Ga naar inhoud


Goedkoopste internet/bellen provider?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Wat is de goedkoopste provider voor internet/bellen?

 

Momenteel UPC voor TV (analoog), internet en bellen.

Na 3 x modem vervangen nog steeds vette strepen op tv bij internetten. Kan niet internetten als huisgenoot tv kijkt.

Bij uploaden helemaal niet aan te zien en te horen. Na het laatste modem ook 2 strepen bij bellen. Uiteraard licht het volgens UPC aan de bekabeling. Koka 799 met Hischmann dozen en metalen connectors zijn kennelijk niet genoeg. De buitenlijn direct naar de tv en niet via verdelers en versterkers, het helpt niets.

 

Ik wil nu van UPC alleen analoog tv ontvangen.

De rest niet via de kabel want dat kunnen zij duidelijk niet.

 

Wat is de goedkoopste provider? Zelf zag ik T-Mobile met een mooie aanbieding van 22,50 zonder borg voor een draadloze router en geen extra maandelijkse lijnkosten.

Iemand ervaring daarmee of een beter idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Anno, € 14,95, 8MB.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel aan de muur voor tv kijken (afhankelijk welk pakket je neemt)

goedkope adsl-glasvezel verbinding voor internet (google op internetten)

En via voip bellen (ben ik nu in totaal 75 euro per jaar aan kwijt)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
. . . (ben ik nu in totaal 75 euro per jaar aan kwijt). . . .


Leg dat eens uit, ik ben het volgende per maand kwijt;
KPN (koper) € 12.19 (zonder belkosten)
Schotel CD € 10.95 (basis HD)
ANNO prov. € 13.95 (8 MB)
VOIP € 3,00 (heb ik zat aan)

Per jaar € 481,08

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat die 75euro over het bellen gaat...

 

Maar ik heb zelf Telfort voor internet... internet plus, actie tarief gedurende 1 jaar 17.50 per maand (daarna 24.95)... internet plus. Afhankelijk van je adres levert dit 20 Mb/s op, die ik op mijn adres voor de volle 100% haal. Bij Telfort betaal je geen lijnhuur. Je krijgt een Zyxel modem/router in bruikleen.

TV... tja, als je net als ik tevreden bent met de gratis NL 1,2 en 3 en verder gewoon FTA tv kijkt kost dat niets smile

 

Voor bellen... budgetphone, ondanks dat er veel geklaagd wordt, voor mij nog altijd prima... 10 euro per jaar voor je regio-nl nummer... uitbellen via andere voip aanbieders (Justvoip, DUS.net en 12 connect) waarvoor ik gemiddeld ca 10 tot 15 euro per jaar betaal.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet het met alle geweld de goedkoopste zijn?

Kijk ook naar de kwaliteit zoals phonedesk...etc. Vooral klantenvriendelijkheid...de sterke wil om problemen op te lossen.

 

VOIP hoeft voor mij helemaal niet. De kwaliteit is meestal om te kotsen...het nummer niet zichtbaar naar anderen of ze zien een een vaag vreemd nummer.

 

Ik heb een pakket bij de Deutsche Telekom.

ISDN met 3 nummers, daarover loopt 6k internet.

Een flatrate naar vast net binnen EU en naar Australie, USA, Canada. De laatste 2 landen ook een flatrate naar mobile telefoons.

€uro 39,00 per maand voor dit alles met UITSTEKENDE, vriendelijke snelle service. Helpdesk is geheel gratis.

Het kan zeker nog goedkoper maar ik ben zeer tevreden. Dus dat mag dan ook wat kosten.

TV komt via satelliet. Kost niks.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
De kwaliteit is meestal om te kotsen...het nummer niet zichtbaar naar anderen of ze zien een een vaag vreemd nummer.


Je argumenten voor klantvriendelijkheid, helpdesk e.d. zijn best ok, maar de kwaliteit van VoIP is echt niet om te kotsen.

Wij hebben elkaar vaak genoeg gesproken en toen belde je mij ook op een VoIP nummer en was de kwaliteit minimaal net zo goed als een ISDN lijn.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik de Linksys SPA-3102 heb werkt voip probleemloos.

Nummerherkenning deed het ogenblikkelijk.

 

Als ik een slechte verbinding heb dan komt dat alleen maar

doordat mijn koperdraad weer eens naar de eeuwige kopervelden

is hetgeen nog wel eens voor komt.

 

Voorheen met mijn Siemens modem sx762 was voip altijd tobben.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys

Momenteel UPC voor TV (analoog), internet en bellen.
Na 3 x modem vervangen nog steeds vette strepen op tv bij internetten. Kan niet internetten als huisgenoot tv kijkt.
Bij uploaden helemaal niet aan te zien en te horen. Na het laatste modem ook 2 strepen bij bellen. Uiteraard licht het volgens UPC aan de bekabeling. Koka 799 met Hischmann dozen en metalen connectors zijn kennelijk niet genoeg. De buitenlijn direct naar de tv en niet via verdelers en versterkers, het helpt niets.


Je zegt huisgenoot, betekent dit dat je in een studentenflat of iets dergelijks zit die een cai aansluiting deelt? Want het probleem wat je omschrijft is wel degelijk een kabel cq wandcontactdoos/aop probleem. Zit er een aarde draad aan je aop? Waar zit je modem op aangesloten? met een opsteekfilter of een aop met data aansluiting? Het kan ook zijn dat de groene kabel van upc verrot is.







Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: Terror
. . . (ben ik nu in totaal 75 euro per jaar aan kwijt). . . .


Leg dat eens uit, ik ben het volgende per maand kwijt;
KPN (koper) € 12.19 (zonder belkosten)
Schotel CD € 10.95 (basis HD)
ANNO prov. € 13.95 (8 MB)
VOIP € 3,00 (heb ik zat aan)

Per jaar € 481,08

HG CC


Alleen het bellen en gebeld worden ben ik ongeveer 75 euro per jaar kwijt.

Inkomend nummer 10 euro per jaar via budgetphone
Uitgaand bellen via voipcheap, kosten ongeveer 65 euro per jaar (naar mobiel en vaste nummers bij elkaar)

Kwaliteit van het bellen is gewoon zoals "vroeger" bij kpn.
Nooit problemen mee gehad.

Internet heb ik via glasvezel 100/100 up/down ( 50 euro per maand)
TV heb ik CD ==> top HD pakket met 2 extra kaarten (weet niet precies wat dat kost)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook alleen maar positieve ervaring met VOIP.

ruim 10 jaar gaan bijna alle gesprekken over voip allen 0900 services nummers niet, maar die bel ik vrijwel nooit.

 

Ben begonnen met een grandstream 486, maar gezien de beperkingen snel overgestapt op een sipura 3000 en deze draait nog steeds perfect.

 

In het begin was ik niet zo te spreken over de audio kwaliteit maar heb via het Voxilla forum de standaard parameters aangepast en zo gezorgd voor een fijn afstelling.

 

De afgelopen jaren bij diverse mensen de SP3102 geïnstalleerd, daar maak in dan gebruik van de parameters uit mijn SPA3000.

Ook hier geen klachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier nog gewoon ouderwets

- heb nog een ISDN2 telefoonlijn voor 23,95 per maand

- heb 20 Mb internet via online voor 19,95

- kijk TV via de sat voor 14,95 per maand.

 

Met als voordeel als 1 partij me niet bevalt ik die per maand op kan zeggen zonder direct geheel zonder iets te zitten.

Daarnaast wel de beschikking over 2 telefoonlijnen waar ik gelijktijdig mee kan bellen.

4 verschillende telnr. zodat, als de vriendjes en vriendinnen van de kinderen bellen, ze de dader in kwestie gewoon zelf kunnen bellen en bellen de kinderen zelf dan wordt ook gewoon hun eigen nr. meegestuurd.

Ben ik niet thuis maar verwacht ik toch een belangrijk telefoontje dan schakel ik de ene lijn gewoon via de ander door naar mijn GSM en kan daar tussen nog meldteksten zetten als "voor belangrijke zaken die niet kunnen wachten blijft u aan de lijn dan wordt dit gesprek doorverbonden" enz.

Het maakt niet uit wat voor toestel ik aansluit, ook faxen modems of wat dan ook werken vrijwel altijd.

Voor mijn beveiliging geen extra duur abonnement nodig met Ip convertors en GSM backup ed.

 

en al deze vrijheid en mogelijkheden voor nog geen 60 euro per maand (excl. belkosten).

Geen IP abonnement die daar bij in de buurt kan komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...