stromen op gang brengen. En niet te vergeten de klimaat veranderingen waardoor hele landstreken onvruchtbaar worden dus daarmee ook hongersnood waarvoor men weg wil vluchten. Ja hongersnood is ook indirect een aanleiding voor  economische vluchtelingen. En geef ze eens ongelijk?

Hier is de babyboom toe aan pensioen en aow, door jaren slecht VVD beleid qua scholing en educatie staan werkgevers met de mond vol tanden.

En nog steeds denkt men dat ongelijkheid en kapitaal los van elkaar staat.

Je vergeet de massale instroom van gelukzoekers en de toename van geweld en agressie welke deze met zich meeneemt.

vluchtelingen zijn er niet zoveel, deze horen altijd welkom te zijn maar worden ondergelopen door gelukzoekers die t verpesten voor hen.

en als 2e de linkse indoctrinatie op scholen en in de media

deze is op termijn nog veel gevaarlijker dan extreem rechts

Geplaatst:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst: (aangepast)
Op 26-5-2026 om 21:00, cookie monster zei:

https://www.hln.be/binnenland/al-eerder-klachten-over-buschauffeur-die-betrokken-was-bij-spoorongeval-met-vier-doden-in-buggenhout-bevestigt-provinciebestuur~a65fad4f

Holy aambeien , dit stinkt echt knoerhard !! Dit moet hard aangepakt worden !!
Hopelijk kunnen de overlevende & familie van de overleden slachtoffers
er iets financiëel aan overhouden !!

Maar .... vermoedelijk:

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:
3 uren geleden, gerrit B zei:

Weet je hoeveel salaris het onderwijs er bij heeft gekregen de laatste jaren en wat daarmee is gebeurd?

Juist ja, men is massaal in deeltijd gaan werken omdat ze anders door het hogere salaris toeslagen kwijt zouden raken.

En nee, die informatie is niet van horen zeggen maar komt van een overkoepelende organisatie van scholen waar ik regelmatig kom voor mijn werk.

Aardige apekool.

Het extra geld naar onderwijs ging vooral naar directie en management en gebouwen. En naar het lager onderwijs want men vond dat iemand met 4 jaar Havo en 4 jaar PA evenveel moet verdienen als iemand met 5 jaar VWO, 5 jaar universiteit en 3 jaar promotie.

Vandaar dat je inmiddels geschift bent als je na een universitaire studie en helemaal een promotie het onderwijs in gaat.

Elders kun je veel meer verdienen met relaxter en minder uren werk.

Toen ik startte in de tijd dat het onderwijs in Nederland ongeveer bovenaan stond in de wereld was op mijn school 60 a 70% Drs en 10% Dr.

En kijk nu eens. Ondanks dat er nu ook nog razend goeie docenten zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's

4 uren geleden, gerrit B zei:

Weet je hoeveel salaris het onderwijs er bij heeft gekregen de laatste jaren en wat daarmee is gebeurd?

Juist ja, men is massaal in deeltijd gaan werken omdat ze anders door het hogere salaris toeslagen kwijt zouden raken.

Klinkt toch een beetje als "Iedereen die ik spreek op straat, wil van de NPO af." (Fleur Agema) 

Nee, "men" is niet "massaal" in deeltijd gaan werken vanwege het kwijtraken van toeslagen.

Ja, dat gebeurde OOK. Deeltijders waren er al in de jaren 60 in het onderwijs.

Maar het verhaal is vooral andersom.

Die hoognodige deeltijders waren er überhaupt niet gekomen in het onderwijs als deeltijd geen optie was geweest. Vanwege de thuissituaties! Kleine of opgroeiende kinderen en huishoudelijke verplichtingen en geen fatsoenlijke en betaalbare kinderopvang. Tegenwoordig inmiddels "geen gekwalificeerd personeel." deels ook mede door wanbeleid en zwabberbeleid.

Verder zijn deeltijders in het onderwijs vooral deeltijders op papier! De daadwerkelijk gewerkte klokuren bij een halve baan schuren snel aan tegen de 40, een volledige werkweek. Allerlei zaken eromheen die "Den Haag" in alle "wijsheid" over de schutting gooide naar Onderwijs ("Kan er wel even bij, klas kan wel een beetje groter, bijzonder onderwijs is niet nodig" enz., enz.) en niet te vergeten de Gemeentes (Jeugdzorg over de schutting zonder het noodzakelijke geld.)  Meer doen voor minder geld. 

Halve waarheden en het jarenlang stigmatiseren van hardwerkende beroepsgroepen hebben Nederland helpen polariseren tot de mate waarin het zich nu bevindt.

En deze informatie heb ik rechtstreeks uit het onderwijsveld. Misschien dat de overkoepelende organisaties daar ook nog wat meer moeten luisteren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

14 minuten geleden, minplus zei:

Aardige apekool.

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

Klinkt toch een beetje als "Iedereen die ik spreek op straat, wil van de NPO af." (Fleur Agema) 

Blijkbaar weten jullie het dan beter.

Maar ga maar eens zoeken dan zal je ontdekken dat maar liefst 71% van het onderwijzend personeel in deeltijd werkt.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
1 minuut geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar weet jij het dan beter.

Maar ga maar eens zoeken dan zal je ontdekken dat maar liefst 71% van het onderwijzend personeel in deeltijd werkt.

Ja, en dus?

Neem kennis van het hele - complexe - verhaal en niet van een zwart-wit narratief met one-liners.

De werkelijkheid is namelijk niet simpel en zwartwit, al willen populisten doorgaans anders doen geloven, want dat bekt goed.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Nog niet zolang geleden, toen ik aan de "andere" kant van de tafel zat, kreeg ik regelmatig te horen dat die aangeboden salarisverhoging wel leuk was, maar dat men daardoor netto erop achteruit ging door het wegvallen van toeslagen.

Simpel voorbeeld, verdien je teveel, ga je door de wet "scheefwonen" meer huur betalen.

Echter, een andere woning is niet beschikbaar.

Het systeem, met toeslagen, is kapot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

31 minuten geleden, ceesv zei:

Nog niet zolang geleden, toen ik aan de "andere" kant van de tafel zat, kreeg ik regelmatig te horen dat die aangeboden salarisverhoging wel leuk was, maar dat men daardoor netto erop achteruit ging door het wegvallen van toeslagen.

Simpel voorbeeld, verdien je teveel, ga je door de wet "scheefwonen" meer huur betalen.

Echter, een andere woning is niet beschikbaar.

Het systeem, met toeslagen, is kapot.

Dat is inderdaad een systeem dat al heel lang schreeuwt om politieke lef (van met name de Kamer).

Maar om een causaal verband te leggen tussen dat fiscale toeslagensysteem - dat deels al ook al in de jaren 60 bestond - en een generieke hedendaagse beroepsgroep, is onterechte vingerwijzing.  

Ik herinner me nog die goed verdienende ouders in de jaren 60/70 die extra moesten werken en besparen om hun studerende kroost te kunnen financieren, doordat ze met hun salaris net buiten de boot van de studiefinanciering vielen. Onder de streep waren ze netto slechter uit dan menige fabrieksarbeider met studerende kinderen.

aangepast door Eduard07

• Moderator
Geplaatst:

Je bet gerechtigd op een eigen mening.

Maar het feit blijft, dat bij een bepaalde grens een loonsverhoging in een significante teruggang in besteedbaar inkomen resulteert. 100 Euro verhoging kan zo maar in een paar 100 euro besteedbaar lager inkomen resulteren.

hetzelfde geld voor een langdurig werkeloze inwoner, een baan accepteren tegen het minimum loon betekent een behoorlijke teruggang in besteedbaar inkomen.

Wat leraren in deeltijd betreft, hieronder een onderzoek naar de redenen.

https://arbeidsmarktplatformpo.nl/wp-content/uploads/2023/12/Deeltijdwerk_in_primair_onderwijs.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
2 uren geleden, Eduard07 zei:

Nee, "men" is niet "massaal" in deeltijd gaan werken vanwege het kwijtraken van toeslagen.

Ja, dat gebeurde OOK. Deeltijders waren er al in de jaren 60 in het onderwijs.

Maar het verhaal is vooral andersom.

Die hoognodige deeltijders waren er überhaupt niet gekomen in het onderwijs als deeltijd geen optie was geweest. Vanwege de thuissituaties! Kleine of opgroeiende kinderen en huishoudelijke verplichtingen en geen fatsoenlijke en betaalbare kinderopvang. Tegenwoordig inmiddels "geen gekwalificeerd personeel." deels ook mede door wanbeleid en zwabberbeleid.

Verder zijn deeltijders in het onderwijs vooral deeltijders op papier! De daadwerkelijk gewerkte klokuren bij een halve baan schuren snel aan tegen de 40, een volledige werkweek. Allerlei zaken eromheen die "Den Haag" in alle "wijsheid" over de schutting gooide naar Onderwijs ("Kan er wel even bij, klas kan wel een beetje groter, bijzonder onderwijs is niet nodig" enz., enz.) en niet te vergeten de Gemeentes (Jeugdzorg over de schutting zonder het noodzakelijke geld.)  Meer doen voor minder geld. 

Halve waarheden en het jarenlang stigmatiseren van hardwerkende beroepsgroepen hebben Nederland helpen polariseren tot de mate waarin het zich nu bevindt.

En deze informatie heb ik rechtstreeks uit het onderwijsveld. Misschien dat de overkoepelende organisaties daar ook nog wat meer moeten luisteren.

Jij begrijpt het volkomen wat er aan de hand is.

Geplaatst:
2 uren geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar weten jullie het dan beter.

Ga in godsnaam eens een jaartje in het onderwijs werken, gerrit, om te ervaren wat het inhoudt voor dat salaris. Dan snap je waar het over gaat. Vermoedelijk heb je het binnen 2 weken al door.

Een collega had het binnen 3 dagen  al door en ging naar elders.

• Moderator
Geplaatst:

Het is al heel lang geleden dat ik voor de klas heb gestaan, ongeveer 45 jaar gelden, maar toendertijd was dat uit idealisme, niet voor het geld.

Geplaatst:
1 uur terug, minplus zei:

Ga in godsnaam eens een jaartje in het onderwijs werken, gerrit, om te ervaren wat het inhoudt voor dat salaris.

Hoeft niet, is niet mijn ding.
Maar vraag me wel af hoe jullie dan aan de informatie komen dat men niet massaal in deeltijd is gaan werken?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

https://www.hln.be/bizar/flitsfoto-van-vrouw-met-rollator-gaat-viraal-snelste-oma-van-duitsland~a400af31

Speedy Granny 😁

In haar geval , het juiste moment 🤣

Ik zou die rollator toch eens op rollen zetten , ge weet maar nooit 🛒,

en vervolgens die rollator in beslag nemen , LOL 🥳

Wat een snelheidsmaniak 🤣

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen