Ga naar inhoud


Xs4all is zeer slecht tegenwoordig


Aanbevolen berichten


  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Harley
Yep, kreeg deze nieuwsbrief ook op de dag dat ze weer eens de hele dag plat lagen.

Alleen berust mijn klagen op feiten en eigen ervaringen wink

Alleen al het feit dat ze KPN de schuld gaven, zegt alweer genoeg.

Ongetwijfeld heb jij deze ervaringen. Maar het enige wat ik stel is dat als je al ontevreden bent (in z'n algemeenheid) over XS4ALL, dan zal je waarschijnlijk nog minder tevreden zijn bij een andere ISP.
Trouwens voor mij is "de hele dag" minimaal 12 uur (eigenlijk 24 uur) lang. Heeft laatste storing, waar jij jammer genoeg last van hebt gehad, dan echt minimaal 12 uur geduurt?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na deze thread gelezen te hebben wil ik ook een keer mijn ervaringen met XS4LL vermelden.

 

Ik ben al vrij lang klant bij XS4ALL. Kan me nog herinneren dat ik een jaar of 9 geleden of zo overstapte van de kabel van Casema naar MXstream van XS4ALL, zogauw dat technisch mogelijk was.

 

Heel lang werkte alles goed. De enige keer in jaren dat er een reden was om met XS4ALL kontakt op te nemen was toen we gingen verhuizen.

 

In de nieuwbouwwijk was ADSL beschikbaar, dus ik ben bij XS4ALL gebleven. Er vonden verschillende snelheidsverhogingen plaats en dat ging allemaal perfect, de verbinding bleef zeer stabiel en werd inderdaad steeds sneller.

 

Als mensen in mijn omgeving vroegen welke internetprovider ze het beste konden nemen, dan adviseerde ik steevast XS4ALL, ondanks de behoorlijk hogere prijs.

 

XS4ALL Only kwam. Heb ik gedaan. VOIP werd mogelijk, heb ik ook genomen. En toen kwamen er wat rimpels in mijn relatie met XS4ALL.

 

VOIP is een tijd dramatisch slecht geweest. Problemen werden weken of maanden niet opgelost, vaak was je onbereikbaar of kon je niet bellen of de kwaliteit van de verbinding was slecht. Het helpdeskkontakt verdiende niet de schoonheidsprijs. In plaats van adequate antwoorden of de problemen op te lossen, kreeg je alleen van die "politiek correcte" antwoorden waar je als klant verder niks mee kon. Ik heb het maar laten rusten, de GSM werkte gelukkig wel goed.

 

Er kwam weer een snelheidsverhoding en dat werkte even erg goed. Downloaden (ik download nog wel eens een filmpje) ging erg snel, met 1,4 mbps. Maar toen begon de ellende:

 

Mijn verbinding lag er om de haverklap uit. Meerde keren per dag had ik disconnects en moest het modem dan handmatig resetten. Ik heb toch maar mijn contract met een jaar verlengd, zodat ik zo'n mooie Fritz!box zou krijgen, in de hoop dat het probleem wellicht aan het (ondertussen verouderde) Speedtouch modem zou liggen.

 

Met de Fritz!box bleef de verbinding redelijk snel, maar een aantal keer per dag werd de verbinding verbroken. Opvallend was dat vaak 's avonds tussen 23.00 en 01.00 uur de verbinding slecht was (en dat was geen configuratiefout op de Fritz!box).

 

Ik heb uiteindelijk toch weer kontakt opgenomen met de helpdesk, per e-mail. Na enige tijd kreeg ik weer een standaard antwoord. het zou aan alles liggen, behalve aan XS4ALL. Mijn bekabeling thuis zou niet goed zijn, ik zou te ver weg van de centrale zitten enzovoort en ik moest maar bellen. Ze hadden namelijk ook nog en lijnmeting gedaan en ze adviseerden een downgrade.

 

Het vreemde was, na dit kontakt, dat de disconnects op miraculeuze wijze opgelost waren MAAR dat de snelheid nog verder teruggelopen was.

 

Als ik nu een snelheidstest doe via de site van XS4ALL, dan is mijn snelheid ver onder het gemiddelde. Wat mij mateloos irriteert, is dat het goed werkte, maar nu niet meer en dat XS4ALL niet in staat is cq. niet genegen is het probleem adequaat op te lossen (downgrade is geen oplossing).

 

Wat mij ook mateloos irriteert is dat ik volgens de postcodecheck wel gewoon ALLE abbonnementen van XS4ALL zou kunnen afsluiten, inclusief ADSL Fast. Hoe kan het dan dat mijn werkelijke snelheid aanzienlijk trager is en zelfs ver onder het gemiddelde zit van wat XS4ALL aanvaardbaar vindt?

 

Ik ben nu weer in de slag met XS4ALL gegaan en als de uitkomsten daarvan niet naar mijn zin zijn, dan is dit mijn laatste jaar als klant van XS4ALL. Dan ga ik liever naar een provider die veel goedkoper is. Dat de kwaliteit dan minder zou kunnen zijn neem ik op de koop toe, want bij XS4ALL heb ik ook niet zoveel kwaliteit meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb precies hetzelfde probleem als jij, ook natuurlijk niet de schuld van XS4all. ben het nu zo beu dat ik gisteren heb besloten XS4all eruit te gooien en over te stappen naar ZIGGO. Hopelijk gaat het daar wat beter.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen connectie problemen gehad hier, wel een duidelijke dip in de snelheid!

 

Om 99% probleemloos online te (kunnen) zijn mag je per jaar meer dan 3,5 dag offline zijn. Dus die 99% klinkt beter beter dan dat het eigenlijk is en dus niet heel erg goed want ze rekenen het natuurlijk niet over 1 jaar wink Tevens mis je het internet pas echt als het er niet is en duurd het altijd (veels te) lang voordat het weer werkt.

 

Er zijn (voor ons) meer redenen waarom we nog bij XS4ALL blijven hangen dan dat er redenen zijn om toch maar weg te gaan en de laatste tijd hebben wij hier eigenlijk geen problemen meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Afgelopen nacht van net ná middernacht tot half 3 weer uitval gehad. Stelletje amateurs tegenwoordig bij Xs4all.

Die uitval heb ik ook gehad en woon dus tussen Arnhem en Nijmegen.
Leuk als je ook nog je vaste telefoon er uit hebt en alleen nog maar via VOIP kunt bellen.

Groet, alpinopet

--------------------

DB500, TP-4000PVR, TF6000COK en weinig tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit draadje al een hele tijd en kan veel van de problemen met xs4all bevestigen (wegvallende verbinding, lange wachttijden en het niet halen van snelheden (die wel haalbaar zouden moeten zijn)).

 

Heb dan ook zojuist mijn abbo bij xs4all opgezegt, nog 1 maandje opzegtermijn en dan over op kabel.

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer voor jou dan

 

op de grote adsl storing vorig jaar van kpn uitgezonderd heb ik geen storingen ondervonden vanaf 2003

 

wel was de wachttijd van de helpdesk zeer onder de maat.

 

bellen is in experimentele fase !!

daar doe ik niet aan mee

wel ervaringen gehoord , en het bellen werkt ook wel eens niet!!!

 

verder ben ik zeer tevreden:

-inbellen met mijn pda op een LOKAAL inbelnummer vanuit het buitenland mogelijk!!

-nieuwsgroepen inbegrepen

-gratis virusscanner

-vast ip (die heb ik nodig en heb je op de kabel niet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...