Ga naar inhoud

jeevanhoof

Lid
  • Items

    3.719
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Alles dat geplaatst werd door jeevanhoof

  1. jeevanhoof

    Dab

    En dan heb je geen ruis?😁 Het hangt er natuurlijk van af waar je woont en waar de antennes staan. In de auto werkt bij mij DAB+ prima. Ik kan heel Vlaanderen doorkruisen zonder dat het signaal wegvalt. Sinds de verhuis van de VRT naar Broadcast partners is de ontvangst in huis heel wat minder. Op het werk waar we destijds een DAB radio hadden gekocht omdat de FM daar serieus gestoord werd, hebben ook geen ontvangst meer. Enkel de zenders die via de antennes van Nordkring gaan geven nog ontvangst. Mvg
  2. Het zal ervan hangen wat je wil zien. In de bepaalde zenderlijsten zitten honderden IPTV srteams. Wil je wat anders zien....XStreamity. Mvg
  3. Een Android box van een A merk werkt prima. Nokia, Nvida, dreambox..... Die goedkope kastjes uit China, zou ik vermijden. Mvg
  4. Ik weet niet of een nieuwe zenderlijst gaat helpen. Ik heb de indruk dat de voorgeprogrameerde transponders in de signaalmeter vast in de software van de fabrikant zitten. Ik zet er toch regelmatig een nieuwe lijst in en ken het probleem ook van de signaalmeter. Maar door op de transponder te gaan staan kan je via de toetsen omhoog, omlaag toch een andere kiezen die wel signaal geeft. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen met een nieuwe lijst. MvgI
  5. jeevanhoof

    Probleem met odido

    Dat lost zijn probleem niet op gewoon een nieuw account aanmaken in Outlook ( in thunderbird moet dat trouwens ook) de gevraagde gegevens invullen, de rest doet Outlook wel voor je. ik zou de gegevens van je oud e-mail adres laten staan, dan komen die mails ook nog binnen. Enkel je nieuw email adres als primerie zetten, anders stuurt hij je mails misschien nog via je oude provider. mvg
  6. jeevanhoof

    Probleem met odido

    Dat zou moeten werken, Kies in outlook voor eennieuw (bijkomend) e-mail adres, Volgens mij vraagt Outlook zelf of het een Gmail adres is, Vul al de gegevens in...
  7. Als je naar de signaalmeter gaat zie je daar een andere transponder en afstemgegevens staan dan die van de ontvangen zender waar je op dat moment op bent afgestemd, volgens mij kan je daar niets instellen, Alleen de satteliet kiezen, de ontvangstparameters en de vooringestelde frequentie, Best dat je door de lijst gaat tot je ontvangst hebt,
  8. de signaalzoeker heeft voorgeprogrameerde transponders. Als deze gewijzigd zijn, of niet meer in gebruik zijn, dan geeft deze 0 aan. je kan met de links rechts toetsen een andere transponder kiezen.
  9. die gegevens zijn ingeprogrameerd in de software.( vooraf ingestelde transponder) Als later de transponder op de satelliet veranderd of uitgeschakeld wordt dan ziet de ontvanger daar geen signaal. Normaal kan je met de toetsen links rechts een andere transponder kiezen of te kijken of je signaal hebt. dus dit is normaal
  10. jeevanhoof

    Goed nieuws

    Dit kwam ik tegen via een ander forum : https://dreambox.de/de/ Een weder geboorte ? mvg
  11. Ik zou de massa van de scoop zeker niet aan de warme zijde van de voeding aansluiting. In het beste geval gaat je aardlek eruit. De massa kan je best aansluiting op een afgeschermd deel van de VCR of op een massapunt als dit is aangeduid op de print. Mvg
  12. Ik heb nochtans een nieuwe samsung. daar staat toch wel wat anders bij vermeld. Alleen de duurste modellen krijgen Android versie's tot android 21, in 2031 De meer "gewone" toestellen krijgen updat's tot Android 15, 16 en sommigen tot Android 17. mvg
  13. Volgens mij is het tegenwoordig twee a drie android update's afhankelijk van de fabrikant) en tot 7 jaar beveiligings update's. mvg
  14. Volgens mij hebben ze me vroeger op school verteld dat dit kwam door de havens. De communicatie met de schepen gebeurde ook horizontaal. Om storingen te voorkomen werd voor de verticale polariteit gekozen mvg
  15. Ik heb even op mijn pc gekeken en daar heeft VLC inderdaad geen netwerkbrowser. Heb je al eens geprobeerd om het volgend adres in te geven: 192.168.1.2:1234/udp://239.255.0.1
  16. Hoi, die eerste foto heb ik je toegestuurd. Zo is het bij mij te zien op mijn tablet. Ik zal straks eens kijken hoe het er op mijn pc uitziet. Maar ik blijf het raar vinden dat het IP adres van je box 192.168.1.2 is en het output adres van je stream 239.255.0.1 is
  17. jeevanhoof

    Via Udp Streamen

    Als deze alle twee opdezelfde router hangen moet op de router een range voorzien buiten de DHCP range. Bv het ip adres van je router is 192.168.0.1, dan kan je de bv range 192.168.0.100 tot 192.168.0.254 buiten de DHCP range houden. Op je computer kan je DHCP ook uitschakelen en je pc een vast IP adres geven. Bv 192.168.0.100 Op je toestel waarmee je verbinding maakt, doe je hetzelfde. Maar deze geef je adres 192.168.0.101. J
  18. Heb ik hier ook al gemerkt. Meestal aan de onderkant van het beeld. Is al een hele tijd bezig.
  19. Maar als je niet in het bios kan....heeft de rest niet veel zin. Mvg
  20. jeevanhoof

    Qmusic Vlaanderen

    Volgens mij gaat het over Q music Vlaanderen. De Nederlandse versie geeft geen problemen. Mvg
  21. Bij de komst van 3G was het ook waauw...er konden streams verstuurt worden, tv gekeken... Er wordt tegenwoordig zoveel "uitgevonden". Heel af en toe breek er eens iets door. Het zal weer afwachten zijn
  22. Normaal zit deze info nog wel in de foto. Met een exif viewer kan je dit terug zichtbaar maken. Maar waarschijnlijk wil jij de foto's ordenen op datum van het maken van de foto? Mvg
  23. Pas een bericht gekregen van mijn e-box ( een dienst van de Belgische overheid, waar al je documenten naar toegestuurd worden en die daar opgeslagen worden) dat de berekining van mijn belastingaangifte van 2023 was afgerond. Dit had gekunnen, rond deze tijd van het jaar krijg ik meestal de afrekening. Ik krijg, zoals elk jaar trouwens, wat geld terug. Door op de knop van mijn e- box te drukken kon ik mijn gegevens verifiëren zodat de betaling zo snel mogelijk kon plaatsvinden. Als zag er echt uit, alleen het e-mail adres was niet van de overheid. En als het in mijn e-box zou zitten hebben ze al de gegevens. De terugbetaling gaat ook steeds automatisch, daar is geen verificatie voor nodig. Dus ik snap wel dat er mensen inlopen. Mvg
  24. Ik heb ook al meegemaakt dat op een website de tweede keer betalen automatisch gebeurde met mijn kredietkaart. Bij de eerste keer betalen stond er ergens aangevinkt dat ze de kaartgegevens mochten opslaan voor later gebruik. Echter kreeg ik een tijdje later melding dat de betaling geweigerd was door mijn bank en ik alsnog kon betalen door gebruik te maken van mijn kaartlezer. Het hangt dus ook af of je bank toestaat dat er betalingen gebeuren zonder verificatie. Een paar maanden later heb ik op die website echter terug kunnen betalen zonder gebruik van de kaartlezer. Deze ’eer deed de bank niet moeilijk. Mvg
  25. Als de voeding hikt, wil dit niet perse zeggen dat ze stuk is. Het probleem kan ook elders zitten. Mvg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...