Eduard07 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 21 uren geleden, gerrit B zei: Maar zolang er partijen zijn die de auto weg willen hebben, ondanks een overvol energie netwerk alleen maar toekomst zien in elektrisch rijden en de auto zien als inkomstenbron is de kans dat dat gebeurd vrij klein. Een zeer ongenuanceerd beeld gezien de volgende feiten: 1) de koppige, enorme files in met name de Randstad 2) de autodichtheid in Nederland (die nog steeds groeit) 3) er wordt ondanks de hoge benzineprijs "amper" minder getankt en gereden 4) het Nederlandse wegennet wordt prima onderhouden 5) elektrisch opladen kan voor de meesten ook buiten 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds. Vergeet ik iets? O ja: de volle terrasjes als de zon even doorbreekt. Nederland, klagersland. https://www.quotenet.nl/lijstjes/a65795925/hoe-rijk-zijn-nederlanders-eigenlijk/ Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 2 uren geleden, Eduard07 zei: Een zeer ongenuanceerd beeld gezien de volgende feiten: 1) de koppige, enorme files in met name de Randstad 2) de autodichtheid in Nederland (die nog steeds groeit) 3) er wordt ondanks de hoge benzineprijs "amper" minder getankt en gereden 4) het Nederlandse wegennet wordt prima onderhouden 5) elektrisch opladen kan voor de meesten ook buiten 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds. Vergeet ik iets? O ja: de volle terrasjes als de zon even doorbreekt. Nederland, klagersland. Inderdaad een klaagcultuur. Ik heb mij ook eens verbaasd in een restaurant dat gewoon ALLE tafels bezet had! En maar klagen hoe duur uit eten is (geworden). Onze wegen zijn de beste ter wereld en onderhoud wordt uitgevoerd met minimale overlast voor automobilisten. De A1 verbreding is jaren geleden naar voren gehaald en het stroomde nog best goed door. Dat benzine in Zweden wat goedkoper is mag alleen al door het simpele feit dat het land meer dan 10x zo groot is! Vergelijken met het buitenland is wel leuk maar het zijn politieke, commerciële en technische keuzes. Als ik naar ons vak/ hobbygebied kijk: Satelliet Duitsland FTA inclusief commerciële zenders. Hier nooit gehad door politieke weerstand tegen commerciële TV zenders. Duitse FM normale modulatie. Nederland continue pompen tot de limiet, al decennia platgeslagen vermoeiend geluid. Duitse DVB-T2 FTA met 3 muxen en commerciële TV met 3 muxen in 1080p waarbij hobbyisten roepen dat nog geen tientje per maand veel te duur is.
gerrit B Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 42 minuten geleden, OFDM zei: De A1 verbreding is jaren geleden naar voren gehaald en het stroomde nog best goed door. Volgens mij kom jij dan niet veel op de weg. Ik rij dus vrijwel dagelijks over de A1 en ben ook nu nog elke dag zo'n 3 kwartier extra kwijt door op die zelfde A1 in de file te staan. Moet ik vanuit Amsterdam naar het oosten dan is het meestal een uur extra. 3 uren geleden, Eduard07 zei: Een zeer ongenuanceerd beeld gezien de volgende feiten: 1) de koppige, enorme files in met name de Randstad 2) de autodichtheid in Nederland (die nog steeds groeit) 3) er wordt ondanks de hoge benzineprijs "amper" minder getankt en gereden 4) het Nederlandse wegennet wordt prima onderhouden 5) elektrisch opladen kan voor de meesten ook buiten 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds. toch niet zo ongenuanceerd 1 waardoor ontstaan dan die koppige files? juist doordat het geld wat de automobilisten opbrengen voor andere zaken worden gebruikt ipv. dit te gebruiken zodat deze files niet hoeven te ontstaan. 2 nogal logisch probeer met het openbaar vervoer eens van A naar B te gaan, tussen grote steden werkt dat vaak prima maar daar buiten is het vrijwel onmogelijk om met het openbare vervoer ergens te komen en lukt het al dan moet je rekening houden met dubbel zoveel reistijd. 3 ook niet zo vreemd, autorijden is geen luxe die je even aan de kant kunt zetten en voor een andere manier van vervoer kiezen, de meesten hebben hun auto gewoon nodig om van A naar B te komen omdat er geen alternatief is. 4 eeuuuhhhh de laatste tijd wel eens op de weg gezeten, moet je eens kijken waar overal lagere snelheden zijn ingesteld, waar je moet zigzaggen tussen de gaten door en waar zelfs afritten en delen van wegen worden afgesloten vanwege het slechte wegdek. Dat is in geen jaren voorgekomen en nu plots overal. 5 als jij je auto nodig hebt voor het werk en je kunt niet "aan de zaak" opladen of de vrouw moet 's avonds ook nog weer weg dan heb je geen keuze Het is dus maar door welke bril je kijkt om de problemen te willen zien of deze juist te willen bagatelliseren. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) 29 minuten geleden, gerrit B zei: toch niet zo ongenuanceerd 1 waardoor ontstaan dan die koppige files? juist doordat het geld wat de automobilisten opbrengen voor andere zaken worden gebruikt ipv. dit te gebruiken zodat deze files niet hoeven te ontstaan. 2 nogal logisch probeer met het openbaar vervoer eens van A naar B te gaan, tussen grote steden werkt dat vaak prima maar daar buiten is het vrijwel onmogelijk om met het openbare vervoer ergens te komen en lukt het al dan moet je rekening houden met dubbel zoveel reistijd. 3 ook niet zo vreemd, autorijden is geen luxe die je even aan de kant kunt zetten en voor een andere manier van vervoer kiezen, de meesten hebben hun auto gewoon nodig om van A naar B te komen omdat er geen alternatief is. 4 eeuuuhhhh de laatste tijd wel eens op de weg gezeten, moet je eens kijken waar overal lagere snelheden zijn ingesteld, waar je moet zigzaggen tussen de gaten door en waar zelfs afritten en delen van wegen worden afgesloten vanwege het slechte wegdek. Dat is in geen jaren voorgekomen en nu plots overal. 5 als jij je auto nodig hebt voor het werk en je kunt niet "aan de zaak" opladen of de vrouw moet 's avonds ook nog weer weg dan heb je geen keuze Het is dus maar door welke bril je kijkt om de problemen te willen zien of deze juist te willen bagatelliseren. 1) Doordat iedereen tegelijk de weg op moet/gaat in een geografisch zeer beperkte ruimte 2) Heel complex verhaal, niet zwart wit. Momenteel begint er een omgekeerde ontwikkeling op gang te komen doordat weer meer mensen een huis kopen buiten de grote steden en in dorpen. Vanwege de woningnood, de woningprijzen maar ook vanwege de privacy en rust. Gaat even duren maar landelijke voorzieningen komen wellicht op termijn stukje bij beetje terug. Alleen zal vrijwel iedereen minsten 1 auto voor de deur hebben. Wellicht op termijn elektrisch. 3) Dat alternatief zal ook steeds minder noodzakelijk zijn. Wellicht op bestelling, maar geen lijndiensten met lege bussen. 4)De afgelopen winter zal zeker sporen hebben nagelaten, maar in en om Groningen zijn bijna permanent wegwerkzaamheden. Meestal in de nacht of in weekends of tijdens de korte vakanties. Ga eens over de grens kijken en kom dan nog maar eens terug. (Nederland, klagersland.) 5)Steeds meer bedrijven hebben laadpalen en die ontwikkeling gaat door. Ik zie overal laadpalen bijkomen. Veel nieuwere elektrische auto's blijken steeds sneller (half uurtje) tot 80% te kunnen opladen en van degeneratie van de accu's is amper sprake. Ook vandaag in en om Groningen weer volle terrasjes. Morgen, met koningsdag, amper zon bij 12 graden. Wedden dat alles morgen weer vol zit met welvarend ogende feestvierders? "Het is dus maar door welke bril je kijkt om de problemen te willen zien of deze juist te willen bagatelliseren." Zeker weten! 😷 Nederland, klagersland! 7 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Moderator Geplaatst: 7 uren geleden Laten we het in dit Iran onderwerp weer over Iran hebben! Iran zoekt hulp bij Rusland. Reuters meldt dat er een impasse lijkt te ontstaan in de onderhandelingen tussen de VS en Iran. Beide partijen hebben geen zin om in te binden 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Altijd weer afwachten wie het eerst knippert met de ogen. Het kan nog heel lang duren. Dat wordt nog wat met die Straat van Hormuz. (En aan de oorlog in Oekraïne zie ik helemaal geen einde komen. Trump moet wat die strijd betreft voorlopig maar flink klem blijven zitten met zijn stoere oorlog in het Midden Oosten) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Waarom gaat dit nog heel lang duren? Bereidt je alvast voor op een energiecrisis! Alle analisten en "vrije " diplomaten zijn het er inmiddels over eens dat men onder het toeziend oog van het internationaal atoom gezantschap Iran had moeten toestaan wat ze deden en waarom. Dus terug naar dat akkoord. ( maar dat is van Obama ) Iraniërs maken verrijkt Uranium om hun eigen te bedruipen met de elementen voor energie. Die hebben ze ook echt heel hard nodig gezien de opwarming van ons klimaat en de energie behoefte om nog koeling te kunnen genereren. Trump wil dat akkoord van zijn voorganger Obama inzake de afspraken over atoom technologie en kernwapens Koste Wat Koste niet honoreren. Dat was namelijk allemaal al geregeld, totdat hij Trump dat akkoord verscheurde. Wat ik reeds eerder schreef, Iraans regime is dieper geworteld en vastberadener dan ooit hetgeen USA en Israël niet hebben gedacht. Trump heeft een gigantische fout gemaakt om te denken dat ze in twee weken spierballen tonen de overhand zouden krijgen omdat ze de Iraanse bevolking zouden kunnen helpen met het democratiseren. Zoals Ian Buruma treffend wist uit te leggen aan de hand van zijn nieuwe boek (Berlijn tijdens de Tweede Wereldoorlog) in het programma buitenhof. (herbekijken kan) Dit is één van de vele bronnen die ik citeer maar ik kijk en lees veel bronnen, gedurende de week. Ook Duitse, Belgische en ook Engelse uit USA of VK. Raga 1 Jan Garbarek, Fateh Ali Kahn
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Wat ik reeds eerder schreef, Iraans regime is dieper geworteld en vastberadener dan ooit hetgeen USA en Israël niet hebben gedacht. Trump heeft een gigantische fout gemaakt om te denken dat ze in twee weken spierballen tonen de overhand zouden krijgen omdat ze de Iraanse bevolking zouden kunnen helpen met het democratiseren. Zoals Ian Buruma treffend wist uit te leggen aan de hand van zijn nieuwe boek (Berlijn tijdens de Tweede Wereldoorlog) in het programma buitenhof. (herbekijken kan) Dit is één van de vele bronnen die ik citeer maar ik kijk en lees veel bronnen, gedurende de week. Ook Duitse, Belgische en ook Engelse uit USA of VK. Mensen met een beperkt denkvermogen geloven regelmatig ingewikkelde kwesties "wel even te kunnen regelen" met pijnlijke overmoed. Ze vinden diplomatie "dom en "slap". Dus Obama was volgens Trump ook "dom" en "een slechte president". Hegseth is minstens zo dom en zit ook nog op een gevaarlijke post. Zwaaien met de Bijbel waarvan hij nog niet 1 tekst correct weet te citeren. Gesprekken tussen Europese landen over de beste gezamenlijke aanpak voor de oorlog in het Midden Oosten noemt hij "onnozel". Want je moet gewoon aanvallen met het verstand op nul en een grote toeter. Het WH en de kippen-zonder-kop wanen zich "slim". ("We have all the cards.") Ondertussen zit niet Iran klem, maar zijzelf. Want Iran heeft de troefkaarten. Nota bene in het Engels "trump cards" geheten. Overigens: Trump heeft niks met "democratiseren". Alleen met speculeren met olie en met voorkennis op de beurs die hij zelf regisseert. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen