Ga naar inhoud

Fransat hapert

Ga naar oplossing Opgelost door Mojo,

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Tja, volgens de ontvanger heeft hij de laatste software.

Ik zal kanaal 999 eens proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Goh, ik heb geluk!

screenshot.422.jpg

• Haha 1

Groet, André

Gigablue UHD Quad 4K Pro (2x DVB-S2X + 2x DVB-C) - Cahors Big Bisat

Provider abo: Ziggo Internet Elite en TV Start CI+

Werkbankhobby: Freely tv - Sky Stream - Viark box - Fire tv UK

Geplaatst:
Op 27-4-2026 om 17:58, Mimisiku zei:

OScam kent de nieuwe encryptie niet.. Gewoon ‘not found’…

Nee de kaart geeft waarschijnlijk "not found" (unsubscribed 93 02) terug.  Dus de kaart wordt door/in de ECM van het betreffende kanaal verteld, jij mag alleen als de box/softcam je voorziet van de juiste gegevens of voldoet aan bepaalde voorwaarde nog een CW afgeven, anders geeft je geen CW terug of unsubscribed. Het kan zijn dat die CW extra versleuteld is. en die alleen in de SoC van de ontvanger of module leesbaar gemaakt kan worden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Nog sterker! Mijn nog werkende witte PC7 kaart werkt NIET in de nieuwe ontvanger! Er komt steevast Pas des droites (Geen rechten). Stop ik dezelfde kaart terug in de FRANSAT CI+ dan werkt hij keurig. In de nieuwe ontvanger MOET de nieuwe kaart. Dit is een grijs/bruine PC7 kaart met SIM formaat. Serienummer 710xxxxxxxx. De oude witte heeft serienummer 700xxxxxxxx. 

Met de nieuwe kaart werken overigens alle kanalen prima inclusief de UHD kanalen. 

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst: (aangepast)

Oude kaarten werken ook niet meer in de nieuwe decoders. Koop je een nieuwe decoder, dan moet je de bijgeleverde kaart gebruiken.

Ha, ha, Mimisiku en ik kruisten elkaar. Hij was me net iets te snel af 😉

aangepast door MaartenM
Geplaatst:

Toch is dit vreemd. De decodering doet de ontvanger of CI+ module. Het zijn beide PC7 kaarten. Kan eens kijken wat de decoderversies zijn van de apparaten. 

Er zullen in Frankrijk toch zat witte PC7 kaarten in gebruik zijn in de diverse ontvangers. Mits firmware opgewaardeerd zouden die met de oude kaart toch moeten blijven werken?

Mijn Technisat gaf mėt FRANSAT CI+ op kanaal 999 ook geen beeld. Na een kwartier plots gewoon beeld dus iets OTA ontvangen. Dus beeld met combinatie witte PC7 en FRANSAT CI+

Geplaatst:

Fransat zegt zelf dat een kaart versie 6 of 7 het zou moeten doen. Wanneer je zeker weet dat je ontvanger de moderne codering aankan, moet je de kaart in de ontvanger laten zitten en kanaal 999 kiezen. Daarna minstens enkele uren tot wel een dag afwachten.

Werkt dit nog niet, dan zou je de kaart via de site van Frans opnieuw moeten kunnen laten activeren.

• Moderator
Geplaatst:

De PC7 kaart in de ontvanger die wel geschikt zou moeten zijn maar geen beeld geeft is een 7000 kaart.

Ik ga van de week een nieuwe ontvanger halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

IMG_2551.thumb.jpeg.13c6c38ac86eaa310d3925226ba2a665.jpegIMG_2552.thumb.jpeg.c68f7f02cd6d6917b8775a59ce94fe9e.jpegDat klopt.. De nieuwe bruin/grijze hebben serienummer 71xxxxxxx

aangepast door Mimisiku

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen