Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.452 onderwerpen in dit forum

1. Hoge SNR/AGC en toch BERs 1 2

• 28 reacties
    • 3,8k weergaven
  2. welke decoder met harddisk aankopen

• 3 reacties
    • 3k weergaven
    • 1 reactie
    • 935 weergaven
    • 4 reacties
    • 1,9k weergaven
  3. Multytenne + Visionnet 8000cis vraagje

• 2 reacties
    • 1,2k weergaven
    • Sat4all vriend

smartwi op adimo jazz en humax 5400z

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,9k weergaven
  4. Digisat pro porbleem

• 0 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 5 reacties
    • 7k weergaven
  5. Welke instellingen op DB 7025 voor Multytenne

• 12 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 25 reacties
    • 9,3k weergaven
    • 2 reacties
    • 4,5k weergaven
  6. Welke visiosat bisat - m/z aanpassing - voor 5-19-23-28E?

• 0 reacties
    • 529 weergaven
    • 7 reacties
    • 3,2k weergaven
  7. moteck sg 2100 dood

• 5 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 1 reactie
    • 803 weergaven
    • 28 reacties
    • 20,4k weergaven
    • 6 reacties
    • 2,2k weergaven
    • 23 reacties
    • 3,9k weergaven
  8. LNB voor Wave T55

• 5 reacties
    • 2,2k weergaven

• De FAZ Kaufkompass LNB test, bedoel je? Ook de FAZ Kaufkompass beste TV-receiver test lijkt me wel eens waard om te vernoemen (uiteraard zonder vermelding van de link, men zou er zowaar maar eens op kunnen klikken, ik mag er niet aan denken).
    • oeps, foutje van me richting oost moet west zijn 😁 30 graden maakt wel wat uit Zo dan na een automatische scan en er staat plots wel RTBF bij met de zender Tipik in de zenderlijst. Helaas is de tuner configuratie niet om te schakelen naar DVB-T dat was geloof ik een foutje in de drivers. Dat kan wel middels de commandline ontdekte ik een week of twee geleden. Ik kijk wel wat ik doe zie quote beneden.   Antenne aangesloten op de TV dan worden er helemaal geen DVB-T zenders gevonden. Dus dat houd niet over.      
    • CanalPlus of Canaldigitaal?   Een witte kaart ken ik niet. Staat er ook iets op de kaart? 
    • Sun outage weer nabij.   De Sun outage is weer aanstaande, het moment dat de zon precies achter de satellieten door draait. Behalve dat dit storingen in de ontvangst kan veroorzaken, is het ook weer een uitstekend moment om te kijken of de takken dan de bomen en de bladeren van de struiken de signaalontvangst op de schotel niet belemmert. Als de zon schijnt mag op de tijdstippen dat de zon precies achter een bepaalde satelliet staat, geen schaduw op de schotel werpen. In Zuid-Spanje is morgen (vrijdag 10 okt.) de maximale sun-outage, in Nederland is dat zondag 12 okt. De tijdstippen dat de zon achter bepaalde satellieten door draait, is te vinden op deze site: https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm Vul je locatie in, kies de satelliet, kies voor ' Calculate times for one year ' en je ziet het bewuste tijdstip over een aantal dagen.  
    • Zo, nog even binnen uitgetest en toen buiten opstelling op terras. (boven op het dak komt nog tzt als ik een ladder heb 😁 )   122 zenders gevonden   Digitenne (sowieso)  KPN (gratis)   ARD ZDF mobil Mediabroadcast ProsiebenHD WDR (testzender) geen enkele RTBF uit Luik nog horizontaal nog vertikaal (ga wel nog even testen op TV die enkel DVB-T tuner heeft en geen T2) Denk omdat het loeiharde signaal van Maastricht de RTBF wegdrukt.   Frappant is de richting staat op Liège/Bol d'Air ~= ook bijna gelijk aan Maastricht van hier uit en alleen voor de Duitse zenders is horizontaal en vertikaal belangrijk voor die Yagi. De Nederlandse zenders knallen keihard binnen horizontaal of vertikaal.     p.s. wat nog opvalt is dat beeld en geluid heel erg goed zijn, dat doet op de 42" niet onder voor de Ziggo Kabel zenders
  • Nieuwe aanmaken...