Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

Tot enige tijd geleden was het zo dat je de fastscanzenderlijst alleen maar via de Astra 19,2 kon inladen maar sinds enige tijd is dat ook met de M7 Sat801 mogelijk. Je hebt dan helemaal geen probleem meer dat duo-lnb's niet goed passen op bepaalde schoteldiameters.
zie ook: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/klantenservice/firmware%20update%20sat801.pdf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je die firmware installatie alsnog moet uitvoeren. Het is zeker niet altijd zo dat in een nieuwe ontvanger al de laatste nieuwe firmware zit.

Tja, er zit geen verschil in de duo-lnb die je nu hebt en die je krijgt, hooguit dat er een verschil in aansluitingen zit, twee of vier en dat moet je zelf bekijken of meer aansluitingen zin heeft.
Bij gratis apparatuur hangt bijna altijd een contract van 2 jaar aan vast.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GT-MDT43 die ik al heb is bedoeld voor grotere schotels dan die van CD.

Dan staan ze toch ook verder uit elkaar?

Dat zou toch moeten uitmaken of is dat nu niet meer zo?

 

En aanschaf van een signaalmeter is dat beter dan die van de M7 801?

 

Ik kan natuurlijk zien of deze firmware er al op staat, en indien niet, dan kan ik het op een usb stick zetten en meenemen naar Tenerife.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, heb je die duo-lnb? Ja die is voor 80cm-schotels en daar staan de koppen te ver van uit elkaar.

Ik ken de signaalmeter van de M7 801 niet. Werkt die nog met blokjes?
Och zo'n satblieper kost ook maar een paar euro maar echt optimaal kun je daar een schotel niet mee afstellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel een losse signaalmeter zoals in bericht 135 is afgebeeld.
Maar ik heb net even gekeken. Hier op blz.3 kun je de signaalmeters van de 801 zien: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/heruitrichten-schotelantenne.pdf
De onderste gele balk geeft de signaalkwaliteit aan. Dat is de belangrijkste.
Met deze meter kun je de schotel prima afstellen.
Zoals je in de beschrijving kunt lezen, kun je ook kiezen voor het signaal van de 19,2 of de 23,5.
Het allerbeste is de satellietontvanger samen met een klein TV-tje naast de schotel te zetten en dan de schotel af te stellen.

Als een duo-lnb niet precies past, d.w.z. als die voor een 60cm schotel te dicht bij elkaar staan en die voor een 85cm schotel te ver van elkaar staan, dan is het beter een duo-lnb te nemen waarvan de koppen te dichtbij elkaar staan. De signaalwolken vallen dan goed op de concentrische ringen van de feedhorn. Neem je een duo-lnb waarvan de koppen te ver uit elkaar staan, dan vallen de signaalwolken in de vervormde concentrische ringen bij de gemanipuleerde overgang van de twee feedhorns.
Jij kunt dus het beste die duo-lnb van CanalDigitaal / TV Vlaanderen nemen. Die is er met twee en met vier aansluitingen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo abuelo, sprietje, Triskel.

Sinds januari eigenaar van een appartement in Palm Mar Tenerife.

Zitten daar in een groot complex met vele belgen nederlanders, duitsers, een noor en enkele Engelsen.

De uitbreiding van de centrale antenne is afgekeurd door de merderheis Spaanse eigenaren en we mogen beperkt schotels plaatsen.

Overwegen nu zelf in beheer te nemen.

Zijn er na 2013 nog ontwikkelingen die van belang zijn.

Kunnen we alle signalen op de ASTRA 23,5 vinden. ( tv vlaanderen, canal digitaal, rtl duitsland en de scandinavische zenders?)

Als we meer appartementen op een schotel aansluiten wat zijn dan de mogelijkheden.

En is het mogelijk om in een appartement meer tv aansluitingen te hebben.

 

Tenslotte is internet aansluiting ook mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Duitsland en de Scandinavische zitten niet op 23,5 graden

Het is zeker mogelijk om bv 25 appartementen te voorzien van sat met maar 1 schotel .

Internet gaat ook , maar dan via Astra net !

Via tv Vlaanderen of canaldigitaal gaat dat alleen maar in eigen land .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SET

Welkom op dit forum

Op de Astra 23,5 zitten nagenoeg alle zenders van CanalDigitaal en TV Vlaanderen.
RTL Duitsland vindt je op de Astra 19,2 en de Scandinavische zenders zitten op de Astra 4A / SES 5 op 4,8 oost.
Bedenk ook dat de meeste satellietontvangers de CanalDigitaal fastscanlijst alleen via de Astra 19,2 kunnen binnen halen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie.

Al een hele avond op dit forum de reacties gelezen.

Heb hier thuis de schotel zelf gehangen, gericht en met 4 TV' s aangesloten.

Dat moet in Tenerife ook lukken daar ik een appartement op de bovenste etage heb.

Maar de collega eigenaren zitten op de tussen vloer en komen niet zo makkelijk weg met de plaatsing van de schotel.

Chucky hoe sluit ik de collega eigenaren aan op de kabel.

Sprietje voor Astra 23,5 en 19 dual LNB nodig. Welke LNB uitbreiding voor Astra 4a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SET

Hoeveel mensen wil je op die schotel aansluiten?
Er zijn misschien wel mensen die twee aansluitingen willen hebben voor twee tv's of om op te kunnen nemen en kijken tegelijk op een andere zender.
Gaat het om meer dan 4 of meer dan 8 aansluitingen?

De footprint Nordic BSS waar de Scandinavische zenders op zitten is op Tenerife niet te ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GSO

Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangstinstallatie

 

een en ander kan voor 4 tot 8 bewoners behoorlijk eenvoudig geregeld worden

(één dvb-s2 aansluiting per huishouden tot twee)

 

maar dat betreft de schotel

de interne Huis infrastructuur via coax en verdelers moet men niet vergeten

 

voor u zelf zal dat heel eenvoudig geregeld kunnen worden

voor meerdere bewoners met oud analoog coax zal dat toch iets meer onderzoek met zich brengen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar als je er echt een GSO-installatie van gaat maken, dan zal het ook allemaal officieel moeten gebeuren met contracten e.d. Ik weet niet hoe het wettelijk in Spanje geregeld is maar bij een GSO-installatie zou het best nog wel eens kunnen dat het dan beschouwd wordt als doorgifte van zenders en dat daar voor betaald moet worden, dit in tegenstelling tot doorgifte  van een paar huishoudens dat gerekend wordt tot alleen maar de ontvangst van de signalen.

Ik denk dat als je alleen maar werkt met een multiswitch waarbij de signalen dus niet naar een andere frequentie worden omgezet zoals bij kabel tv, je daar niet mee te maken hebt. Met een multiswitch kun je ook vele tientallen aansluitingen realiseren maar de vraag is natuurlijk ook of het bestaande coaxkabelnetwerk daar geschikt voor is. Mogelijk moeten er nieuwe kabels getrokken worden, zeker als mensen meer dan één aansluiting willen hebben of je moet weer met gestapelde signalen werken zoals bijv. met een Johansson Multiband converter.

Eén ding is zeker, als je het groot aanpakt gaat het niet meer om een vriendendienst die onderling verrekend kan worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...