Tonskidutch Geplaatst: 30 maart Geplaatst: 30 maart 38 minuten geleden, TangoBravo zei: Dus jij mag wel jouw mening ventileren en een ander niet? Zo bedoelde ik het niet beste @TangoBravo Iedereen mag zijn mening ventileren. Soms stonden die al heel helder in het oude zomertijd topic. 😉 Revelations, Sunset Mix Alina Kiya, Full Intention
Moderator ceesv Geplaatst: 30 maart Auteur Moderator Geplaatst: 30 maart Filmpje met uitleg. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
TangoBravo Geplaatst: 31 maart Geplaatst: 31 maart Dankjewel Ceesv, nu begrijp ik een paar dingen nog beter. 👍
AEO Geplaatst: 31 maart Geplaatst: 31 maart Ik vind de zomertijd wel prima, lekker lang licht s'avonds, dat hoort helemaal bij de zomer. En van mij mag het zo blijven. Als we gaan vliegen is het ook heel normaal dat we vele uren tijdsverschil hebben. Indonesië in de zomer 5 uur later. Alaska 10 uur vroeger. Binnen 2 dagen ben ik het meeste van de jetlag wel weer kwijt als ik naar Indonesië vlieg. Alaska misschien een dag langer. Maar van wintertijd naar zomertijd is slechts één uurtje. Lekker zo laten, en anders, laten ze er maar eens een Europees referendum voor houden. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Eduard07 Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden (aangepast) Op 30-3-2026 om 11:41, TangoBravo zei: Zeg je dat ook als de zon 's winters om kwart voor 10 's morgens opkomt? Niet uit de context trekken! De discussie was immers of de Wintertijd (GMT+1) voor het hele jaar moet gelden, of dat we ook een Zomertijd (GMT+2) moeten houden. Ik pleit dus voor de handhaving van de huidige situatie. Als mensen vliegreizen kunnen maken met enorme tijdsverschillen, is 1 uurtje een peulenschil. Overigens zien we over de gehele wereld nog Zomer- en Wintertijden. En binnen de EU nog meer versnippering qua tijdzones lijkt me niet wenselijk. 22 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Op 30-3-2026 om 16:46, ceesv zei: Filmpje met uitleg. Grootste onzin die er bestaat. Dus als we de Engelse tijd zouden aanhouden dan zou het allemaal beter zijn maar de Duitser die net 20 km verderop woont is beter af met een andere tijdzone? En natuurlijk niet te vergeten dat op vakantie gaan naar een andere tijdzone geen lekkere ontspannen vakantie meer is maar juist een aanslag op je gezondheid.😲 Natuurlijk niet te vergeten dat als je dichter richting de evenaar gaat je ook minder daglicht krijgt terwijl je hier gewend bent om veel langer licht te hebben en je ritme dus nog meer verstoord wordt en wat doen hele volkstammen....... juist vakantieland nr 1 = Spanje Daarnaast van een natuurlijk ritme is al heel lang geen sprake meer, je ritme wordt bepaald door je klok, wanneer je moet beginnen te werken, wanneer de winkels open zijn enz. en niet wanneer het licht wordt. Gelukkig ook maar dat de meesten dan nog gewoon op 1 oor liggen en er totaal geen weet van hebben dat het al licht is en dat ze aan het werk kunnen want dan zou het ook 's morgens om 5.00 uur al file rijden zijn. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Op 30-3-2026 om 11:41, TangoBravo zei: Zeg je dat ook als de zon 's winters om kwart voor 10 's morgens opkomt? Dan moet je er wel bij vertellen dat het dan om 9.15 al licht begint te worden en dat dit slechts ongeveer 2 weken in de winter het geval is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
usefullaliman Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Van mij mag de zomertijd ook wel blijven,onzin om om te verzetten die zomer/wintertijd "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 22 minuten geleden, usefullaliman zei: Van mij mag de zomertijd ook wel blijven,onzin om om te verzetten die zomer/wintertijd In de huidige standaardtijd (wintertijd): Maandag 21 december 2026 (CET) Zonsopkomst in Amsterdam, Nederland 08:48 uur In de door jou voorgestelde verandering naar zomertijd: Maandag 21 december 2026 zomertijd Zonsopkomst in Amsterdam, Nederland 09:48 uur Zomertijd is de afwijkende tijd ingesteld voor het zomerseizoen, niet voor de winter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Gewoon niet zo dramatisch doen. Tussen zon opkomst en dat het licht wordt zit nl. nog zo'n half uur verschil. Zon opkomst is het moment dat de zon boven de horizon uitkomt, maar dan is het dus al gewoon licht en zijn de lantarenpalen al uit. Zou je in Oslo wonen dan komt de zon standaard op 26 dec pas op om 9.20 uur en gaat hij al weer onder om 15.16 uur. Daar wonen natuurlijk ook allemaal doodzieke mensen omdat de zon veel te laat opkomt en ook weer veel te vroeg ondergaat waardoor hun ritme compleet verstoort is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur geleden, gerrit B zei: Daar wonen natuurlijk ook allemaal doodzieke mensen omdat de zon veel te laat opkomt en ook weer veel te vroeg ondergaat waardoor hun ritme compleet verstoort is. Datzelfde kan je betogen voor zomertijd in de winter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Klopt. Vandaar dat het ook niet logisch om altijd de wintertijd te willen handhaven als je zonder verstrekkende gevolgen ook de klok altijd een uurtje vooruit kunt schuiven en vrijwel iedereen 10 maanden van het jaar voordeel heeft van dat het langer licht is in de avonduren. Dat terwijl er maar een hele kleine groep voordeel heeft van het in de ochtend eerder licht hebben en een nog veel kleinere groep zegt niet te kunnen slapen als het nog licht is en dit simpel op kan lossen door wat minder licht doorlatende gordijnen op te gaan hangen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Na een week is mijn biologische klok een beetje gewend geraakt. Optimaal is het allemaal niet wat de mens bedenkt. Maar wie geeft er nog om? Revelations, Sunset Mix Alina Kiya, Full Intention
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen