Con Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Het gaat niet over de zin en onzin van een thuisbatterij!!! Ik ben benieuwd naar het volgende. Er zijn all-ins, omvormer en accu in één. Je ziet vaak dat deze 4 MPPT aansluitingen hebben voor zonnepanelen met bijvoorbeeld een vermogen van 3500 Watt. Mijn vraag is, ik heb één string van 2800 Watt, mag/kun je die op één MPPT zetten? Of geldt dan 3500 / 4 per MPPT? 3 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Con, dat zal van het merk en type afhangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Hangt af van welke accu's je gebruikt (12V of 24V) Normaal is de vuistregel het vermogen van je panelen gedeeld door de accu spanning en dit verhogen met 25% maar dan nog moet je rekening houden met de open klemspanning van je panelen. Je regelaar moet geschikt zijn voor een hogere spanning dan wat je panelen max af kunnen geven, verder is de maximale laadstroom van belang. Dus weet je al deze waardes dan kun je daar de passende regelaar bij zoeken. Het 1e getal op een regelaar is de maximale spanning die de regelaar aan kan om een 12V accu op te laden, het 2e getal geeft de maximale stroom aan die de regelaar kan leveren om een accu op te laden. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen